وام بانکی | وام بانکی با سود کم

وام بانکی 200 میلیون تومانی بدون ضامن | دریافت وام بانکی با سود کم برای این افراد

بانک شهر به متقاضیان واجد شرایطی که دارای حداقل میانگین حساب لازم باشند در قالب طرح «نشان شهر» وام ۲۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد.

وام بانکی 200 میلیون تومانی بدون ضامن | دریافت وام بانکی با سود کم برای این افراد
کدخبر : 4292
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام بانکی و دریافت آن شرایط متفاوتی دارد . وام بانکی مجموعه ای از وام های مختلف را شامل میشود . وام بانکی شامل وام ازدواج، وام تسهیلات مسکن، وام اجاره مسکن، وام تعمیرات، وام هایی برای راه اندازی کسب کارهای متفاوت است. وام بانکی بسته به نوع وام و نوع بانک می تواند سودهای متفاوتی داتشته باشد. در ادامه به بررسی این وام بانکی جدید می پردازیم.

وام بانکی

شرایط دریافت وام بانکی بانک شهر

افرادی که خواهان این وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک شهر هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند. حداقل میزان سپرده برای دریافت این تسهیلات ۲ میلیون تومان خواهد بود. مدت زمان کافی خواب سپرده برای این وام ۳ ماه اعلام شده است. در صورتی که فرد خواهان مبلغی کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد، باید سه ضامن رسمی و معتبر به بانک ارائه دهد. اما افرادی که خواهان مبالغ بالاتر هستند باید سند ملکی داشته باشند. میزان سود بسته به ضریب تسهیلات و مدت زمان ماندگاری سپرده متفاوت بوده و حداکثر ۱۲ درصد است. افراد حداکثر تا ۶۰ ماه امکان بازپرداخت این تسهیلات را دارند.

با توجه به مبلغ وام، سود و دوره بازپرداخت، میزان هر قسط ۴ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۸۹۰ تومان است. کل سود وام ۶۶ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۷۲ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۲۶۷ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۷۲ تومان خواهد بود.

وام بانکی مسکن روستایی

میرکاظمی گفت: وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با تعهد وزارت راه وشهرسازی برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده است.

آقای مسعود میرکاظمی گفت: برای برنامه هفتم توسعه سازوکار‌های اجرایی فراهم کرده ایم و تا هفته آینده سیاست و جمع بندی اولیه به مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود تا بررسی‌های نهایی آن صورت بگیرد.

به نقل از رئیس سازمان برنامه وبودجه هم اکنون سازمان برنامه و بودجه بر روی بودجه سال ۱۴۰۲ متمرکز است چراکه تا آذر امسال باید به مجلس تحویل داده شود؛ بنابراین اگر بخواهیم بودجه را براساس سیاست‌های هفتم توسعه ببندیم ممکن است با تاخیر ارائه شود. اگر هم بخواهیم به موقع تحویل دهیم باید یک سال دیگر سیاست ششم توسعه را تمدید کنیم که در حال بررسی است.

او درباره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: این تسهیلات با توجه به آنکه وزارت راه وشهرسازی تعهد کرده که سالانه تعهدات بانک‌ها برای مابقی سود یارانه‌ای تسهیلات را از طریق صندوق ملی مسکن پرداخت کند، موافقت شده است.

میرکاظمی گفت: در شهریور سال گذشته قانون حمایت از ساخت مسکن ابلاغ شد. براساس این قانون دولت باید یارانه مسکن را از طریق صندوق یارانه مسکن پرداخت می‌کرد، این در حالی بود که این صندوق خالی بود. بخشی از منابع این صندوق مربوط به اقساط مسکن مهر، مالیات، فروش زمین توسط وزارت راه و بودجه عمومی بوده است.

میرکاظمی گفت: سازمان برنامه و بودجه ۸۰۰ میلیارد در گذشته به صندوق ملی مسکن واریز کرده و به بانک مسکن اعلام شده است که مبلغی را واریز کند. در شهریور ماه امسال هم ۴ همت واریز خواهد شد. وزارت راه نیز باید دارایی‌های خود را به فروش برساند و به صندوق واریز کند.

 یکی از دغدغه‌هایی که همه ما حداقل یک بار با آن مواجه شده‌ایم، درخواست وام یا خرید اقساطی است. فرآیند وثیقه‌گذاری و ارائه ضامن معتبر بزرگ‌ترین دغدغه افراد هنگام دریافت وام یا خرید اقساطی است.سامانه توثیق الکترونیکی هوشمند یا سامانه ستاره با هدف وثیقه‌گذاری آنلاین سهام بورسی و دیگر اموال راه‌اندازی شده است. 

این سامانه به همت وزارت اقتصاد برای اولین بار در کشور اجرایی شد. در حقیقت وزارت اقتصاد بسترسازی لازم را برای توثیق آنلاین و هوشمند اموال فراهم کرده و به علاوه امکان وثیقه‌گذاری سهام بازار سرمایه را نیز ممکن ساخته است که به تازگی با تلاش‌ها و مدیریت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی این سامانه راه‌اندازی شد و به همه افراد امکان آن را می‌دهد که از سهام خود به عنوان وثیقه در تمامی اموری که به ضمانت‌نامه نیاز است استفاده شود.   

در حقیقیت سامانه ستاره این امکان را فراهم کرده است که همه دارایی خرد و کلان افراد اعم از سهام بازار سرمایه و اوراق بهادار، اندوخته بیمه عمر و سنوات، اسناد املاک و خودرو، سکه، طلای امانی، سیم کارت و مواردی از این دست می‌تواند به عنوان وثیقه مورد استفاده عموم قرار گیرد.

در حال حاضر سهام بورسی به عنوان وثیقه سهام بورسی کاربرد دارند و آینده نزدیک قرار است سکه و گواهی سپرده، اندوخته بیمه عمر و سنوات، گواهی کسر از حقوق سازمان‌های دولتی و سندو خودرو و ملک به عنوان وثیقه قرار بگیرد.  مزیت ستاره از مزایایی که برای توثیق الکترونیکی سهام این است که علاوه بر تسهیل شرایط دریافت وام، باعث ثبات بازار سرمایه می‌شود. چرا که باعث می‌شود مردم برای تامین مالی دارایی خود به جای آنکه دارایی خود را بفروشند و نقدینگی خود را از این بازار خارج  کنند می‌توانند آن را نزد بانک‌های خود وثیقه کنند و تسهیلات مورد نظرشان را بدون خروج پول از این بازار بگیرند. در حقیقت توثیق الکترونیکی سهام به عنوان یک پل ارتباطی بین بازار سرمایه و بازار پول است. در نتیجه این بانک‌ها هستند که به عنوان یکی از عوامل اصلی این فرآیند ایفای نقش می‌کنند.  اکنون سه بانک ملی، مهر و رسالت که در حوزه تسهیلات خرد پیشرو هستند به این سامانه ملحق شدند. به نوعی  آن را در درگاه‌های خود پیاده‌سازی کردند.  شرکت سپرده‌گذاری محدودیتی در خصوص ارائه این خدمات به بانک‌ها و عموم جامعه ندارد. اما در حال حاضر در حال تنظیم تفاهنامه‌هایی هستیم که علاوه بر افراد حقیقی، ظرفیت حقوقی این فرایند نیز تکمیل شود. پس از اعلان عمومی سایر بانک‌ها می‌توانند به این فرآیند ملحق شوند که تنوع این تسهیلات نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت.  مطالعه بیشتر:  دریافت وام با وثیقه‌گذاری سهام برای بانک‌ها خطرناک است؟ / راه حل چیست؟ نحوه استفاده از سامانه ستاره وقتی سهامداران اقدامات اولیه را در بانک مربوطه خود تکمیل می‌کنند به صفحه خدمات بازار سرمایه مراجعه کرده و خدمت توثیق را انتخاب می‌کنند لازم به تذکر مجدد است که سهامدارانی می‌توانند از این مزایا استفاده کنند که سجامی باشند. پس از وارد شدن افراد به صفحه ثبت توثیق، رمز یک بار مصرفی را دریافت می‌کنند و این رمز به شماره موبایل سجامی آن‌ها ارسال می‌شود و به نوعی یک احراز اراده صورت می‌گیرد. با این حال همزمان با وارد کردن رمز یک بار مصرف، دارایی قابل توثیق خود را مشاهده خواهند کرد. میزان دارایی کل یا بخشی از آن دارایی قابل توثیق را انتخاب می‌کنند و سپس به صفحه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هدایت می‌شوند.  پس از ورود به صفحه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برخی شرایط و تعهدات است که سهامداران بورس با دقت و آگاهی کامل باید آن را مطالعه کنند و پذیرش شرایط و تعهدات را انجام دهند. پس از آن لازم است که فرد متقاضی پرداخت کارمزد را نیز انجام دهد و سپس در پایان فرآیند مجددا به صفحه بانک هدایت می‌شود.  سهامداران باید به این نکته توجه داشته باشند که ارائه کلیه خدمات مرتبط با توثیق هوشمند در روزها و ساعات کاری قابل انجام است در واقع در پایان روز کاری تمامی درخواست‌هایی که از بانک‌های عاملی که این سرویس‌ها را پیاده‌سازی کرده‌اند به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شود و بعد از پردازش در سامانه‌های اطلاعاتی مربوطه نتیجه درخواست روز کاری بعد به بانک‌های مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان