وام بانکی | وام بانکی بازنشستگان | وام بانکی بازپرداخت

وام بانکی 70 میلیونی با سود کم و بازپرداخت طولانی مدت | شرایط دریافت وام بانکی ویژه برای همه

یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک آینده «طراوت» نام دارد که متقاضیان وام خرید کالا امکان دریافت آن را دارند. وام ۷۰ میلیونی این طرح به دارندگان سپرده بلندمدت تعلق می‌گیرد.

وام بانکی 70 میلیونی با سود کم و بازپرداخت طولانی مدت | شرایط دریافت وام بانکی ویژه برای همه
کدخبر : 4223
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 وام بانکی و دریافت آن شرایط متفاوتی دارد . وام بانکی مجموعه ای از وام های مختلف را شامل میشود . وام بانکی شامل وام ازدواج، وام تسهیلات مسکن، وام اجاره مسکن، وام تعمیرات، وام هایی برای راه اندازی کسب کارهای متفاوت است. وام بانکی بسته به نوع وام و نوع بانک می تواند سودهای متفاوتی داتشته باشد. در ادامه به بررسی این وام بانکی جدید می پردازیم.

 وام بانکی 70 میلیونی بانک آینده

افرادی که برای خرید کالا کمبود نقدینگی دارند و مشتری بانک آینده هستند، می‌توانند برای وام ۷۰ میلیونی این بانک درخواست دهند. ضمانت این تسهیلات مسدودی سپرده یا ضامن رسمی است. در صورتی که فرد برای دریافت وام به بانک ضامن رسمی ارائه دهد، سپرده وی مسدود نخواهد شد. در غیر این صورت سپرده فرد تا پایان پرداخت اقساط تسهیلات مسدود خواهد ماند و امکان استفاده از آن وجود ندارد. حداکثر نرخ سود این وام ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۳۶ ماه است.

سایر شرایط وام  بانکی۷۰ میلیونی طراوت

افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند تا مدت ۳۰ روزه امکان استفاده از آن را دارند. اولین قسط این وام یک ماه بعد از پایان مهلت ۳۰ روزه خرید دریافت خواهد شد.

با توجه به میزان وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۶۸ تومان است. کل سود وام ۲۱ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۷ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۹۱ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۷ تومان خواهد بود.

وام بانکی

درحالی از یکی دو ماه گذشته درخواست‌های مردم برای دریافت تسهیلات از برخی بانک‌ها با پاسخ منفی از سوی بانکی‌ها همراه شده که با خبرشدیم، پرداخت تسهیلات در چند بانک بزرگ دولتی به دلیل اضافه برداشت‌ها از سوی بانک مرکزی متوقف شده است.

 اگر اخیراً شما هم برای دریافت وام بانکی از بانک‌ها به مشکل خورده اید و باوجود طی 7 خوان بانک‌ها و تکمیل مدارک و ضامن و ... بازهم موفق به دریافت وام نشده‌اید، به احتمال قوی بانک مورد نظرتان به دستور بانک مرکزی پرداخت تسهیلات را متوقف کرده است.  براساس اطلاعات دریافتی تسنیم از برخی بانک‌های بزرگ دولتی، مشخص شده که در هفته‌های اخیر بانک مرکزی دستور توقف پرداخت تسهیلات از سوی این بانک‌ها را صادر کرده است. 

بانک‌های مذکور در این مدت در پاسخ به مشتریان خود اعلام کرده‌اند که فعلاً جلوی تسهیلات‌مان گرفته شده و نمی‌توانیم وام بدهیم، یک زمان دیگر مراجعه کنید!   

پیگیری‌های تسنیم بیانگر آن است که بانک مرکزی به دلیل افزایش اضافه برداشت برخی از بانک‌های بزرگ، پرداخت تسهیلات این بانک ها را متوقف کرده است.  اضافه برداشت تعدادی از بانک‌های بزرگ باعث برخورد جدی بانک مرکزی شده است؛ سیاست‌گذار سعی دارد با تحت فشار قرار دادن این بانک‌های بزرگ دولتی و خصوصی، ضمن مدیریت پایه پولی و جلوگیری از خلق پول بیشتر در سیستم بانکی، مانع از افزایش بیشتر بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی شود.   

اضافه برداشتی که بانک‌ها خلق می‌کنند معمولاً در قالب تسهیلات پرداخت شده اعم از تکلیفی یا خرید اوراق، سهام یا به اشکال و مبانی دیگری است که قابل قبول نیست و نظام بانکی کشور را با مشکلاتی رو به رو می‌کند؛ بانک مرکزی بنا دارد با راهکار‌های در نظر گرفته شده اضافه برداشت بانک‌ها را به شدت محدود کند. طبق بخشنامه ای که در همین ارتباط از سوی بانک مرکزی منتشر شده،  اگر نظام بانکی کشور مایل به هر گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی است  بدون وثیقه گذاری  ممکن نیست. کارشناسان ابراز امیدواری کرده اند که  با تصویب چنین طرحی در نظام بانکی کشور خلق پول کمتری اتفاق بیفتد و رویه‌ها ضابطه‌مند شود.  اصولا در نظام بانکی کشور، بانک‌هایی که منابع مالی مناسبی ندارند با مراجعه به بازار بین بانکی بخشی از کسری خود را از بانک‌های دارای منابع تامین می‌کنند، در غیر این صورت برای تامین کسری مورد نیاز خود، از بانک مرکزی برداشت می‌کنند، یعنی اضافه برداشت از بانک مرکزی صورت می‌گیرد.  آخرین آمار‌ها مدعی است بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی با رشد 58.8 درصدی در سال 1400 نسبت به ماه مشابه سال 1399 به حدود 186 میلیارد تومان رسیده که بالاترین رشد بدهی بانک‌ها از بهمن ماه سال 1390 به شمار می‌رود. به همین دلیل بانک مرکزی درصدد تغییرات نظارتی و مدیریتی در نظام بانکی و بانک مرکزی است. 

علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی بارها بر کنترل اضافه برداشت بانک‌ها از این بانک تأکید و اعلام کرده: « اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی نسبت سال قبل به کمتر از نصف رسیده است. موضوع کنترل اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی است بسیار مورد توجه است این موضوع هم در بودجه سال 1401 دیده شده که اضافه برداشت از بانک مرکزی و خطوط اعتباری که دریافت می کنند باید در قبال وثیقه گذاری نزد بانک مرکزی باشد.  بانک هایی که دچار اضافه برداشت می شوند باید وثیقه بگذارند.»  او تأکید دارد که تعمیق بازار بین بانکی بسیار مهم است و بانک ها بتوانند نیاز نقدینگی خود را از بازار بین بانکی تامین کنند. مجوز انتشار اوراق گواهی عامل داده شده است و نیازی به مجوز جداگانه از بانک مرکزی نیست.

 

معرفی انواع وام بانکی

تسهیلات بانکی، انواع مختلفی دارند و هریک از این وام های بانکی، ممکن است، مختص به موسسات اعتباری خاص بوده و یا در اکثر بانک ها، در سراسر ایران، ارائه شوند. همچنین، لازم به ذکر است با توجه به نوع وام مورد نظر افراد متقاضی دریافت تسهیلات، شرایط، مدارک، مبلغ وام، میزان اقساط تسهیلات و ضمانت آن ها، متفاوت، بوده اما نحوه اعتبارسنجی بانکی در تمام انواع وام، یکسان می باشد. از این رو، در ادامه، در رابطه با هر یک از انواع وام بانکی، توضیحات لازم آورده شده است.     

وام قرض الحسنه :  یکی از انواع وام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه می باشد که به موجب قرارداد این وام، بانک‌ های عامل، مبلغ مشخصی را به افراد متقاضی وام، به عنوان قرض و با سود پایین، واگذار نموده و دریافت کنندگان این تسهیلات بانکی، متعهد می شوند، معادل میزان مبلغی که وام دریافت کرده اند را به صورت اقساطی، به بانک، پرداخت کنند.     

وام ازدواج :  یکی از انواع وام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می باشد. در این نوع از انواع وام، دولت، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، برای تسهیل ازدواج جوانان، اقدام به ارائه این تسهیلات بانکی نموده و افراد متقاضی دریافت ایران وام، می توانند به صورت اینترنتی، از طریق سامانه وام ازدواج، به نشانی ve.cbi.ir، درخواست خود را ثبت کرده و سپس، با مراجعه به شعب بانک مورد نظر، برای دریافت وام ازدواج، اقدام نمایند.     

وام مسکن :  یکی از انواع وام بانکی، طرح های تسهیلاتی مسکن می باشد و عموما این وام، به درخواست کنندگان، در ازای وثیقه گذاشتن ارائه سند ملکی، پرداخت می گردد. در ایران، بانک های مختلفی، وام مسکن را ارائه می دهند؛ اما، یکی از بانک هایی که تمامی طرح های تسهیلاتی مسکن، همانند، وام مسکن زوجین، مسکن جوانان، جعاله و غیره را اعطامی کند، بانک مسکن می باشد. 

   وام کالا :  یکی از وام های بانکی، تسهیلات کالا است و بانک های مختلفی، این وام را به افراد متقاضی، جهت خرید کالا های اساسی، برای خانه، از جمله فرش، اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشوئی و غیره، ارائه می دهند. همچنین، لازم به ذکر است این وام، در بانک های مختلف، با شرایط خاصی، همانند اهمیت نوع کالا، به درخواست کنندگان، پرداخت می شود.     

وام مضاربه :  یک از انواع وام های بانکی، تسهیلات مضاربه بوده و این وام، جهت تامین نقدینگی مورد نیاز افراد، جهت آغاز و یا توسعه فعالیت های اقتصادی آنها، توسط بانک های مختلفی، ارائه می شود. همچنین، لازم به ذکر است جهت اخذ این وام، داشتن مدارکی همچون، جواز کسب، مدارک مرتبط با تاسیس کسب و کار و غیره، ضروری است.     

وام خودرو :  یکی از وام های بانکی، مختص به خودرو می باشد و این تسهیلات بانکی، به افراد متقاضی خرید خودرو، تعلق می گیرد. این وام بانکی، سقف مشخصی داشته و هر ساله توسط موسسات ارائه دهنده این وام، اعلام می شود. همچنین، لازم به ذکر است این تسهیلات، تنها به افرادی که قصد خرید خودرو های داخلی را دارند، ارائه می شود و ضمانت اخذ این وام، ارائه فیش حقوقی، می باشد.     

وام خرید مواد اولیه :  یکی دیگر از وام های بانکی، تسهیلات خرید تجهیزات اولیه می باشد که جهت تامین نقدینگی مورد نیاز تولید کنندگان، در صنایع مختلف، برای رونق بخشیدن به کسب و کار این افراد، از سوی بانک های مختلف، در نظر گرفته شده است. همچنین، لازم به ذکر است، میزان مبلغ این تسهیلات، وابسته به قیمت ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز کسب و کار متقاضیان وام خرید مواد اولیه، می باشد.     

وام قرض الحسنه فرزند :  به تازگی، یکی از تسهیلاتی که توسط بانک های عامل انتخاب شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ارائه می گردد، وام فرزند آوری است. این تسهیلات، به نوزادانی که متولد 1 فروردین ماه سال 1400 به بعد باشند، تعلق خواهد گرفت و مبلغ این وام قرض الحسنه، به ترتیب برای فرزندان اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و بیشتر، 20، 40، 60، 80 و 100 میلیون تومان، در نظر گفته شده است. همچنین، افراد متقاضی این وام، می توانند از طریق سایت ve.cbi.ir، درخواست خود را ثبت نموده و سپس، با مراجعه به شعب بانک مورد نظر، آن را دریافت کنند.     

وام بازنشستگان :  از دیگر انواع وام های بانکی، تسهیلات در نظر گرفته شده برای مستمری بگیران و بازنشستگان می باشد و هر یک از سازمان ها، برای نیرو های بازنشسته خود، مبلغی را به عنوان کمک هزینه برای دوران بازنشستگی، در نظر گرفته اند که بانک های مختلف، این وام را با سقف مشخص، ارائه می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان