ارزانی به حبوبات رسید

به گفته دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کاهش قیمت مواد غذایی به حبوبات رسیده است. لپه و عدس نیز از جمله این گروه هستند.

ارزانی به حبوبات رسید
کدخبر : 4091
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: اکنون قیمت دو محصول لپه و عدس در عمده‌ فروشی‌ها بین ۲۰ تا ۲۵درصد (۱۰ هزار تومان) کاهش یافته است.

مشرق نوشت، قاسمعلی حسنی از کاهش قیمت حبوبات در بازار خبر داد و اظهار کرد: پیش از این قیمت هر کیلوگرم لپه ۴۰هزار تومان و عدس ۴۶هزار تومان بود که امروز با کاهش قیمت ۱۰هزار تومانی در این محصولات نرخ هر کیلوگرم لپه به ۳۰هزار تومان و عدس به ۳۶هزار تومان رسیده است که ۲۰ تا ۲۵درصد کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

حسنی افزود: این کاهش قیمت‌ها در پی افت قیمت‌های جهانی حبوبات، واردات انبوه، وفور کالا در انبارها، نزدیک شدن به برداشت محصول تازه و کاهش مصرف حبوبات به دلیل فصل گرما است که واردکنندگان به منظور رقابت‌پذیری با یکدیگر ناچار به کاهش قیمت این محصولات شده‌اند.

وی گفت: به طور حتم کاهش قیمت در دو محصول لپه و عدس می‌تواند روی افت نرخ سایر حبوبات تاثیر داشته باشد که کمکی به اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه برداشت حبوبات از جمله نخود، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز تولید داخل از شهریور شروع می‌شود، بیان کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم نخود ترکیه و آرژانتین ۳۸هزار تومان، نخود ایرانی ۴۰هزار تومان، لوبیا قرمز ۳۸هزار تومان، لوبیا چیتی ۴۹هزار تومان نسبت به دو تا سه هفته گذشته اندکی کاهش قیمت داشته است.

قاسمعلی حسنی تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که امسال تولید حبوبات همانند برنج با افزایش تولید همراه باشد که می‌تواند اثر مثبتی در کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

حسنی اضافه کرد: ایران واردکننده عمده عدس از کانادا و روسیه، نخود از ترکیه، آرژانتین و اتیوپی، لوبیا از قرقیزستان و چین است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان