حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

تصویب نهایی افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان پولدار شدند

افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سرانجام تایید شد

تصویب نهایی افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان پولدار شدند
کدخبر : 4090
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات پر تنشی است که مدت ها به آن پرداخته شده است. ماجرا از این قرار بود که حقوق بازنشستگان 57 درصد افزایش داشته باشد. بعد از تصویب این مصوبه، تنها 10 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شد. ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان هنوز هم بعد از گذشت چند ماه از سال جدید تعیین تکلیف نشده است.  انتظار می‌رود مسئولین هرچه سریع‌تر نسبت به مسئله حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران: 

سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تصویب مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی خبرداد. 

از اول شهریور حقوق این بازنشستگان 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان اجرایی می‌شود.

خبرجدید درباره حقوق بازنشستگان

 سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرحله عملیاتی شدن است که این امر سرعت بخشیده شود .علی حدادی گفت: رفاه و تأمین اجتماعی از جمله شاخص های مهمی است که با تکیه بر آن می توان کیفیت عادلانه بودن جوامع را مورد ارزیابی قرار داد و این امر مستلزم هدف گذاری وبهره مندی ارائه بهبود خدمات و توجه جدی به مردم عزیز می باشد .

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  در مرحله عملیاتی شدن است که این امر  سرعت بخشیده شود .

علی حدادی روز چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان تامین اجتماعی کشور افزود:  رفاه و تأمین اجتماعی از جمله شاخص های مهمی است که با تکیه بر آن می توان کیفیت عادلانه بودن جوامع را مورد ارزیابی قرار داد و این امر مستلزم هدف گذاری وبهره مندی ارائه بهبود خدمات و توجه جدی به مردم عزیز می باشد .

وی ادامه داد: اقدامات لازم جهت  بیمارستان تامین اجتماعی  شهرستان ساوجبلاغ و ارتقای درمانگاه  تخصصی تامین اجتماعی نظرآباد نیز از مطالبات مردم شهرستان های غرب استان البرز است.

نماینده مردم طالقان،نظرآباد،ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ساخت بیمارستان تامین اجتماعی  چهارباغ و توجه ویژه به ایثارگران جامعه تامین اجتماعی از دیگر مطالبات مردم این شهرستان ها است.

حقوق بازنشستگان

شرط میرکاظمی برای افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشگری منوط به تامین منابع یا مدیریت مصارف است.

مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تصمیم دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری، اظهار کرد: رئیس جمهوری دستوری برای ترمیم حقوق شاغلان و بازنشستگان دادند. البته با این فرض که خلق پول یا استقراضی انجام نشود.

وی ادامه داد: ما هم جلساتی گذاشته‌ایم تا این موضوع را دنبال کنیم که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. امیدوارم در روزهای آینده به جمع‌بندی نهایی برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که این کار به مصوبه مجلس هم نیازمند است، تصریح کرد: بله، البته باید ببینیم توان پرداخت بیشتر داریم یا نه؟ چون نمی‌شود پرداختی انجام شود ولی از آن طرف خلق پول کرده و تورم بیشتری به مردم تحمیل کنیم. بنابراین افزایش حقوق منوط به تامین منابع یا مدیریت مصارف است.

میرکاظمی در پایان گفت: به محض اینکه کار کارشناسی در این زمینه انجام شد و دولت آن را تصویب کرد، مراحل قانونی طی خواهد شد.

تا به امروز وزارت رفاه با دادن وعده امروز و فردا تا به امروز مستمری بگیران تامین اجتماعی را در انتظار افزایش حقوق بازنشستگی منتظر نگهداشته است. آیا این بار این وعده محقق می‌شود یا اینکه دوباره به روزهای آینده موکول خواهد شد؟

برای فردا پنجشنبه، بیست و هفتم مرداد ماه قرار است مجمع انتخاباتی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر بندرانزلی برگزار شود، اینطور گفته می‌شود که محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست رفاه به عنوان میهمان در این گردهمایی صنفی حضور دارد و قرار است این بار به وعده عمل‌نکرده خود در رابطه با نحوه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح عمل کند.

در حال حاضر حداقل دو هفته‌ای می‌شود که یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته غیر حداقلی بگیر منتظرند تا چنین خبری را به صورت رسمی از زبان سرپرست وزارت رفاه، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و یا یکی از اعضای  هیات دولت بشنوند.

انتظار می‌رود که این بار دولت در مصوبه جدید از موضع قبلی خود عقب نشینی کند و حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را به جای ۱۰ درصد ۳۸ درصد افزایش دهد.

ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح بگیر اتفاقی بود که حدود یک پیش ماه افتاد و به صورت رسمی از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد.

با وجود آنکه طبق قانون برطرف نشدن ایرادات قانونی برای مسئولان دولتی تبعات قانونی به همراه دارد، این اصلاح تا به امروز به تعویق افتاده است.

انتظار برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی درحالی طولانی شده است که به موازات این انتظار ، دولت در روزهای اخیر برای افزایش و ترمیم حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته خود پیش قدم شده است.

براساس پیشنهاد مشترکی که در روزهای اخیر از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور، قرار است این افزایش در قالب اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

در این میان، موضوع افزایش حقوق بازنشستگان در جلسات  گذشته مجلس نیز مطرح شد، تا جایی که عضو کمیسیون آموزش مجلس در نشست علنی مجلس اعلام کرد که بازنشستگان در شرایط کنونی سختی می‌کشند و با توجه به زحماتی که کشیدند، تداوم این وضع مطلوب نیست.

محمد وحیدی عنوان کرد: مجلس افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به هیات تطبیق مقررات فرستاده و از این طریق پای احقاق حقوق این قشر ایستاده است.

حقوق بازنشستگان

 

به گفته او، هم‌اکنون بازنشستگان از نظر معیشتی در وضعیت سختی به سر می‌برند، بنابراین با رویکرد عدالت‌محور باید توجه به وضعیت این جمعیت گسترده مورد توجه قرار گیرد و مسوولان توجه به این بخش را باید در اولویت قرار دهند.

علی بابایی‌کارنامی، رییس فراکسیون کارگری مجلس نیز دیروز در صحن علنی مجلس طی یک تذکر شفاهی خطاب به دولت گفت: بعد از ابطال مصوبه دولت در مورد تصمیم‌گیری شورای عالی کار و تسری آن به حقوق بازنشستگان کشور در حوزه تامین اجتماعی، این اختیار به وزرای کار، اقتصاد و هیات امنای تامین اجتماعی داده شد تا به سرعت در این زمینه تصمیم‌گیری کنند، بنابراین نباید بیش از این جامعه را ملتهب کنند.

وی تصریح کرد: امروز جامعه مدنی بازنشستگان منتظر تصمیمات آنی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و دولت به آن این اختیار را داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان