یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی | قطع یارانه نقدی

یارانه نقدی شهریور ماه حذف می شود؟ | تصمیمات جدید برای یارانه نقدی

اینکه دولت در ماه‌های آینده پرداخت یارانه نقدی را ادامه می‌دهد یا به ارائه کالابرگ می‌پردازد، در هاله‌ای از ابهام بود. اما با صحبت‌های امروز وزیر اقتصاد به نظر می‌رسد دولت بر ارائه کالابرگ مصمم است و این طرح از ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.

یارانه نقدی شهریور ماه حذف می شود؟ | تصمیمات جدید برای یارانه نقدی
کدخبر : 4040
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

   یارانه نقدی هر ماه به حساب مشمولین دریافت واریز می‌گردد. یارانه نقدی به منظور کمک هزینه مالی به خانوارها پرداخت می شود. بنابر دهک بندی های انجام شده، برخی از افراد از دریافت یارانه نقدی منع شدند. یارانه نقدی امروزه تحت عنوان یارانه 300 هزار تومانی در 20 م هر ماه به حساب خانوارها واریز می شود. جدیدترین و به روزترین اخبار مربوط به یارانه نقدی را از سایت گشتنی نیوز بخوانید.

خبرمهم از یارانه نقدی جدید

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به این‌که پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتما حمایت اولیه صورت بگیرد، در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه نقدی داشته باشیم؛ تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.   احسان خاندوزی در توضیح طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.     خاندوزی متذکر شد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.  خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌پذیرند بعد از چندین سال دریافت یارانه، به صورت نقدی کالابرگ دریافت کنند، عنوان کرد: با توجه به این‌که پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتما حمایت اولیه صورت بگیرد، در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم؛ تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

سید احسان خاندوزی در توضیح طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

وزیر اقتصاد متذکر شد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌پذیرند بعد از چندین سال دریافت یارانه، به صورت نقدی کالابرگ دریافت کنند، عنوان کرد: با توجه به این‌که پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتما حمایت اولیه صورت بگیرد، در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم؛ تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

یارانه نقدی

 یارانه نقدی شهریور ماه پرداخت می شود؟

یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است. در حالی چهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی هفته گذشته به حساب خانوار واریز شد که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند. اطلاعات جدید درباره کالابرگ  بنابر اظهارنظر مسئولان قرار بود تا شهریور ماه شاهد توزیع کالابرگ در میان افراد واجد شرایط باشیم اما این در حالی است که تا به امروز به دلیل فراهم نشدن زیر ساخت‌های لازم و همچنین نبود امکانات مناسب این طرح به وادی فراموشی سپرده شده است.  این در شرایطی است که زیرساخت‌های طرح کالابرگ در حال آماده‌سازی است و بنا به گفته وزیر اقتصاد، گزارش طرح کالابرگ قرار است تا آخر مرداد ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد. یا

یارانه نقدی

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در پاسخ به این سوال که یارانه بعدی نقدی است یا کالایی عنوان کرده، تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد، یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته، بنابراین فعلا گفته می‌شود ماه بعد هم پرداخت به صورت نقدی خواهد بود.  در این‌میان، پیش‌بینی می‌شود تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها از مهرماه کلید بخورد. البته به باور کارشناسان، اگر دولت قصد واقعی برای تغییر شیوه پرداخت داشته باشد.  با این حال، یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است. 

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

جاماندگان یارانه نقدی

جاماندگان یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ثبت نام جدید می‌توانند از امروز به سایت my.gov.ir مراجعه و نام نویسی کنند.  به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اینکه در هفته گذشته مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ثبت نام جدید جاماندگان یارانه داده بودند، امروز سامانه مربوط به ثبت نام این افراد فعال شد.  این سامانه در چهارچوب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به آدرس https://my.gov.ir امکان ثبت نام را برای جاماندگان فراهم کرده است. همچنین به دلیل آزمایشی بودن این سامانه در صورت قطع شدن دسترسی به مراحل ثبت نام، متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند با شروع دوباره مراحل و بروزرسانی صفحه مرورگر خود به مراحل ثبت نام ادامه دهند.  برای ورود به سامانه ثبت نام یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، شماره تماس و کد ملی نیاز است، همچنین در صورتی که فرد یارانه بگیر به این سامانه وارد شود، به طور خودکار فرد یارانه بگیر شناسایی خواهد شد و ادامه ثبت نام برای این فرد غیرفعال می‌شود.  ثبت نام یارانه جدید در my.gov.ir+ مبلغ و سامانه اعتراض و استعلام نحوه اعتراض به دهک بندی  افرادی که به دهک بندی خود اعتراض دارند می‌توانند با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند. به همین دلیل افراد مشمول یارانه در صورت ورود به سایت ثبت نام https://my.gov.ir، با پیامی مبنی بر "چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه معترض هستید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه فرمائید" راهنمایی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان