یارانه نقدی جدید | اعلام یارانه نقدی جدید

خبر خوش برای جاماندگان یارانه نقدی | واریز یارانه یک میلیون و دویست هزار تومانی

افرادی که مرداد ماه برای اولین بار یارانه گرفتند، ماه بعد معوقات سه ماه گذشته به علاوه یارانه شهریور ماه را دریافت خواهند کرد که این رقم براساس دهک فرد، رقمی بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان خواهد بود.

خبر خوش برای جاماندگان یارانه نقدی | واریز یارانه یک میلیون و دویست هزار تومانی
کدخبر : 3868
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

یارانه نقدی هر ماه به حساب مشمولین دریافت واریز می‌گردد. یارانه نقدی به منظور کمک هزینه مالی به خانوارها پرداخت می شود. بنابر دهک بندی های انجام شده، برخی از افراد از دریافت یارانه نقدی منع شدند. یارانه نقدی امروزه تحت عنوان یارانه 300 هزار تومانی در 20 م هر ماه به حساب خانوارها واریز می شود. جدیدترین و به روزترین اخبار مربوط به یارانه نقدی را از سایت گشتنی نیوز بخوانید.

پنج شنبه بود که چهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی جدید پرداخت شد؛ براین اساس دهک‌های یک تا ۳، نفری ۴۰۰هزار تومان و دهک‌های چهار تا نهم، نفری ۳۰۰هزار تومان یارانه گرفتند؛ اما از همان ماه‌ ابتدایی پرداخت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی برخی مشمول یارانه شناخته نشده بودند و یارانه‌ای دریافت نکرده بودند.

به نقل از اقتصادآنلاین، این افراد یا دهک دهمی بودند و یا پیش از آن یارانه‌ای دریافت نمی‌کردند. بنابراین شرایطی برای اعتراض این افراد فراهم شد و همچنان هم ادامه دارد؛ البته گفته می‌شد که یارانه نقدی تنها دو ماه برقرار است و پس از آن متوقف خواهد شد که تا به امروز این اتفاق نیفتاد.

بنابراین جاماندگان در این چهار ماه همواره پیگیر یارانه‌های نقدی خود بودند و با توجه به احتمال ادامه یافتن این یارانه، بسیاری مصر بودند که حتما یارانه نقدی را دریافت کنند. وزارت رفاه در مرحله ۱۳۷ پرداخت یارانه‌ها معترضینی که توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی بعد از بازبینی‌ها دهک ۱ تا ۹ شناخته شدند معوقات اردیبهشت و خرداد ماه آن‌ها واریز شد و از پنج شنبه شب برایشان قابل برداشت بود.

همچنین افرادی که این ماه برای اولین بار یارانه گرفتند، ماه بعد یارانه شهریور و نیز یارانه اردیبهشت، خرداد، تیر را دریافت خواهند کرد؛ یعنی اگر فردی دهک اول تا سومی باشد، ماه بعد یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان یارانه می‌گیرد که این رقم برای یک خانواده ۴نفره، حدود ۶میلیون و ۴۰۰هزار تومان خواهد بود. همچنین افراد دهک چهارم تا نهمی نیز یارانه ماه بعد نفری یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد؛ در واقع یک خانواده ۴نفره که در دهک چهارم تا نهم باشد، ۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که بیست و ششمین قسط وام یک میلیون تومانی کرونا به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه خانوار کسر خواهد شد.

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و سی و هشتمین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به مردادماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

افراد حاضر در دهک اول تا سوم در مرداد ماه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این میزان برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده‌اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود.

در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده‌اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود.

به نقل از مشرق، تنها ۴۸ ساعت به واریز یارانه مرحله مرداد ماه ۱۴۰۱ باقی مانده است و با توجه به کاهش میزان یارانه دریافتی در مرحله پیشین، حالا سوال یارانه بگیران این است که در این مرحله میزان دریافتی آن‌ها چه میزان خواهد بود.

در مرحله ۱۳۷ پرداخت یارانه‌های نقدی، برخی یارانه بگیران گفته بودند که به میزان ۳۵ هزار تومان از مجموع یارانه دریافتی آن‌ها کاسته شده است. بررسی ما نشان می‌دهد که در این مرحله هم این دسته از یارانه بگیران به همان میزان از دریافتی شان کسر می‌شود.

علت کسر مبلغ ۳۵ هزار تومان هم به دریافت وام کرونا در سال ۱۳۹۹ بر می‌گردد. در آن‌ سال بخش اعظم یارانه بگیران در دو مرحله تیر ماه و آذر ماه یارانه یک میلیون تومانی دریافت کردند و قرار شد اقساط آن در سر ماه از یارانه آنها کسر شود.

در چنین شرایطی، افرادی که تیر ماه ۱۳۹۹ وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده اند، تاکنون ۲۴ قسط را پرداخت کرده اند و باید تا دی ماه امسال هم شش قسط دیگر پرداخت کنند. اما سرپرستان خانواری که در دی ماه ۹۹ وام به حساب شان واریز شده است، ۱۸ قسط را پرداخته اند و همچنان تا مرداد ماه سال آینده باید اقساط این وام را بپردازند.

در مرحله مرداد یارانه بگیران چه میزان یارانه نقدی دریافت می‌کنند؟

در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۱ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ بنابراین افراد حاضر در دهک اول تا سوم در مرداد ماه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این میزان برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اما اگر وام کرونا را در سال ۹۹ دریافت کرده اید، از مجموع دریافتی تان ۳۵ هزار تومان کاسته می‌شود. مثلا اگر خانواده‌ای سه نفره هستید و در دهک اول تا سوم قرار دارید، باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب تان واریز شود که با کاستن قسط ۳۵ هزار تومانی وام کرونا این میزان به یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌رسد.

 اگرچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز زمان دقیق واریز یارانه‌ها را مشخص نکرده، اما با توجه به تاریخ واریزی‌های قبلی می‌توان این‌طور برداشت کرد که دولت تا ۲۰ مردادماه یارانه‌های نقدی را واریز خواهد کرد.

یارانه نقدی مردادماه، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

البته برای دهک دهم درآمدی یارانه‌ای وجود ندارد، اما دسترسی آنها مانند دیگر شهروندان به یارانه نان، انرژی و دارو برابر خواهد بود.

 در مورد زمان یارانه مرداد ۱۴۰۱ هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی مشخص نکرده است، اما همچون تیر ماه باید انتظار داشته باشیم که آغاز واریز یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه باشد. پایان واریزها نیز هنوز به شکل کامل مشخص نشده، اما احتمالا بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز مدعی اند که در مرحله ۱۳۸، زمان واریز یارانه‌ها طولانی نخواهد شد و در یک روز خاص سرپرستان خانوار یارانه این مرحله را دریافت می‌کنند.

این چهارمین یارانه نقدی جدیدی است که دولت رئیسی به حساب سرپرستان خانوار واریز میکند. گزارش‌ها می‌گوید یارانه مرداد ماه هم مانند ماه‌های قبل نقدی است و فعلا خبری از پرداخت کالابرگ یا همان کوپن الکترونیک نیست.

اما گفته‌های وزیر اقتصاد نشان می‌دهد که احتمالا از شهریور یا مهرماه پرداخت یارانه نقدی متوقف و کالابرگ توزیع می‌شود.

سوال دیگری که وجود دارد این است که آیا این بار جاماندگان یارانه خود را به موقع دریافت می‌کنند؟ انتظار می‌رود که بر خلاف ماه قبل، این ماه لیست یارانه‌بگیران یکی شده باشد و همه مشمولان یارانه، همزمان کمک معیشتی ماه مرداد را دریافت کنند.

احسان ارکانی نماینده مجلس  در پاسخ این سوال  که پرداخت یارانه نقدی تا کی ادامه دارد، گفت: نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا ناچاریم پرداخت یارانه به صورت نقدی را ادامه دهیم. دولت همچنین در لایحه‌ای که به مجلس ارسال کرد درخواست داشت که کلمه شهریور ۱۴۰۰ ازمصوبه ارز ترجیحی حذف شود؛ زیرا افزایش قیمت‌ها فشاری ایجاد کرده که دیگر امکان تامین کالاهای اساسی با قیمتهای شهریور ۱۴۰۰وجود ندارد.

بسیاری از مردم و کارشناسان اقتصادی به یارانه نقدی اذعان داشته و می‌گویند اگر یارانه نقدی ادامه داشته باشد، بهتر است؛ ارکانی در این رابطه اظهار داشت: از نظر من اگر یارانه به صورت کالایی توزیع شود، بهتر است؛ چراکه کالابرگ به نفع مردم خواهد بود؛ برای مثال ارزش یارانه نقدی ۴۵هزار تومانی از ۱۰سال پیش تاکنون تغییر مشهودی داشته است؛ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی هم قطعا به سرنوشت یارانه ۴۵هزار تومانی دچار خواهند شد.

او  ادامه داد: البته دولت باید زیرساخت‌های کالابرگ را آماده کند؛ در دهه۶۰ که اصلا پوز و... وجود نداشت؛ اما دولت طرح کوپن را اجرا کرده بود و در ۸سال جنگ با کوپن شرایط مدیریت شد. اینکه پس از سال‌ها بگوییم زیرساخت نیست، قابل پذیرش نخواهد بود و با این تعداد فروشگاه می‌توان شرایط توزیع را مدیریت کرد.

به اعتقاد ارکانی، برای دولت پرداخت یارانه نقدی راحت‌ترین کار است؛ چراکه نه به زیرساخت‌های کالابرگ نیاز دارد و نه قرار است افزایشی داشته باشد و رقمی ثابت خواهد بود  و یارانه نقدی برای دولت مقرون به صرفه‌تر است.

یارانه نقدی

طبق اعلام سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، فرایند بررسی جهت پرداخت معوقات یارانه افراد مشمول، در حال انجام است و به زودی با تکمیل اطلاعات، به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

ایسنا گزارش داد، معوقه یارانه‌ها مربوط به دو گروه است؛ کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه نقدی دریافت می‌کردند ولی با واریز مبالغ جدید، به عنوان دهک پردرآمد یارانه آنها قطع شد و در سامانه hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بازبینی دهک‌بندی را داشتند. گروه دیگر کسانی که تا پیش از این یارانه‌ای دریافت نکرده و از اردیبهشت ماه برای ثبت نام در سامانه my.gov.ir اقدام کردند. درنهایت درخواست‌های هر دو گروه بررسی و افرادی که بین دهک اول تا نهم قرار گرفتند، به لیست یارانه‌بگیران اضافه شدند.

بر این اساس برای افراد معترض، همراه با یارانه تیرماه، اولین پرداخت انجام شد و حدود یک هفته بعد برای ثبت‌نام کنندگان نیز به تناسب دهکی که در آن قرار داشتند، یک پرداخت پرداخت صورت گرفت. قرار بود که یارانه اردیبهشت و خرداد (مبالغ جدید) نیز به عنوان معوقه برای آنها پرداخت شود که در اعلام اولیه اواخر تیرماه مطرح بود ولی تاکنون واریز نشده است.

در رابطه با آخرین وضعیت پرداخت معوقات یارانه و زمان آن که مورد سوال افراد مشمول قرار دارد، حسینی- سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها – به ایسنا گفته است که این تاخیر به معنی عدم پرداخت معوقات نیست و حتما اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه بررسی وضعیت مشمولان در حال انجام است، توضیح داد: در مورد افرادی که نسبت به قطع یارانه خود اعتراض کرده بودند، قبلا یک مرحله یارانه ۳۰۰ هزار تومانی واریز و مسدود شده بود که این رقم متعلق به دهک چهار تا ۹ است، بنابراین باید برای کسانی که دهک اول تا سوم تشخیص داده شده‌اند، این مبلغ به تناسب پرداختی برای آنها که هر نفر ۴۰۰ هزار تومان است، تغییر کند. از این رو باید فرایند بررسی و انجام محاسبات طی شده و پرداخت‌های انجام شده در قالب دهک‌بندی صورت گرفته انجام شود.

معوقات اردیبهشت و خرداد چه زمانی پرداخت می‌شود؟

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به محض تکمیل جریان بررسی و محاسبات، معوقه اردیبهشت و خرداد به حساب مشمولان واریز می‌شود.

یارانه‌های نقدی از سال ۱۳۸۹ با شروع طرح هدفمندی یارانه‌ها با مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر در حال پرداخت بود و از سال ۱۳۹۸ نیز با افزایش قیمت بنزین، یارانه معیشتی از محل این مابه‌التفاوت در دستور کار قرار گرفت که دولت حدود ۶۰ میلیون نفر از بین ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر نقدی را گزینش و مبلغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان به تناسب اعضای خانوار پرداخت کرد.

اما از اردیبهشت امسال و با اقدام برای حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام یارانه‌ای، رویه پرداخت تغییر و با حذف حدود شش میلیون نفر تحت عنوان دهک دهم، پرداخت برای ۹ دهک دیگر شروع شد. برای دهک اول تا سوم به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهار تا شش نیز هر نفر ۳۰۰ هزار تومان در هر ماه پرداخت می‌شود.

متقاضیان دریافت یارانه همچنان می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به دلیل قطع یارانه و یا ثبت نام برای ورود به لیست یارانه‌بگیران اقدام کنند.

 این خبر را مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده و گفته: در قانون بودجه ۱۴۰۱ مساله توزیع کالابرگ الکترونیک مطرح شده است اما چون زیرساخت‌ها آماده نبود، دولت یارانه‌ها را نقدی واریز کرد. اما دولت وعده داده که برای شهریور زیرساخت‌های توزیع کوپن را فراهم کند.

به گفته طغیانی، بر اساس قانون بودجه سال جاری، این وظیفه بر عهده دولت است که از شهریور ۱۴۰۱ کالاهای اساسی و ضروری را با کالابرگ الکترونیک به دست مرم برساند.

یارانه نقدی یا پرداخت کالابرگ؟

از ابتدا و پیش از حذف یارانه نقدی و معیشتی هم اخباری که از بدنه اقتصادی دولت به گوش می‌رسید مبنی بر این بود که هنوز خود دولت هم برنامه‌ای برای نحوه پرداخت یارانه جدید ندارد. چون هم مساله توزیع کالابرگ در اقتصاد ایران مطرح بود و هم مساله پرداخت نقدی یارانه‌ها.

حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی سبب شد که دولت ناگهانی تصمیم به پرداخت یارانه نقدی بگیرد. اما از همان ماه اول دولت تاکید کرد که احتمالا این شیوه واریز موقتی است و کالابرگ یا همان کوپن جایگزین این شیوه می‌شود.

اما اکنون یکی دو ماهی هست که دولت مساله تغییر شیوه پرداخت یارانه را دیگر مطرح نمی‌کند و تنها مجلس پیگیر پرداخت کالابرگ است. پیش از این هم یکی از نمایندگان مجلس به دولت انتقاد کرده بود که احتمالا قصد دارد به پرداخت یارانه نقدی ادامه دهد.

حالا هم سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به دولت اولتیماتوم داده که باید توزیع کالابرگ را شروع کند و به پرداخت یارانه نقدی خاتمه دهد. اگر قرار باشد این طرح اجرا شود، احتمالا یارانه مرداد آخرین یارانه نقدی است که دولت باید واریز کند و پس از آن باید به سراغ توزیع کوپن برود.

قانون بودجه چه می‌گوید؟

مهدی طغیانی گفته مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ بحث کالابرگ الکترونیکی و توزیع آن را مصوب کرد. دولت در اجرا بخاطر اتفاقاتی که در اردیبهشت ماه افتاد، نتوانست کالابرگ را فراهم کند و تغییراتی در اجرا داد و یارانه‌ها را به صورت نقدی پرداخت کرد. چراکه ادعای دولت این بود که زیرساخت‌ها فراهم نشده است. اما وعده‌ای که اکنون دادند این است که توزیع کالابرگ برای شهریور ماه آماده است. این دیگر به عهده دولت است که از شهریور ۱۴۰۱ کالاهای اساسی و ضروری را با کالابرگ الکترونیک به دست مرم برساند.

در متن قانون بودجه هم عینا به پرداخت کالابرگ تاکید شده است اما زمانی را مشخص نکرده است. در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است: « ‌به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۱ تا معادل سقف ردیف (۱۸) جدول مصارف تبصره (۱۴) این قانون را از طریق تأمین منابع مابه‌التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد. چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید باید قبلاً ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالاهای اساسی را از طرق کالابرگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و به طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد به طوری که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین‌شده تهیه کنند.»

بر این اساس دولت مکلف بوده که دقیقا از زمان حذف ارز ترجیحی، کالابرگ پرداخت کند و تاکنون سه ماه یارانه نقدی پرداخت کرده است.

حالا باید دید آیا دولت به قانون بودجه عمل می‌کند و کالابرگ را جایگزین یارانه نقدی می‌کند یا اینکه ممکن است به طرقی مجلس را متقاعد کند تا همچنان به پرداخت یارانه نقدی ادامه دهد.

 محمد هادی زاهدی‌ وفا، سرپرست وزارت تعاون اعلام کرد«اطلاعات پایگاه ایرانیان از سال۹۳ یا به روایتی دیگر ۹۹ و در دولت گذشته به‌روزرسانی نشده بود. به‌روز رسانی این اطلاعات از یک ماه و نیم آغاز شده است. اما برای ثبت اعتراض یارانه جاماندگان باید به کجا مراجعه کرد؟

آنطور که زاهدی وفا گفت تکمیل بانک اطلاعات ایرانیان در مراحل پایانی است. این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا کنون سه دوره یارانه پرداخت شد.

از سوی دیگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها اخیرا اعلام کرد که قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید، معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز می‌شود. اما  تنها یک مرحله یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به یارانه‌بگیران جدید پرداخت شد. دو دوره دیگر پرداخت نشد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت کسانی که اعتراض دارد با شماره ۶۳۶۹ تماس بگیرند. البته قرار است سایتی هم برای بررسی اعتراضات در روزهای آینده اعلام شود. (تسنیم)

انتقادات به روند پرداخت یارانه جاماندگان

برخی مخاطبان تجارت‌نیوز به روند پرداخت یارانه جاماندگان انتقاد کردند. آنها می‌گویند با وجود درآمد پایین و مستاجر بودن در دهک‌های بالا قرار گرفته‌اند و از دریافت یارانه محرومند. در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را می‌خوانید.

«بازنشسته تامین اجتماعی هستم. جز دهک دهم قرار دادن و الان یک مرحله واریزی هم که داشتیم، قابل برداشت نیست.»

«چندماهه جواب اعتراض من که یارانه رو قطع کردن نمی‌دن. من هیچ درآمد ثابتی ندارم. از بچه‌ام خجالت می‌کشم وقتی که میوه می‌خواد نمی‌تونم بگیرم.»

«بازنشسته آموزش و پرورشم با حقوق زیر هشت تومان و جمعا پنج سر عائله هستیم. یارانه ما را قطع کرده‌اند. فقط یک سمند مدل ۹۴ دارم.»

«یه خانواده پنج نفره هستیم از جاماندگان سال ۹۳ ، خرداد ۱۴۰۱ثبت نام کردیم. ولی هنوز خبری نیست. هر ماه عقب می‌ندازنش شما را به خدا قسم اینقدر مردم را سر کار نذارید با این گرانی.»

«یارانه ما چرا واریز نمی‌شه؟ حقوق بگیرم نیستیم و درآمدی نداریم. به چه مبنای واریز نمی‌شه. چهار ماه گذشت میرم تو سایت می‌گن درحال بررسی این چه بررسیه.»

یارانه حق همه ایرانی‌هاست

اما انتقادات فقط محدود به یارانه جاماندگان نیست. برخی مخاطبان نیز یارانه‌ها را سوای دهک‌بندی، حق تمام مردم می‌دانند. در ادامه برخی نظرات را می‌خوانید.

«اگر عدالت وجود دارد یارانه باید به نسبت مساوی به همه اقشار جامعه از بیت المال پرداخت شود.»

«یارانه حق همه مردم ایران هست. شما چه‌کار دارین کی خونه داره ماشین داره یا نه. یه عده حقوق بالا دارن و یارانه می‌گیرن، یه عده هم مثل ما بخاطر این‌که ماشین به نامم هست و پسرم یه پراید مدل ۸۴ داره بهمون تعلق پیدا نمی‌کنه.»

«یارانه، کمک معیشت، سوبسید هر چه که اسمش هست حق هر ایرانی است که تو این مملکت زندگی می‌کند. اگر درآمدی داره که زحمت کشیده دود چراغ خورده کار کرده.»

حالا باید دید در ماه‌های پیش رو یارانه جاماندگان با چه رقمی انجام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان