سیل تهران چقدر خسارت به بار آورد

سیل اخیر در استان تهران حدود چهار هزار میلیارد تومان خسارت به خانه‌های روستایی، اراضی کشاورزی و سایر زیرساخت‌ها وارد کرده است.

سیل تهران چقدر خسارت به بار آورد
کدخبر : 3806
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

، استاندار تهران گفت: سیل اخیر در استان تهران حدود چهار هزار میلیارد تومان خسارت به خانه‌های روستایی، اراضی کشاورزی و سایر زیرساخت‌ها وارد کرده است.

به نقل از مهر، محسن منصوری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تلفات سیل در استان تهران اظهار کرد: تعداد فوتی‌ها سیل در استان تهران ۴۴ نفر است که امامزاده داوود (ع) فعلاً ۲۳ نفر فوتی قطعی داریم که البته در بررسی نهایی شاید این آمار تغییر کند و در سیل شهرستان فیروزکوه نیز ۱۵ نفر فوتی قطعی داریم و مابقی فوتی‌ها نیز در سایر شهرستان‌ها بودند.

وی با اشاره به پایان عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده افزود: در سال‌های گذشته ساخت و ساز غیرمجاز زیادی در بستر رودخانه امامزاده داوود (ع) انجام شده که همین امر سبب افزایش تلفات شد.

استاندار تهران عنوان کرد: با تشدید نظارت‌ها در یک سال اخیر ساخت و ساز غیرمجاز در امامزاده داوود (ع) نزدیک به صفر بوده است.

منصوری سپس گفت: طبق اعلام اداره کل منابع طبیعی وسعت امامزاده داوود از سه هکتار به ۶ هکتار افزایش یافته که ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی خانه‌های روستایی و اراضی کشاورزی در شهرستان فیروزکوه و سایر شهرستان‌ها در حال انجام است؛ ولی در امامزاده داوود اقدام عملی نداریم چرا که عملیات امداد و نجات و جمع آوری گل و لای تمام شده، اما بسیاری از مغازه‌ها در بستر و حریم رودخانه ساخته شده‌اند.

استاندار تهران ادامه داد: تمامی مغازه‌هایی که در بستر و حریم رودخانه ساخته شده باید تخریب شود که مقام قضائی نسبت به این مسئله ورود پیدا کرده و دستور تخریب را داده است و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بستر رودخانه آزاد شود و با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد قانونی صورت گیرد.

به چه کسانی زمین معوض داده می‌شود؟

منصوری گفت: برخی افراد متصرف هستند و زمین‌های دولت و اراضی ملی را تصرف کرده اند و برخی مجوزهای قانونی اخذ کردند که خسارت‌های آن‌ها باید جبران و حتی اگر نیاز باشد زمین‌های معوض در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

منصوری تأکید کرد: در مورد سیل وظایف تک تک دستگاه‌های مرتبط مشخص شده به شکلی که آزادسازی بستر رودخانه را باید آب منطقه‌ای دنبال کند. مصمم هستیم موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده امامزاده داوود را حل کنیم؛ البته در دربند، درکه و جاجرود نیز مسائل مشابهی داریم ولی تجربه نشان داده اعمال قانون سبب می‌شود تا در هنگام وقوع حوادث، خسارت‌های کمتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تصریح کرد: در شهرستان دماوند به دلیل تخریب ۱۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه که در ابتدای امسال روی داد، تنها یک نفر در این حادثه سیل فوت شد.

استاندار تهران در مورد میزان خسارت‌های وارد شده در سیل اخیر بیان کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد در کل استان تهران خسارت در حوزه‌های مختلف همچون زیرساخت‌ها، منازل مردم و غیره حدود چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان