زنگ خطر در تهران به صدا در آمد / هشدار به پایتخت نشینان

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به فعالیت سامانه بارشی، آبگرفتگی بعضی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها به‌ویژه در نیمه شمالی تهران هشدار داد.

زنگ خطر در تهران به صدا در آمد / هشدار به پایتخت نشینان
کدخبر : 3537
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابرهای همرفتی و تقویت رطوبت فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از دوشنبه تا سه‌شنبه ( ۱۰ و ۱۱ مردادماه) در نیمه‌شمالی استان تهران به‌ویژه ارتفاعات خبر داد.

بر اثر این مخاطره جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، رخداد صاعقه، احتمال خسارت بر اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی، اختلال در آمد و شد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، امکان شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌ و خسارات، عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، مستحکم‌سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان