وقوع طوفان وحشتناک در پایتخت / هشدار به تهرانی ها

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وضعیت جوی استان تهران، صاف تا قسمتی ابری و همراه با رگبار باران و وزش باد شدید و احتمال طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در غرب و نیمه‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وقوع طوفان وحشتناک در پایتخت / هشدار به تهرانی ها
کدخبر : 3270
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا روز سه‌شنبه (۴ مرداد) آسمانی صاف تا قسمتی ابری در نیمه‌ شمالی و ارتفاعات نیمه‌ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا به‌ویژه در غرب و نیمه‌جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

به نقل از ایسنا، از سه‌شنبه شب نواحی شمال شرق و ارتفاعات و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۵ و ۶ مرداد) در بیشتر نواحی استان افزایش ابر، گاهی همراه با رگبار باران و وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ مورد انتظار است.

تا روز دوشنبه روند تدریجی کاهش دما سپس افزایش نسبی دما به‌ویژه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۳ مرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۴مرداد) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و خیزش گردوخاک از عصر روز یکشنبه (۲ مرداد) تا دوشنبه (۳ مرداد) دراستان تهران، به‌ویژه مناطق جنوبی و غربی خبر داد.

در اثر این مخاطره شکستن درختان فرسوده و سازه‌های سست و نیمه‌کاره، سقوط اجسام از ارتفاع، خیزش گردوخاک، احتمال نفوذ گردوغبار انتقالی و کاهش کیفیت هوا و میدان دید دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی مستحکم‌سازی سازه‌های موقت و عدم پارک خودرو در کنار درختان و سازه‌های نیمه تمام، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از فعالیت در فضای باز برای افراد دارای مشکل تنفسی، محافظت از تاسیسات حساس به گردوخاک را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان