قیمت طلا | کاهش قیمت طلا | افزایش قیمت طلا

قیمت طلا 8 مرداد افزایش یافت | خبر مهم برای خریداران طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱۰ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۹۴ سنت رسید.

قیمت طلا  8 مرداد افزایش یافت | خبر مهم برای خریداران طلا
کدخبر : 3427
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

 افزایش دوباره تورم در آمریکا به‌دنبال ضعف ارزش دلار تمایل برای طلا به‌عنوان یک سرمایه ایمن را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت آن شده‌است. سطح فعلی قیمت طلا احتمالاً سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱۰ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۹۴ سنت رسید.

هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا بیشتر از حد انتظار در ماه ژوئن افزایش‌یافته و تورم ماهیانه به بالاترین رقم از ۲۰۰۵ رسیده‌است.

انتشار این خبر ارزش دلار را ۰.۳ درصد پایین آورد و باعث قدرت گرفتن طلا شد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

برخی سرمایه‌گذاران طلا را به‌خاطر ایمن بودن سرمایه‌گذاری در آن خریداری می‌کنند، اما برخی دیگر تصور می‌کنند طلا و به‌طورکلی فلزات درحال‌حاضر ارزان‌ترین قیمت را برای خرید دارد.

طلا برای چهارمین ماه پیاپی کاهش قیمت داشته‌است. قیمت طلا در بحبوحه افزایش سریع نرخ بهره بانک‌های مرکزی، ۳۰۰ دلار نسبت‌به اوج ماه مارس که از مرز ۲۰۰۰ دلار گذشته بود، پایین آمده‌است. ترس از رکود اقتصادی هم تمایل به دلار را بالا برده و باعث افزایش ارزش شده‌است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را بالا می‌برد.

قیمت نقره امروز با ۱.۶۶ درصد افزایش به ۲۰ دلارو ۲۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۹۱ درصد افزایش ۸۹۹ دلار و ۳۵ سنت معامله می‌شود.

 قیمت دلار امروز در بازار ایران افزایشی بود. با وجود این قیمت طلا روند کاهشی داشت. مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز، دلیل این امر را سیاست‌های انقباضی دولت و حرکت کند پول در بازارها می‌داند.

او معتقد است، قیمت دلار، طلا و سکه در کوتاه‌مدت احتمالا نوسان اندکی داشته باشد و تغییرات شدید کاهشی و افزایشی آنها به انتشار اخبار مثبت یا منفی در مورد برجام بستگی دارد.

نوسانات قیمت طلا و سکه

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در این لحظه افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم در لحظه تنظیم این خبر، یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۸۹ تومان داد و ستد می‌شود. نرخ طلا امروز به حدود یک میلیون و ۳۶۱ هزار تومان نیز رسیده بود که البته نسبت به دیروز ظهر، حدود چهار هزار تومان کمتر بود. قیمت طلا در روز‌های پیش از آن تا محدوده یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان نیز پایین آمده بود.

اما قیمت سکه طرح جدید روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. امروز قیمت تا ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیز اعلام شد. دیروز سکه تا ۱۴ میلیون و  ۹۰۰ هزار تومان هم داد و ستد می‌شد. در روزهای پیش از آن، نرخ سکه تا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافته بود.

قیمت سکه طرح قدیم نیز روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ در ساعاتی از امروز و دیروز ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان نیز اعلام شد.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱۷۲۳ دلار معامله می‌شود

اقتصادنیوز نیز با اشاره به افت قیمت طلا، نوشت: «قیمت سکه هم امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به دیروز تفاوت چندانی نداشت. ارزش ذاتی سکه امروز ۱۲ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۵ درصد قرار گرفت.»

اما بازارهای مالی به چه سمتی می‌روند؟

به گفته دیبا، کارشناس بازارهای مالی، قیمت دلار هنوز تا محدوده‌ای که بتوان تغییر فاز آن را تصور کرد، دو کانال نسبت به قیمت فعلی خود فاصله دارد. این یعنی اینکه ارز آمریکایی تا آن مرحله، باید حدود دو هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند. به اعتقاد او، اگر پس از رسیدن به پله جدید، تثبیت قیمتی هم صورت بگیرد، می‌توان گفت فاز جدیدی برای دلار شکل گرفته است و ارز آمریکایی می‌‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: اکنون دلار هنوز به آن کانال جدید نرسیده و در دو سطح قیمتی پیشین در نوسان است. از آن سو، اگر در حدود هزار و پانصد تا دو هزار تومان از قیمت کنونی آن کاسته شود، می‌تواند تا ۲۸ هزار تومان نیز برسد. البته سناریو دوم به انتشار اخبار مثبت برجامی و شکل‌گیری نگاه امیدوارانه در میان فعالان بازارهای دلاری نیاز دارد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

دبیا در مورد قیمت طلا و سکه نیز معتقد است هر دو احتمالا در کوتاه‌مدت نوسان محدودی را تجربه کنند.

او می‌گوید: طلا می‌تواند در کوتاه‌مدت میان یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.

دیبا رسیدن طلا به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را نقطه عطفی برای بازار می‌داند که می‌تواند حرکت آن را در مدتی طولانی، صعودی نگه دارد. اما کاهش قیمت طلا به زیر محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نوعی فرصت خرید برای معامله‌گران محسوب می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی، در مورد سکه نیز، ۱۵ میلیون تومان را محدوده‌ای می‌داند که ممکن است به حرکت صعودی نسبتا پایدار منجر شود. همچنین در صورتی که به زیر ۱۳ میلیون تومان سقوط کند، امکان رسیدن به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجود دارد. این قیمت می‌تواند فرصت خرید باشد.

البته او معتقد است: احتمالا سکه تا مدتی بین قیمت کنونی تا ۱۵ میلیون تومان نوسان محدودی داشته باشد.

طلای جهانی به چه سمتی می‌رود؟

دیبا در مورد اونس هم می‌گوید: اکنون اونس در ریتم نزولی قرار گرفته است و در فضای ۱۷۱۱ دلار نوسان دارد. اگر طلای جهانی نتواند محدوده ۱۷۱۰ تا ۱۶۹۰ دلار را حفط کند، احتمال ریزش قیمت آن دور از ذهن نیست.

به گفته او، در غیر این صورت فضای کنونی، کف اونس جهانی خواهد بود. این شرایط می‌تواند بر حرکت بازار طلا و سکه داخلی نیز اثر بگذارد.

در عین حال دیبا نیز مانند بسیاری دیگر از کارشناسان مالی، معتقد است قیمت دلار در تعیین نرخ طلای داخلی وزن سنگین‌تری نسبت به اونس دارد. در این شرایط، چرا در روزهای اخیر شاهد حرکت معکوس این دو بازار بوده‌ایم؟

دیبا توضیح می‌دهد: اکنون به دلیل شرایط اقتصادی کشور، دولت سیاست‌های انقباضی را در پیش گرفته است. در نتیجه حرکت پول در بازارها به کندی صورت می‌گیرد. رفتارهای متناقض بازارها به دلیل حرکت‌های محدودی است که از سوی اندک معامله‌گران باقی‌مانده در آنها، صورت می‌گیرد.

او معتقد است: چشم‌انداز تورمی برای ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال منفی است. در نتیجه رفتارهای عصبی و ناگهانی از بازارها سر نمی‌زند. اگر شرایط جدیدی رقم بخورد ممکن است نوع رفتارها تغییر کند.

به گفته این کارشناس بازارهای مالی، اکنون قیمت‌ها در محدوده ثابتی گرفتار شده‌اند؛ در نتیجه کف‌های آنها فرصت خرید و سقف‌ها، فرصت فروش هستند.

برای آگاهی از برخی سیگنال‌های موثر بر بازار طلا و سکه، مطالعه گزارش روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا پیشنهاد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان