قیمت طلا | کاهش قیمت طلا | افزایش قیمت طلا

افزایش باوردنکردنی قیمت طلا | قیمت طلا دوباره گران شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید.

افزایش باوردنکردنی قیمت طلا | قیمت طلا دوباره گران شد
کدخبر : 3205
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

 قیمت طلا پس‌از رسیدن به پایین‌ترین رقم در روز پنجشنبه یعنی حدود ۱۶۸۱ دلار، امروز برای دومین روز پیاپی افزایش داشت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید.

افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا جهت مبارزه با افزایش تورم تمایل سرمایه‌گذاران به طلا را طی هفته گذشته پایین آورد و باعث سقوط قیمت آن شد. اما افزایش نگرانی در مورد دورنمای رشد اقتصاد دنیا و فشار تورم قیمت آن را دوباره بالا آورد.

پایین آمدن ارزش دلار هم تمایل به خرید طلا را در سطوح پایین‌تر افزایش داده‌است. نرخ بیکاری در آمریکا برای سومین هفته پیاپی افزایش‌یافته، درحالی‌که شاخص تولید برای دومین ماه پیاپی پایین آمده و نگرانی در مورد رشد اقتصاد را افزایش داده‌است.

مهم‌ترین رخداد اقتصادی هفته گذشته اجلاس بانک مرکزی اروپا برای تعیین سیاست‌های پولی این اتحادیه بود که در نهایت در اقدامی غیرمنتظره نرخ بهره را جهت مقابله با افزایش تورم بالا برد. رییس بانک مرکزی اروپا همچنین درمورد خطر ادامه تورم بالا به‌خاطر طولانی شدن جنگ اوکراین و تاثیر آن بر قیمت انرژی هشدار داد.

در حال حاضر نگاه سرمایه‌گذاران به اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در این هفته دوخته‌شده است که می‌تواند بر ارزش دلار تاثیر گذاشته‌ و تمایل برای طلا را بالا ببرد. از طرف دیگر، بهبود بحران انرژی در اروپا با ازسرگیری جریان گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم حساسیت بازار را بالا برده‌است.

نقره امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۶۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۳ درصد کاهش ۸۷۶ دلار و ۸۴ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا

ارزش دلار در آستانه اجلاس بانک مرکزی اروپا در ۲۱ ژوییه و احتمال افزایش نرخ بهره توسط این بانک کمی کاهش یافت و باعث افزایش نسبی نرخ طلا در بازار جهانی شد. نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۷۱۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

اقدامات سخت‌گیرانه بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا مانع افزایش بیشتر نرخ طلا خواهد شد. انتظار می‌رود فدرال‌رزرو امریکا نرخ بهره را جهت مهار تورم بیشتر از حد انتظار افزایش دهد. تورم در امریکا به بالاترین رقم طی ۴۰ سال گذشته رسیده‌است. در این بین بانک مرکزی اروپا هم نرخ بهره را بین ۲۵ تا ۵۰ واحد در اجلاس روز پنجشنبه افزایش خواهد داد. بانک مرکزی استرالیا هم اعلام کرده باید نرخ بهره را بیش‌از این افزایش دهد تا بتواند تورم را به هدف تعیین‌شده بازگرداند. انگلیس هم اعلام کرده روند فعلی افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داشت.

فضای مثبت در بازارهای سهام بیش‌از پیش مانع قدرت گرفتن طلا می‌شود. از طرف دیگر، کاهش اخیر نرخ نفت خام باعث افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز شده‌است.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸ دلار و ۷۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸۵ درصد افزایش ۸۸۵ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا تحت فشار قدرت گرفتن دلار آمریکا و علیرغم کاهش ارزش دلار نسبت به رکورد هفته گذشته، در حدود ۱۷۰۰ دلار در هر اونس باقی‌مانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۰۹ دلار و ۵۴ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در ۲۶ و ۲۷ ژوئیه هستند. هنوز مشخص نیست این بانک نرخ بهره را چه مقدار برای مقابله با تورم بالا ببرد. جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد سیاست‌گذاران این کشور موافق ۷۵ واحد افزایش نرخ بهره هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اواندا گفت:« احتمالاً لازم نیست فدرال رزرو آمریکا سیاست سختگیرانه‌ای مانند آنچه بازار تصور می‌کرد در پیش بگیرد. اما روند افزایش نرخ بهره تا اوایل سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت. ارزش دلار در ابتدای این هفته پائین می‌آید اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد گذاشت. یعنی طلا احتمالاً به حدود سطح ۱۷۵۰ دلار نزدیک نمی‌شود».

قیمت طلا هفته گذشته برای اولین‌بار از ماه اوت سال گذشته میلادی به کمتر از ۱۷۰۰ دلار رسید و شاخص دلار ۰.۴ درصد در روز گذشته کاهش یافت، اما تغییر چندانی پس‌از آن نداشته‌است.

قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته همپای قیمت دلار و ورود آن به کانال بالاتر، رشد نکرد. پس از آنکه روند افزایش قیمت نرخ ارز متوقف شد (دلار به سطح پیشین بازگشت)، طلا حتی به یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان هم رسید. سکه طرح جدید نیز از آن زمان، به کانال ۱۴ میلیونی وارد شده است.

در لحظه تنظیم این گزارش، آخرین قیمت‌ اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران برای طلا یک میلیون و ۳۶۸ هزار تومان و برای سکه طرح جدید، ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. در حالی که این دو فلز گرانبها هفته گذشته را با نرخ‌های یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان به پایان رسانده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان