قیمت گوشت | قیمت گوشت افزایش

پیش بینی قیمت گوشت قرمز | قیمت گوشت افزایش می یابد؟

قیمت انواع گوشت قرمز امروز دوشنبه 4 مرداد نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است. هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی چند؟

پیش بینی قیمت گوشت قرمز | قیمت گوشت افزایش می یابد؟
کدخبر : 3269
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت گوشت هم مانند سایر اقلام خوراکی با افزایش همراه بوده است. نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد. در این مراکز، قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. قیمت گوشت روزانه از طریق سایت گشتنی نیوز اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید.

 قیمت گوشت قرمز در ۴ مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار) :

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

 

yektanet.com

کف دست گوفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

خرید مایع لباسشویی Deep Clean پرسیل ۲.۷ کیلوگرمی با بهترین قیمت

خرید مایع لباسشویی Deep Clean پرسیل ۲.۷ کیلوگرمی با بهترین قیمت

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

احتمال افزایش نرخ گوشت در آستانه ‌ماه محرم

عضو هیات‌مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی از احتمال بالای افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل نزدیک‌شدن به ‌ماه محرم خبر داد.

نیما حبیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فر با اشاره به ثبات ایجاد‌شده در بازار گوشت گوساله به ایلنا گفت: «میزان خرید گوشت در هفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر نوسان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیادی را تجربه نکرد چراکه تقاضای چندانی برای خرید گوشت وجود ندارد؛ علاوه‌بر کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان گرمای هوا نیز بر ریزش مصرف گوشت تاثیر گذاشته است.‌»

وی با بیان اینکه بدون تردید در ‌ماه محرم شاهد افزایش قیمت گوشت در بازار خواهیم بود، تصریح کرد: «در این‌ماه تقاضا برای خرید گوشت افزایشی می‌شود، از این‌رو این احتمال وجود دارد که قیمت گوشت ۱۰ تا ۱۵‌درصد افزایش پیدا کند.‌»

به گفته این فعال صنفی؛ قیمت گوشت گوساله در هفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر تغییر نکرده و ثابت مانده و مغز ران گوساله کیلویی ۲۲۰‌هزار ‌تومان و گوشت چرخ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرده مخلوط ۱۷۵‌هزار‌ تومان به‌فروش می‌رسد. عضو هیات‌مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت تنظیم‌بازاری در ایجاد تعادل در بازار ورود خواهد کرد؟

گفت: «شرکت پشتیبانی ذخایر استراتژیک قابل‌توجهی دارد و گوشت گوسفند و گوساله منجمد و گرم تولید داخل و خارجی را در شرایط حساس برای تنظیم‌بازار عرضه می‌کند و این احتمال وجود دارد از هفته آینده توزیع گوشت را در بازار آغاز کند.‌»

حبیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فر در ادامه با اشاره به شرایط تقاضا در بازارهای کشور ادامه داد: «میزان تقاضا برای خرید گوشت در ۲‌هفته اخیر به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای نبود که نیاز به ورود شرکت پشتیبانی امور دام احساس شود.‌»

وی با بیان اینکه واردات گوشت در حال انجام‌شدن است، تصریح کرد: «فاصله معناداری بین نرخ گوشت گوساله و گوسفندی وجود ندارد و از آنجایی‌که در بسیاری از هیات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها گوسفند نذر می‌شود از گوشت گوساله به‌عنوان گوشت کمکی در خورشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها استفاده می‌شود.‌» به گفته این فعال صنفی؛ گوشت گوساله گوشت خالص است که استخوان، چربی و غدد ندارد؛ از این‌رو از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است که گوساله خریداری شود اما از آنجایی‌که این تفکر وجود دارد که گوشت گوساله طبع سرد دارد، مردم بیشتر گوشت گوسفندی خریداری می‌کنند. این درحالی است که برخی از فعالان این بازار معتقد هستند مبارزه با قاچاق گوشت از کشور به برخی از کشورهای همسایه که از مدت‌ها پیش آغاز شده، فعلا با کاهش محسوس قاچاق همراه بوده و به همین دلیل بازار از لحاظ عرضه و همچنین کنترل قیمت در وضعیت بهتری نسبت به‌ ماه‌های قبل قرار گرفته است.

قیمت گوشت

 بازار خرید گوشت همچنان بی‌رمق است و در رکود به سر می‌برد. اما با توجه به نزدیکی محرم و پیش‌بینی افزایش تقاضا در بازار، بیم این می‌رود که قیمت گوشت در ماه محرم افزایش پیدا کند.

نیما حبیب‌فر، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی، نیز در گفتگو با ایلنا اعلام کرد که همچنان تقاضا برای خرید گوشت در بازار پایین است.

او به غیر از کاهش قدرت خرید مردم، گرمای هوای را عامل تأثیرگذاری در کاهش خرید گوشت در چند هفته اخیر عنوان کرد.

بر اساس صحبت‌های حبیب‌فر، فرارسیدن ماه محرم و افزایش تقاضا در بازار به احتمال بسیار زیاد قیمت گوشت را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

کشتار دام و قیمت گوشت افزایش می‌یابد؟

به‌رغم احتمال افزایش قیمت گوشت در ماه محرم، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد که فرا‌رسیدن ماه محرم تأثیری در افزایش تقاضای دام نخواهد داشت.

منصور پوریان بیان کرد: حتی اگر فرض بگیریم تقاضا افزایش پیدا کند؛ در حال حاضر مازاد دام به حدی زیاد است که افزایش چند برابری تقاضا نیز تاثیری بر رونق بازار دام نمی‌گذارد.

او تاکید کرد که مشکل مازاد دام همچنان به دلیل ممانعت از صادرات وجود دارد.

وی حتی معتقد است که در ایام محرم تقاضا برای گوشت زیاد نیست که این بخش قیمت گوشت را تحت تأثیر قرار دهد. بلکه مرغ در این ایام مصرف بیشتری دارد.

پوریان با بیان اینکه کشتار دام چندان زیاد نیست، تصریح کرد: در حال حاضر در بخش دام، مازاد گوساله و گوسفند بسیار زیاد است.

تجمع دامداران مقابل وزارت کشاورزی

نابسامانی بازار دام در نهایت منجر به این شد که از هفته قبل جمعی از دامداران از استان‌های مختلف مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کنند. دامداران خواستار دیدار با وزیر جهاد کشاورزی برای رسیدگی به مطالباتشان بودند.

دامداران سراسر کشور با این تجمع، خواستار پیگیری مطالبات خود برای آزادسازی صادرات دام، فروش آن بر اساس بهای تمام‌شده و خرید تضمینی دام شدند. البته  رئیس‌ جمهوری در سفر استانی به خراسان شمالی دستور خرید تضمینی دام را صادر کرد. اما دامداران می‌گویند که تاکنون از این دستور تمکین نشده است.

اکنون در حالی که قیمت گوشت روند صعودی دارد، نرخ دام نسبت به سال‌های گذشته تغییر چندانی نکرده است.

وزن لاشه دام از نصف کمتر شد

افشین دادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور، بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که در حال حاضر چهار میلیون دام مازاد دست دامداران مانده است.

بنا بر گفته دادرس، کمبود نقدینگی باعث شده که دامداران توانایی خرید خوراک دام را نداشته باشند. بنا بر اظهار وی،  آمار کشتارگاه‌های کشور نشان می‌دهد وزن لاشه دام‌های سبک کشور به دلیل، گرسنگی و تشنگی از ۱۸ کیلوگرم به کمتر از نصف یعنی، ۶ کیلوگرم کاهش یافت.

قیمت گوشت

وزیر جهادکشاورزی گفت: امیدواریم از این هفته خرید تضمینی مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز را با سرعت بیشتری استمرار دهیم.

به نقل از منیبان، در پی درخواست دامداران و مرغداران مبنی بر خرید دام بر اساس بهای تمام شده، آزادسازی صادرات دام و پیگیری خرید تضمینی، روز گذشته سید جواد ساداتی نژاد در جریان سفر استانی هیات دولت به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در بحث حمایت از حوزه دامپروری و دام و طیور با دستور رئیس جمهوری و معاون اول و نشستی که با تشکل‌های صنعت دام و طیور برگزار شد، امیدواریم از این هفته خرید تضمینی مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز را با سرعت بیشتری استمرار دهیم.

ساداتی‌نژاد همچنین به مصوبه‌ ستاد تنظیم بازار در بحث صادرات دام اشاره کرد و گفت که در این راستا برنامه‌ریزی از هفته جاری در این خصوص انجام خواهیم داد تا بتوانیم مازاد دام را صادر کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش دولت این است که بتواند حوزه تولید را در صنعت غذا بخصوص دام و طیور مورد حمایت قرار دهد و این کار را به کمک تشکل‌ها استمرار خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان