سونامی شدید قیمت چیپس و پفک

به گفته دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در تهران، قیمت چیپس و پفک بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

سونامی شدید قیمت چیپس و پفک
کدخبر : 3220
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

دبیر اتحادیه بنکداران با اشاره به افزایش شدید قیمت چیپس و پفک تاکید کرد که قیمت این اقلام خوراکی بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته که بر اثر سیری‌ناپذیر بودن واردکننده و افزایش ۹ باره کارخانه‌ها بود.

بازار گزارش داد، قاسمعلی حسنی گفت: چیپس ۷۰ الی ۸۰ درصد افزیش قیمت داشته است. بخشی از افزایش قیمت به‌دلیل روغن با ۳۰۰ درصد افزایش و سایر محصولات تولیدی می‌باشد. از طرفی کارخانه‌ها سود بیشتری هم می‌برند و نمی‌توان دائما این رویه را توجیه کرد.

حسنی از خالی بودن بخش اعظم پاکت‌های چیپس و افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی نرخ این قلم خوراکی  انتقاد کرد و گفت: این کالاها دارای قیمت درج شده برای مصرف‌کننده هستند. قیمت مصرف‌کننده نیز تحت‌نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده صادر می‌شود.

هیچ شرکت تولیدی نمی‌تواند بدون نظر این سازمان قیمتی برای مصرف‌کننده درج کند. این شرکت‌ها نیز حتما از دید خود توجیهاتی داشته و آنالیز قیمتی استخراج کرده‌اند.

وی در عین حال به افزایش نرخ دستمزد کارگر و حمل‌ونقل و… نیز اشاره کرد و افزود: بیمه و تورم و سود بنکدار، تولیدکننده و خرده‌فروش موجب افزایش ۷۰ تا ۱۰۰درصدی چیپس شده است.

کرونا، قیمت تنقلات را هم افزایش داد

دبیر اتحادیه بنکداران همچنین به افزایش قیمت تنقلات در جهان پس از شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: مصرف این قبیل خوراکی‌ها به‌شدت بالا رفته و چیپس هم از جمله کالاهایی است که طرفداران خاص خود را دارد و در اکثر خانه‌ها مصرف می‌شود.

قاسمعلی حسنی در عین حال این مسئله را عاملی ندانست که قیمت چیپس تا این میزان فزونی پیدا کند. همچنین تولیدکننده سازمان حمایت را مجاب کرده که که تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت را تایید کنند. ضمن این که پفک و محصولات مشابه آن نیز تا ۶۰ درصد گران‌تر شده است.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از افزایش ۹ باره قیمت توسط کارخانه‌ها و نیز سیری ناپذیر بودن واردکننده‌ها گلایه کرد و گفت: برخی کسبه هم گران‌فروشی کرده‌اند و از طرفی ممنوعیت واردات تنقلات خارجی، فضایی باز برای تولیدکننده بی‌رقیب داخلی ایجاد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان