اصلاح 2 هزار و پانصد تن مواد شوینده

سخنگوی دولت گفت: با مصوبه جدید سران قوا مبنی بر پنج برابر شدن مجازات‌ تعزیراتی، با گران‌فروشی به صورت قاطع‌تر برخورد می‌شود.

اصلاح 2 هزار و پانصد تن مواد شوینده
کدخبر : 2171
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سخنگوی دولت تاکید کرد: با مصوبه جدید سران قوا مبنی بر پنج برابر شدن مجازات‌ تعزیراتی، با گران‌فروشی به صورت قاطع‌تر برخورد می‌شود.

به نقل از  ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‌پس از الزام شش شرکت لبنیاتی به اصلاح و کاهش قیمت محصولات، امروز نیز ۲۵۰۰ تن انواع شوینده از شبکه پخش به کارخانه بازگردانده و قیمت درج‌شده روی آن‌ها اصلاح شد.

با مصوبه جدید سران قوا مبنی بر پنج برابر شدن مجازات‌های تعزیراتی، با گران‌فروشی قاطع‌تر برخورد می‌شود.»

ابهام بر سر افزایش قیمت شوینده

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی هجدهم خرداد قیمت شوینده افزایش پیدا کرد که انجمن صنایع شوینده و آرایشی از حدود سه هفته پیش به استقبال آن رفت. رئیس هیات‌مدیره این انجمن ۲۸ اردیبهشت در گفتگو با فارس از موافقت سازمان حمایت با افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی قیمت محصولات شوینده موافقت کرد. موضوعی که باعث ایجاد ابهام در میزان افزایش قیمت این محصولات شد.

بختیار علم‌بیگی همچنین افزود: بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده بورسی هستند و به علت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به زیان افتاده‌اند.

کاهش عرضه؛ مجوز افزایش قیمت

تا پیش از افزایش قیمت‌ها، برخی از تولیدکنندگان اقدام به کاهش عرضه محصولات شوینده و بهداشتی در بازار کردند. چرا که این مفهوم در بازار امروز ایران کاملاً جا افتاده که کاهش عرضه یعنی مجوزی برای افزایش قیمت. این سیاستی است که بسیاری از تولیدکنندگان با توسل به آن موفق شده‌اند خواسته خود را برآورده سازند.

اکنون در حالی شوینده‌ها وارد موج گرانی شدند که طبق اعلام مسئولان دولت قرار بود تنها چهار قلم کالا مشمول افزایش قیمت شوند.

البته به نظر می‌رسد وزارت صمت و سازمان حمایت هم توان یا اراده چندانی برای مبارزه با این ترفندها ندارند. چراکه مهم‌ترین مقابله آن‌ها به خواهش رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران بازمی‌گردد.

امیر انصافی خطاب به تولیدکنندگان شوینده گفت: خواهش ما این است که واحدهای تولیدی عرضه خود را کاهش ندهند. حتی اگر فعلاً قیمت شوینده تغییری ندارد با مصرف‌کنندگان همکاری کنند و اجازه ندهند در بازار کمبود ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان