حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

فوری/ واریز حقوق بازنشستگان آغاز شد

حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از امروز ۲۱ بهمن ماه به حساب بازنشستگان این سازمان واریز خواهد شد.

 فوری/ واریز حقوق بازنشستگان آغاز شد
کدخبر : 17843
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

هم‌اکنون بیش از ۴ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند که از امروز حقوق بهمن ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.

همچنین پس از اتمام واریز حقوق بهمن ماه، عیدی بازنشستگان به حساب آنها واریز خواهد شد. عیدی بازنشستگان به ازای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند

بر اساس منابع مصوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ میانگین رشد حقوق کارکنان دولت و حقوق بازنشستگان در سال آینده  ۱۸ درصد خواهد بود.

علی‌اصغر عنابستانی رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درخصوص آخرین تصمیم‌گیری پیرامون حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان برای سال آینده، گفت: کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق جلسات متعددی را برگزار کرد و نهایتاً دولت پیشنهاد کرده بود که ۱۸ درصد متوسط حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان افزایش پیدا کند، بحث ما در مجلس و در کمیته حقوق و دستمزد این بود که بازه ۱۸د رصد چطور تعیین می‌شود و ساختار اجرای آن چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: خب با جلساتی که داشتیم این را در کمیته مشخص کردیم و سقف ۱۸ درصد را با هماهنگی عزیزان دولت به ۲۰ درصد افزایش دادیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: یک نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن اینکه در شرایط تورمی که الان داریم وضعیت اقتصادی حداقل‌بگیرها شرایط اقتصادی مناسبی نیست، به همین خاطر تصمیم گرفتیم برای حداقل‌بگیرها افزایش خوبی داشته باشیم، در نتیجه ۳ تصمیم گرفتیم.

وی ادامه داد: البته جا دارد تاکید کنم که این موارد در حال حاضر تصمیمات کمیته حقوق و دستمزد است و تا به صحن تلفیق برود و بعد در صحن مجلس مطرح شود و به تصویب برسد زمان می‌برد و تا آن مرحله فاصله دارد اما فعلا تصمیم این است که حقوق‌ها ۲۰ درصد متوسط افزایش پیدا کند. رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، گفت: متوسط افزایش حقوق کارمندان به ۲۰ درصد افزایش یافت و حداقل کف حقوق کارمندان در سال آینده ۱۰ میلیون تصویب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان