قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا سیر صودی در پیش گرفت | قیمت روز طلا 9 دیماه 1402

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات سال ۲۰۲۳ با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۰۶۲ دلار و ۹۸ سنت رسید.

قیمت طلا سیر صودی در پیش گرفت | قیمت روز طلا 9 دیماه 1402
کدخبر : 16825
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت سکه و طلا طی معاملات صبح امروز در بازار مشخص شد و تحت تاثیر عوامل اقتصادی داخلی و بین المللی شاهد افزایش قیمت در بازار بودیم. در ادامه جدول نرخ طلا و سکه را می‌بینید.

قیمت نفت در روزهای پایانی ۲۰۲۳ تقریباً ثابت مانده است. طلا بهترین عملکرد خود را از ۲۰۲۰ در سال جاری میلادی تجربه کرد و بالاتر از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس معامله می‌شود. امید به آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا و پایین آمدن نرخ بهره در اوایل ۲۰۲۴ از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۰۶۲ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۵۶ درصدی به ۲۰۷۱ دلار و ۸۰ سنت رسیده است.

طلا ۱۳ درصد طی یک سال گذشته افزایش قیمت داشته و بین پایین‌ترین رقم ۱۸۰۰ دلار تا اوج ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت در نوسان بوده است.

تحلیلگران عقیده دارند طلا به ساحل آرامش رسیده و پایین آمدن نرخ بهره و به دنبال آن کاهش ارزش دلار شرایط را برای این فلز گرانبها بهتر خواهد کرد.

سرمایه‌گذاران طلا انتظار دارند قیمت این فلز گرانبها در سال آینده میلادی رکوردهای جدیدی ثبت کند.

تحلیلگران می‌گویند برای اینکه شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا باشیم، باید تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران افزایش یابد و این نیازمند اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر آمریکا و کاهش تورم است که رویکرد فدرال رزرو را آسان‌تر کند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و بر ارزش دلار تاثیر می‌گذارد.

شاخص دلار ۲ درصد در ۲۰۲۳ پایین آمده و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم به پایین‌ترین سطح از ماه ژوئیه رسیده است.

پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالاتر می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۱۷ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۹ سنت رسید و پلاتین با ۱.۵۳ درصد کاهش ۹۹۱ دلار و ۹۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان