قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا سر به فلک کشید | قیمت روز طلا 5 دی ماه 1402

قیمت طلا طی یک دهه اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. مقایسه قیمت طلا در دی ماه ۱۴۰۲ با دی ماه ۱۳۹۲ نشان می‌دهد قیمت طلای ۱۸ عیار در این بازه زمانی بیش از ۲۷ برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین در این بازه زمانی قیمت سکه امامی بیش از ۳۳ برابر گران شده است.

قیمت طلا سر به فلک کشید | قیمت روز طلا 5 دی ماه 1402
کدخبر : 16721
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت سکه و طلا طی معاملات صبح امروز در بازار مشخص شد و تحت تاثیر عوامل اقتصادی داخلی و بین المللی شاهد افزایش قیمت در بازار بودیم. در ادامه جدول نرخ طلا و سکه را می‌بینید.

مشاهده جدول قیمت طلا، سکه و  ارز در پنجم دی‌ماه سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد هر گرم طلای ۱۸ عیار در این تاریخ به قیمت ۸۸۹۷۰ تومان به فروش می‌رسید و در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۴۵۵ هزار تومان است که مقایسه این دو قیمت، حاکی از رشد حدود ۲۷ برابری قیمت طلا است.

همچنین قیمت سکه امامی طرح جدید در حال حاضر ۲۹ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است، در حالی که ۱۰ سال قبل در چنین روزی قیمت سکه امامی ۸۶۹ هزار تومان بود و این به معنای افزایش ۳۳ برابری قیمت سکه امامی در این ۱۰ سال است. سکه بهار آزادی نیز در این برهه زمانی رشد ۲۹ برابری را تجربه کرده است.

میزان رشد قیمت نیم سکه و ربع سکه به مراتب بالاتر است. نیم سکه در حال حاضر ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورده، در حالیکه ۱۰ سال پیش ۴۳۷ هزار تومان بود و ربع سکه نیز از ۲۷۲ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده که رشد قیمت نیم سکه بیش از ۳۵ برابر و رشد قیمت ربع سکه بیش از ۳۸ برابر بوده است.

همچنین ۱۰ سال قبل قیمت دلار، یورو، پوند انگلیس و درهم در بازار آزاد به ترتیب ۲۹۵۵، ۴۰۳۵، ۴۸۵۰ و ۸۱۰ تومان بود که در مقایسه با نرخ ارز در روز جاری، دلار بیش از ۱۶، یورو بیش از ۱۳، پوند بیش از ۱۳ و درهم بیش از ۱۶ برابر افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان