قیمت طلا | قیمت روز طلا

افزایش قیمت طلا در آخرین روز هفته | قیمت روز طلا 8 دی ماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۰۶۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۰۶۹ دلار و ۳۴ سنت رسید.

افزایش قیمت طلا در آخرین روز هفته | قیمت روز طلا 8 دی ماه
کدخبر : 16812
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت سکه و طلا طی معاملات صبح امروز در بازار مشخص شد و تحت تاثیر عوامل اقتصادی داخلی و بین المللی شاهد افزایش قیمت در بازار بودیم. در ادامه جدول نرخ طلا و سکه را می‌بینید.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز جمعه به اوج ۲۰۸۸ دلار رسید و بعد تا ۲۰۶۹ دلار پایین آمد. افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بر قیمت این فلز گرانبها تأثیر می‌گذارد. اما روند کاهش قیمت طلا با توجه به امید به پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل سال آینده میلادی موقتی خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۰۶۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۲۸ درصدی، به ۲۰۷۷ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار که به پایین‌ترین سطح از ماه ژوئیه رسیده بود، تا ۱۰۰.۸۵ افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم در حدود ۳.۸۵ درصد قرار دارد. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند دلیل نوسان قیمت طلا در پایان ۲۰۲۳ تحولات نرخ بهره در سال آینده میلادی و بالا و پایین رفتن ارزش دلار است. سرمایه‌گذاران ۸۸ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه مارس آینده کاهش یابد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا طی سال آینده میلادی به دنبال کاهش نرخ بهره افزایش یابد.

در بازار فیزیکی طلا، واردات این فلز گرانبها توسط چین از طریق هنگ کنگ حدود ۳۷ درصد در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته است.

قیمت نقره امروز با ۱.۱۸ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۴ درصد افزایش ۱۰۰۷ دلار و ۷۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان