سهام عدالت | سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

فوری/صاحبان سهام عدالت عدالت خبر خوش رسید | واریزی 2 برابری سود سهام عدالت این گروه در این تاریخ

باغستانی گفت: سهامداران سهام عدالتی که همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند می‌توانند با ثبت نام و یا بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه «سجام» در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

فوری/صاحبان سهام عدالت عدالت خبر خوش رسید | واریزی 2 برابری سود سهام عدالت این گروه در این تاریخ
کدخبر : 16750
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 

خبرنگار شکیبا بقال زاده: سهام عدالت را دولت احمدی نژاد برای کمک به اقشار مختلف جامعه پرداخت کرد. مرحله اول سود سهام عدالت 1402 را دولت در اواخر آذر ماه برای سهام داران واریز کرد.خبرهای جدیدی در خصوص واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان منتشر شده است. جزئیات جدید واریز مرحله دوم سود سهام عدالت را در ادامه با هم می خوانیم.

حمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: با استقبال سهامداران، تعداد ثبت نام‌کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» از رقم ۴۵ میلیون سهامدار عبور کرده است. آمارها از افزایش دو برابری تعداد ثبت نام‌کنندگان در سامانه «سجام» در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه فصل قبل از آن حکایت دارد. به طوری‌که بیش از ۴۰۰ هزار سهامدار در سومین فصل سال در این سامانه ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه زمان‌بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث نیز افزایش یافته است، گفت: سامانه «میراث» برای وراث متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به آن‌ها تسریع یابد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: تمامی فرایند ثبت نام در سامانه «میراث» در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

بروز رسانی اطلاعات صاحبان سهام عدالت در سامانه «سجام»

وی درباره آخرین آمار واریز سود سهام عدالت گفت: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه «سجام» در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

وی در خصوص زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت افزود: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶۰۰۰ شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری یا بانک‌های منتخب (بانک ملی، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

سهام عدالت

خبرهای جدید از جاماندگان سهام عدالت

این روزها که امکان انتقال سهام متوفی ها به وراث امکان‌پذیر شده است بار دیگر جاماندگان سهام عدالت را با این پرسش مواجه کرده است که آیا ثبت نام جدید سهام عدالت انجام می شود؟

در واقعیت بایستی گفت که دستورالعمل جدیدی برای ثبت نام از افراد حائز شرایط برای دریافت سهام عدالت صادر نشده است و بر این اساس امکان تخصیص سهام عدالت برای افراد جدید امکانپذیر نیست.

سال 1385 بود که مردم بر اساس سیزده دهک رتبه بندی شدند که 49 شرکت حمایت از سهام عدالت را بر عهده گرفتند.

پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت

نخستین مرحله پرداخت سود سهام عدالت سال 1401 از 23 آذر ماه 1402 آغاز شد و تا شب یلدا ادامه داشت. همچنین قرار بر این است مرحله دوم واریز سود دارندگان سهام عدالت از اواخر اسفند ماه سال جاری آغاز شود.

دلایل واریز نشدن سود سهام عدالت

در حالی که مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت تا شب یلدا ادامه داشت برخی از مشمولان این مبالغ را دریافت نکردند که از عمده ترین دلایل آن می توان به حساب راکد، ادغام بانک ها و مشکلات ایجاد شده در شماره شبا بانکی، حسبا بانکی مشترک افراد، حساب های بلند مدت، حساب های مسدود و بلند مدت و ارزی نام برد.

ثبت نام جدید برای جاماندگان سهام عدالت

تا لحظه انتشار این خبر ثبت نام جدید سهام عدالت برای هیچ قشر و سنی حتی فرزندان تازه متولد شده انجام نمی شود و همچنین هیچ گونه سامانه یا سایتی برای ثبت نام سهام عدالت باز نیست.

دریافت سود سهام عدالت متوفی

گفتنی است برای دریافت سود سهام عدالت متوفی بایستی بازماندگانی در اولین اقدام انحصار وراثت را انجام داده و سپس مدارک خود را به یکی از کارگزاری های معتبر تحویل دهند.

نکته مهم برای افراد تحت پوشش سهام عدالت این است که حتما تا آخر سال 1402 شماره شبای خود را در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت درج کنند.

سهام عدالت جدید افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و ایثارگران

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در آخرین اظهار نظر در این باره در تاریخ 7 آذر ماه 1402 گفت:کار‌های مشمولان جدید سهام عدالت افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران در حال انجام است، سبد سهامی برای آن پیشنهاد شده و در دولت در حال مذاکره است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان