تست روانشناسی | روانشناسی

تست روانشناسی | اگر این ویژگی هارو دارین یعنی آدم با رسشه و اصل و نصب داری هستین

آدم های با اصالت چه ویژگی هایی دارند؟

تست روانشناسی | اگر این ویژگی هارو دارین یعنی آدم با رسشه و اصل و نصب داری هستین
کدخبر : 16391
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

تست روانشناسی یک ابزار است که توسط متخصصین روانشناسی برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های شناختی، عاطفی، شخصیتی و رفتاری فرد در نظر گرفته می‌شود. این تست‌ها به صورت مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. برخی از این تست‌ روانشناسی ها توسط روانشناسان برای تشخیص اختلالات روانی و رفتاری، تحلیل شخصیت و تعیین سطح هوشی و توانایی‌های شناختی شخص استفاده می‌شوند. تست‌های روانشناسی ممکن است شامل پرسشنامه، آزمون‌های شناختی، آزمون‌های عملکردی، و آزمون‌های فیزیولوژیک باشد.

از نشان دادن آسیب پذیری نمی ترسند

از نشان دادن آسیب پذیری نمی ترسند - نشانه های فرد با اصالت

افراد اصیل از نشان دادن آسیب پذیری خود نمی‌ترسند. آنها معایب خود را می پذیرند و می دانند که کامل نیستند – هیچ کس کامل نیست. روانشناسی به ما می‌گوید که اصالت شامل واقع بین بودن در مورد نقاط ضعف‌مان است و اینکه وقتی اشتباه می‌کنیم بپذیریم و ابایی از عذرخواهی نداشته باشیم.

کارل راجرز، روان‌درمانگر مشهور این ایده را به زیبایی بیان کرد: «آنچه که هستم به اندازه کافی خوب است که آن را علنا نشان دهم».

این نقل قول ماهیت آسیب پذیری را به عنوان یک کاتالیزور برای اصالت برجسته می‌کند و تأکید می کند که اصالت ستونی برای درک و پذیرش خود است. در دنیایی که همه تلاش می کنند بهترین قدم را بردارند این ویژگی می تواند نادر باشد. اما افراد اصیل می‌دانند که اشتباه کردن اشکالی ندارد و بخشی از رشد و یادگیری ماست.

اگر متوجه می‌شوید که به راحتی عیب‌های خود را می‌پذیرید و از آنها درس می‌گیرید، احتمالاً یک فرد اصیل هستید.

با اصالت بودن به این معنا نیست که همه چیزتان را با آدم‌ها در میان بگذارید. بلکه به این معناست که متناسب با موقعیت‌های مختلف و در روابط مختلف صداقت به خرج بدهید.

در کارهای خود ثابت قدم هستند

اصیل بودن به معنای سازگار بودن نیز هست. کلام شما با کارهای شما مطابقت دارد و مردم می‌دانند که بدون توجه به شرایط می‌توانند به شما تکیه کنند. در صورتی که متوجه می‌شوید که به طور مداوم مطابق با باورهایتان عمل می‌کنید، حتی زمانی که سخت یا ناراحت‌کننده است، این نشانه قوی از یک شخصیت با اصالت است.

بیشتر گوش می‌دهند تا صحبت کنند

افراد اصیل اغلب شنوندگانی عالی هستند. آنها واقعاً به افکار و احساسات دیگران اهمیت می دهند و این موضوع را با توجه کامل در طول مکالمه نشان می‌دهند. وقتی به حرف کسی گوش می‌دهید، مثل این است که بگویید: “هی، من به حرف تو اهمیت می‌دهم.” این رفتار باعث می‌شود طرف مقابل احساس ارزشمندی و مهم بودن کند.

توجه کامل به آدم‌ها کمک‌تان می‌کند افراد را بهتر درک کنید. این فقط شنیدن سخنان آنها نیست، بلکه دریافت احساسات و افکار پشت آن کلمات است. این درک به شما کمک می‌کند تا با افراد در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنید.

دیوید دبلیو آگزبرگر، نویسنده و مربی، زمانی گفت: “شنیده شدن آنقدر به دوست داشتن نزدیک است که برای یک فرد معمولی تقریباً غیرقابل تشخیص است.” این نقل قول بر تأثیر عمیق گوش دادن در روابط و اینکه چگونه عمیقاً با احساس ارزشمندی و دوست داشته شدن در هم آمیخته است، تأکید می‌کند.

بنابراین، اگر متوجه شدید که واقعاً درگیر مکالمه هستید و فقط منتظر نوبت صحبت کردن نیستید، می‌توانید خودتان را فردی به غایت اصیل و بی غل و غش بدانید.

آدم های با اصالت ولع توجه ندارند

افراد اصیل به ندرت به دنبال این هستند که در کانون توجه قرار بگیرند. آنها از آنچه هستند رضایت دارند و نیازی به این ندارند که دائماً در مرکز توجه باشند. آن‌ها می‌دانند که هر کسی داستان منحصر به‌ فرد خود را برای گفتن دارد و همه سزاوار فرصتی برای شنیده شدن هستند. این فروتنی به آنها اجازه می‌دهد عقب نشینی کنند و اجازه دهند دیگران بدرخشند و اصالت خود را نشان دهند.

اگر شما فردی هستید که می‌توانید به راحتی یک قدم به عقب بردارید و به دیگران اجازه دهید از لحظه‌های خود لذت ببرند و حضورشان را نشان دهند، احتمالاً یک فرد اصیل هستید. قرار نیست که شما نادیده گرفته شوید یا کم ارزش دیده شوید، موضوع این است که بدانیم همه چیز ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارند.

با آنچه که هستند، احساس آرامش دارند

یکی از نشانه های یک فرد اصیل همین راحت بودن اوست. آدم‌های با اصالت نیازی به تظاهر کردن یا مطابقت با انتظارات جامعه احساس نمی‌کنند. آنها فردیت خود را می‌پذیرند و به ویژگی ها و تجربیات منحصر به فرد خود افتخار می کنند. این خودپذیری اغلب به بیرون تراوش می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند با راحتی به آدم‌ها نزدیک شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

بنابراین اگر شما فردی هستید که با آنچه که هستید، ایرادات و همه چیز احساس راحتی می‌کنید و نیازی به تظاهر ندارید، احتمالاً آدمی بی‌ریا و در صلح با خودتان هستید. صلح با خودتان نشانه قوی اصالت است.

نسبت به دیگران همدلی دارند

اصیل بودن به معنای همدل بودن است. افراد اصیل حس عمیقی از درک و شفقت نسبت به دیگران دارند. آن‌ها می‌توانند خود را جای دیگران بگذارند و درد، شادی و همه چیز را در این بین احساس کنند.

آنها نه تنها احساسات دیگران را درک می‌کنند، بلکه با آنها همدلی می کنند. این ارتباط عمیق به آنها اجازه می‌دهد تا روابط قوی و معناداری ایجاد کنند. اگر شما فردی هستید که اغلب احساس می‌کنید عمیقاً احساس دیگران را می‌فهمید، در احساسات آنها شریک می‌شوید و حمایت خود را به آنها نشان می‌کنید، پس این نشانه زیبایی از ذات اصیل شماست.

این رفتارها توانایی شما برای دوست داشتن و درک آدم‌ها را در سطح عمیق به خوبی نشان می‌دهد.

آدم های با اصالت اهل قضاوت نیستند

افراد اصیل می‌دانند که هر کسی مسیر خود را در زندگی دارد و آنها در جایگاهی نیستند که دیگران را به خاطر انتخاب‌ها یا شرایط‌شان قضاوت کنند. این رفتار نشانه احترام به تنوع تجربیات انسانی و گواهی بر فروتنی شماست.

قابل اعتماد هستند

این یکی، از بارزترین نشانه های یک فرد اصیل است. آدم های اصیل قابل اعتماد هستند. آنها به تعهدات خود پایبندند و به وعده های خود عمل می کنند. وقتی آدم‌های اصیل می‌گویند که قرار است کاری انجام دهند، حتما آن را انجام می‌دهند. آنها درک می‌کنند که اعمال‌شان بر دیگران تأثیر می‌گذارد و دوست ندارند کسی را ناامید کنند.

این ثبات و قابل اعتماد بودن ویژگی های کلیدی آدم های با اصالت است که آنها را قابل اعتماد می‌کند.

اینکه برای تعهد ارزش قائلید و همیشه در تلاش برای انجام تعهدات خود هستید، نشانه واضحی است که شما یک فرد اصیل هستید.قابل اعتماد بودن شما نشان دهنده احترام  شما به زمان و اعتماد دیگران است و گواهی بر صداقت و در عین حال اصالت شماست.

آنها در راستای ارزش های خود زندگی می‌کنند

در قلب اصیل بودن، زندگی در راستای ارزش‌های‌تان است. افراد واقعی می‌دانند که برای چه چیزی تلاش می‌کنند و انتخاب‌هایی دارند که منعکس کننده این باورها باشد. آنها ارزش های خود را برای راحتی یا محبوبیت به خطر نمی‌اندازند. در عوض، محکم می‌ایستند، حتی زمانی که برای‌شان سخت و دشوار باشد.

آنها می‌دانند که زندگی مطابق با ارزش‌هایشان، واقعی‌ترین نشانه اصالت است. اگر شما هم فردی هستید که در باورهای خود تزلزل ناپذیر است و به طور مداوم بر اساس ارزش های خود تصمیم می‌گیرید، بدون شک یک فرد اصیل هستید. این تعهد به ارزش‌ها نشانه یک شخصیت اصیل واقعی و احترام به خود است.

افکار پایانی: اصالت آزادی است

در انتها باید بگوییم که بسیار مهم است بدانید که اصیل بودن به معنای وفادار ماندن به خودتان است. پذیرش ماهیت خود و عدم ترس از نشان دادن آن به جهان بخش مهمی از اصالت و از نشانه های یک فرد اصیل است.

اصیل بودن فقط صداقت یا شفافیت نیست بلکه به این معناست که خودآگاهی، همدلی و شجاعت داشته باشید، حتی زمانی که اوضاع ناراحت کننده یا چالش برانگیز است.

برنه براون جامعه شناس زمانی گفت: «اصالت مجموعه ای از انتخاب هایی است که هر روز باید انجام دهیم.اینکه خود واقعی‌مان باشیم و خود واقعی‌مان را نشان دهیم و انتخاب صادقانه داشته باشیم، انتخابی که عاری از ریا و تظاهر باشد.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان