حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

فوری/ مستمری حقوق بازنشستگان با افزایش سن بازنشستگی بالا می رود؟ +جزئیات

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:مجلس میزان افزایش سن بازنشستگی را در بررسی برنامه هفتم مشخص کرد اما دولت باید میزان حقوق ناشی ازاین افزایش را درآیین نامه اجرایی که به مجلس ارائه خواهد کرد مشخص نماید.

فوری/ مستمری حقوق بازنشستگان با افزایش سن بازنشستگی بالا می رود؟ +جزئیات
کدخبر : 15860
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

​خبرنگار: عرفان پارسا

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است .در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

 غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در مورد قانون بحث برانگیز افزایش سن بازنشستگی که از سوی مجلس مصوب شد افزود: طبق تصویب نمایندگان 5 سال به سن بازنشستگی اضافه می شود واین مصوبه کلی مجلس است که ضمن بررسی برنامه هفتم توسعه تصویب شد، اما جزییات، ترتیبات اجرایی، نحوه اجرا و موارد عملیاتی توسط دولت در آیین نامه اجرایی که به مجلس ارائه می شود مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسی که 35 سال خدمت کرده شامل 35 روز حقوق خواهد شد تصریح کرد: باید این تصمیم در آیین نامه اجرایی دولت گرفته شود.چون در قانون مصوب مجلس هیچ اشاره ای به اینکه چند روز حقوق دریافت شود نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس فقط کلیات بازنشستگی رامشخص کرده و سازوکار و نحوه محاسبه حقوق با دولت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان