حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | تغییر ۹۰ درصدی فیش حقوقی بازنشستگان

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان و دریافتی آنها تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان اجرایی خواهد شد.

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | تغییر ۹۰ درصدی فیش حقوقی بازنشستگان
کدخبر : 15852
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

​خبرنگار: عرفان پارسا

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است .در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

تغییرات فیش حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان به عنوان یک جزء مهم در سیستم حمایت اجتماعی، به افرادی که از دوران کاری خود بازنشسته شده‌اند، تعلق می‌گیرد. این حقوق شامل پرداخت مبالغ از سوی صندوق بازنشستگی و حقوق پس از کارکرد طی دوران کاری می‌شود.

ابتدای مهرماه سازمان برنامه و بودجه با انتشار بخشنامه بودجه ۱۴۰۳، از عدد ۲۰ درصد برای افزایش حقوق کارکنان دولت رونمایی کرده بود.

علی نیکزاد در حاشیه نشست با فعالان بخش تولید و صنعت در اردبیل گفت: در بررسی برنامه هفتم توسعه با برداشتن کلمه تا ۹۰ درصد، سعی کردیم، دولت را در مدت سه سال مکلف کنیم تا حقوق بازنشستگان را ۹۰ درصد به حقوق شاغلان نزدیک کرده و طرح همسان سازی را اجرایی و عملیاتی کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان و دریافتی آنها تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان از اول فروردین سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه حمایت گسترده و همه جانبه از صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران با ارائه تخفیف و پشتیبانی های لازم در ابعاد مختلف هدف گذاری شده که امیدواریم از سال آینده و در قالب بودجه سال ۱۴۰۳ بتوانیم همه تعهدات را انجام دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت حذف تعهد پیمان سپاری برای محصولات کشاورزی را در عرصه صادرات یادآور شد و گفت: باید امر صادرات به سهولت انجام شده و با اعمال قوانین تسهیل گر زمینه ای فراهم آید تا ارزآوری در ابعاد مختلف و به شکل منطقی به نفع کشور انجام شود.

نیکزاد افزود: پیمان سپاری ارزی مشکلات و نارسایی هایی را برای تجار و تولیدکنندگان به همراه داشته که ضرورت دارد با حذف پیمان سپاری ارزی در بخش صادرات محصولات کشاورزی امکان همراهی گمرکات و بانک مرکزی در خروج تعلیق کارت های بازرگانی تولیدکنندگان و صادرکنندگان این بخش فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همان طوری که کشور ما در گذر از سختی های عرصه نظامی توانست به خوداتکایی دفاعی دست پیدا کند، ما امروز در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز نیاز به چنین روحیه ای داریم تا از مشکلات و نارسایی های اقتصادی به سلامت عبور کنیم.

به جای دیدارهای چهره به چهره و حضور در روستاها، باید پیگیر یک طرح عظیم و بزرگ اقتصادی بود

نیکزاد اضافه کرد: تجربه چهار سال نمایندگی به ما ثابت کرد که به جای دیدارهای چهره به چهره و حضور در روستاها، شایسته است پیگیر یک طرح عظیم و بزرگ اقتصادی و زیربنایی بود تا زمینه اشتغال هزاران جوان بیکار فراهم آمده چرا که اصلی ترین معضل خانواده ها بیکاری جوانان و تلاش برای ایجاد فرصت اشتغال آنها است.

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه‌، میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به این صورت است که اگر شخصی هنگام بازنشستگی به عنوان مثال حقوقش ۵ برابر حداقل حقوق همان سال بوده، باید هم اکنون نیز حقوقش ۵ برابر حداقل حقوق سال جاری باشد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی و در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، جز ۲ بند الحاقی ۲ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه‌، میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به این صورت است که اگر شخصی هنگام بازنشستگی به عنوان مثال حقوقش ۵ برابر حداقل حقوق همان سال بوده، باید هم اکنون نیز حقوقش ۵ برابر حداقل حقوق سال جاری باشد.

طبق این مصوبه، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب سازی مستمری بازنشستگان و شاغلان اقدام کند، به نحوی که در پایان سال سوم نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود.

این متناسب سازی در سال اول به میزان ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان