قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز 5 آذرماه چقدر شد؟

قیمت طلا و سکه روز گذشته روند افزایشی داشت. فعالان بازار طلا ریتم صعودی قیمت‌ها را طبیعی می‌دانند و معتقدند آرامش در بازار طلا برقرار است.

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز 5 آذرماه چقدر شد؟
کدخبر : 15752
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا و سکه روز گذشته در تمام قطعات و وزن‌ها افزایش داشت. روند صعودی بازار طلا متعاقب افزایش قیمت انس جهانی و رشد محدود قیمت دلار رخ داد. در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا جمعه و پس از آتش‌بس موقت میان حماس و اسرائیل برخلاف انتظار فعالان بازار طلا افزایش داشت و به منطقه ۲۰۰۰ دلاری برگشت. در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۲۰۰۴ دلاری در حال معامله است.

پیشکسوتان بازار طلا نوسانات این بازار را محدود می‌دانند و معتقدند بازار طلا در آرامش است و قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده است. آنها می‌گویند در این ثبات فعالان صنعت طلا و مردم به راحتی می‌توانند برای خرید و فروش اقدام کنند.

افزایش قیمت در تمام قطعات سکه

دیروز چهارم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی افزایش ۲۸۷ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار روز گذشته با رشد ۲۹۵ هزار تومانی پرچمدار بیشترین رشد قیمت در خانواده سکه‌ها شد و با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته قیمت نیم‌سکه ۲۰۰ هزار تومان رشد داشت. این قطعه با قیمت  ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه دیروز با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی معامله شد و ۱۵۰ هزار تومان رشد قیمت داشت. سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی کمترین مقدار افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت و روی قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه گران شد

روز گذشته قیمت طلا نیز افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۱۵ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۴۸ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز افزایش داشت و به دو میلیون و ۴۱۶ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۱۶۵ هزار تومان، سکه بهار ۱۵۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱۳ هزار تومان و سکه گرمی ۸۲ هزار تومان افزایش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان