قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در بازار امروز افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز 30 آبان ماه 1402

پایین آمدن ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا را در روز سه‌شنبه افزایش داده است. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو هستند تا نشانه‌های بیشتری در مورد دورنمای نرخ بهره به دست آورند.

قیمت طلا در بازار امروز افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز 30 آبان ماه 1402
کدخبر : 15590
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۵ درصد افزایش به ۱۹۹۲ دلار و ۹۸ سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.75 درصد افزایش به 1992 دلار و 98 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.68 درصدی به 1993 دلار و 70 سنت رسیده است.

ضعف دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و همچنین افزایش تقاضای بانک‌های مرکزی از قیمت طلا حمایت کرده است.

امید سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره در سال آینده میلادی ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی دو ماه و نیم گذشته رسانده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم نزدیک به سطح هفته گذشته یعنی پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته قرار دارد.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو قرار است امروز منتشر شود. نشانه‌های آهسته شدن تورم در آمریکا امید به توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بالا برده است.

بازارها احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه دسامبر تغییری ندهد. 50 درصد احتمال دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد تا ماه مه پایین بیاورد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

اما توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند عقیده دارد تورم همچنان رو به افزایش خواهد بود و فدرال رزرو مجبور است نرخ بهره را هم برای مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا نگه دارد.

قیمت نقره امروز با 0.84 درصد افزایش به 24 دلار و 16 سنت رسید و پلاتین با 0.33 درصد افزایش 926 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان