روانشناسی | تست روانشناسی

روانشناسی | میخوای بدون شریک عاطفیت تو یه خانواده خوب بزرگ شده ببین این 13 علائمو داره یا نه؟

در صورتی که ویژگی‌های زیر را دارید معلوم می‌شود که در یک خانواده خوب بزرگ شده‌اید:

روانشناسی | میخوای بدون شریک عاطفیت تو یه خانواده خوب بزرگ شده ببین این 13 علائمو داره یا نه؟
کدخبر : 15279
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

تست روانشناسی یک ابزار است که توسط متخصصین روانشناسی برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های شناختی، عاطفی، شخصیتی و رفتاری فرد در نظر گرفته می‌شود. این تست‌ها به صورت مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. برخی از این تست‌ها توسط روانشناسان برای تشخیص اختلالات روانی و رفتاری، تحلیل شخصیت و تعیین سطح هوشی و توانایی‌های شناختی شخص استفاده می‌شوند. تست‌های روانشناسی ممکن است شامل پرسشنامه، آزمون‌های شناختی، آزمون‌های عملکردی، و آزمون‌های فیزیولوژیک باشد.

 ۱۳ ویژگی شخصیتی که نشان می‌دهد در یک خانواده خوب بزرگ شده اید

در یک خانواده‌ خوب بزرگ شده‌اید اگر…

هوش هیجانی بالایی دارید

اگر در هدایت و درک احساسات دیگران مهارت دارید، باید از خانواده‌تان تشکر کنید. این چیزی است که یک مطالعه اخیر نشان داده است:

کودکان ویژگی‌های عاطفی که در والدین خود می‌بینند را نشان می‌دهند، و جالب تر اینکه: این مطالعه نشان می‌دهد که اگر کودکی ببیند که مادرش در مدیریت احساساتش عالی عمل می‌کند، احتمالاً خودش از نظر هوش هیجانی قوی خواهد بود. بنابراین، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، از مادر و سایر اعضای خانواده‌تان برای کمک به تقویت هوش هیجانی‌تان تشکر کنید!

بعد از زمین خوردن خیلی زود خودتان را جمع و جور می‌کنید

یادتان هست که والدینتان چگونه شما را تشویق می‌کردند؟ یا خواهر و برادرهای‌تان چطور همیشه پشت شما بودند؟ به نظر می‌رسد همبستگی که در یک خانواده حمایت‌گر تجربه کردید به مهارت چشمگیر شما در مدیریت مشکلاتی که سر راهتان قرار می‌گیرد کمک کرده است.

آن قدرت درونی که به شما کمک می‌کند بعد از هر بار زمین خوردن بلند شوید، چیزی بیش از یک ویژگی مثبت است. این رفتار بازتاب زیبایی از وجود پویایی مثبت در خانواده شماست.

سازگار هستید

خیلی زود با شرایط جدید و تغییرات رخ داده سازگار می‌شوید. این سازگاری دوباره می‌تواند نتیجه داشتن خانواده ای باشد که چالش‌ها را در کنارشان پشت سر گذاشته‌اید. اگر در چنین خانه‌ای بزرگ شده‌اید، احتمالاً از تغییر نمی‌ترسید، زیرا می‌دانید که برای مدیریت آن‌ چه چیزی لازم است.

اصول اخلاقی شما تزلزل ناپذیر است

انجام کار درست حتی اگر کسی به دنبال آن نباشد نشانه غیرقابل انکاری است که شما در یک خانواده خوب بزرگ شده اید.  روانشناس رشد دکتر پرایس میچل خاطرنشان می‌کند که کودکان با صداقت به دنیا نمی آیند. در واقع شخصیت خوب یک فرد تحت تأثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بسیاری است، اما او تأکید می‌کند که همه اینها از خانواده شروع می‌شود.

آدم خوش بینی هستید

گرما و ثباتی که از خانواده خود دریافت کرده اید می‌تواند برای شما به نوعی نیمه پر لیوان باشد. یک مطالعه جدید نشان داده‌است که سیستم حمایتی قوی از خانواده با احساس خوش‌بینی مرتبط است. هرچه پیوندهای خانوادگی شما قوی‌تر باشد و دیدگاه‌های مثبت بیشتری در دوران رشد دریافت کرده باشید، دید مثبت‌تری نسبت به زندگی دارید.

اعتماد به نفس سالم دارید

شما می‌دانید که کامل نیستید، اما همچنین نسبت به نقاط قوت و ارزش خود آگاه هستید. این سطح اطمینان را می‌توان به والدین شما نسبت داد که خیلی سختگیر نبودند. به جزئیات بیشتری نیاز دارید؟

محققان از 339 پدر و مادر و فرزندان بزرگ‌شان خواستند به سؤالاتی در مورد زندگی خانوادگی آنها پاسخ دهند. چیزی که آنها متوجه شدند جالب بود:

والدین سخت‌گیر در نهایت فرزندانی با اعتماد به نفس کمتر داشتند.

از سوی دیگر، فرزندان والدینی که خیلی سخت گیر نبودند و با آنها راحت صحبت می‌کردند، به توانایی‌های خود اعتماد بیشتری داشتند.

از خود و حقوق‌تان دفاع می‌کنید

اگر به شما بگویم که روش‌های کمتر کنترل‌کننده والدین‌تان ممکن است به شما کمک کند یاد بگیرید که به طور مؤثر از حق‌تان دفاع کنید، چه می‌گویید؟ بیایید به تحقیقات پیرامون این موضوع نگاه کنیم:

مطالعه‌ای که در سال 2020 منتشر شد نشان داد که افراد جوان اگر مادری داشته باشند که سعی می‌کند همه چیز را کنترل کند، کمتر می‌تواند از خود و حق خود دفاع کند. قاطعیت شما به وضوح گواهی بر تربیت متعادل شما، به لطف حمایت ملایم مادرتان و در دسترس بودن عاطفی پدرتان است.

مهربان هستید چون در یک خانواده خوب بزرگ شده‌اید

رفتارهای تکراری تبدیل به عادت می‌شود. اگر در خانواده‌ای بزرگ شده باشید که همه رفتارهای محبت آمیز از خود نشان می‌دهند، شما نیز یاد می‌گیرید که همین کار را انجام دهید. این بدان معناست که شما احتمالاً شفقت را به عنوان واکنشی خودکار نسبت به همه انتخاب می‌کنید.

برعکس، کسانی که بدون الگوهای مهربانی بزرگ شده‌اند، ممکن است یاد نگیرند که چگونه محبت نشان بدهند و ارزش آن را هم درک نمی‌کنند.

شما هرگز چیزی را نیمه کاره نمی‌گذارید

وظیفه شناسی شما حکایت از پیشینه خوب خانوادگی‌تان دارد. اگر والدینی داشته‌اید که برای کار سخت ارزش قائل بودند و انتظاراتی را برای رفتار درست تعیین می‌کردند، به احتمال زیاد آنها را در زندگی روزمره خود وارد کرده‌اید. خانواده شما الگوی‌تان بوده‌اند، و بدون اینکه متوجه شوید، یاد گرفته اید که به همان شیوه رفتار کنید.

قلبی بخشنده دارید

وقتی از خانواده‌ای هستید که در آن همه زود همدیگر را می‌بخشند و همیشه آماده هستند که بعد از مشاجره‌ها رفتار درست‌شان را ادامه دهند، این طبیعت بخشنده بر شما تأثیر می‌گذارد. در واقع، یک تحقیق آموزشی بسیار جدید وجود دارد که به این موضوع پرداخته‌ است.

اگرچه این مطالعه، مستقیماً ارتباط بین خانواده و توانایی بخشش را نشان نمی‌دهد، اما نشان داده است که زود یاد گرفتن امکانِ بخشش آدم‌ها معجزه می‌کند.

نتایج نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانانی که در مورد اصول و مزایای بخشش آموزش دیده‌اند – چه در مدرسه و چه در خانه – در بزرگسالی هم بیشتر اهل بخشش هستند.

به دنبال مرزهای سالم هستید

داشتن مرزهای سالم و احترام به مرزهای دیگران اغلب به این معناست که شما در خانواده ای بزرگ شده اید که اهمیت فضای شخصی و احترام را به شما آموخته است. واقعا ساده است:

اگر در تعیین محدودیت برای خود و احترام گذاشتن به مرزهای دیگران مهارت دارید، احتمالاً به این دلیل است که خانواده‌تان به شما درک روشنی از اینکه چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست، داده است.

یک خانواده خوب به شما می‌آموزد که سطح راحتی خود را بشناسید و مطمئن شوید که در مواقع نیاز “نه” گفتن اشکالی ندارد.

نظم و انضباط قابل توجهی دارید

اگرچه انضباط یک ویژگی فردی است، اما چیزی است که در طول زمان یاد می‌گیرید، و بیشتر آن از قوانین خانواده شما در زمان بزرگ شدن‌تان ناشی می‌شود. به گفته لورا مارکهام روانشناس بالینی، روند آموزش نظم به این صورت است:

وقتی خانواده‌تان قوانین روشنی را تعیین می‌کنند و شما از آن‌ها پیروی می‌کنید، یاد می‌گیرید آنچه را که می‌خواهید برای چیز بهتری به تعویق بیندازید. و این بخش بزرگی از انضباط است.

جاه طلب و با انگیزه هستید

آیا آن آتش درون‌تان را می‌شناسید؟ همان آتشی که شما را وادار می‌کند به دنبال آنچه می‌خواهید بروید؟ این یعنی شما یک رویاپرداز هستید. اما این ویژگی یک دلیل دیگر هم دارد و آن اینکه شما از خانواده‌ای هستید که همیشه برای شما حامی بوده‌اند.

آیا خانواده‌تان تا به حال گفته‌اند «نمی‌توانی» یا «فلان چیز برای تو زیادی است»؟ شرط می‌بندیم که پاسخ‌تان منفی است. در عوض، احتمالا این‌ها را شنیده‌اید: «چرا نتوانی؟»، «بیا به این فکر کنیم که چطور می‌توانی این کار را انجام بدهی» یا «هر چیزی ممکن است.»

کلام پایانی

این هم ۱۳ ویژگی که معمولاً در افرادی که در خانواده ای “خوب” بزرگ شده اند دیده می‌شود. اما بیایید صادق باشیم: این فهرست نه کامل و نه قطعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان