روانشناسی | تست روانشناسی

روانشناسی | بگو کدوم پرنسس دیزنی رو انتخاب میکنی تا بگم چه اختلال روانی داری!

دیزنی، افسانه‌ها را به ویژه برای ارائه ارزش‌ها و احساسات به کودکان از طریق فیلم‌های خود خلق کرد. با این حال، با شخصیت‌های پرنسس‌ها، آن‌ها سعی کردند کلیشه‌ای از زنان قوی، شجاع و مهارنشدنی را نشان دهند. اما چیزی که تعداد کمی متوجه شده‌اند این است که هر یک از آن‌ها نشان‌دهنده یک اختلال روانی است.

روانشناسی |  بگو کدوم پرنسس دیزنی رو انتخاب میکنی تا بگم چه اختلال روانی داری!
کدخبر : 14866
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

تست روانشناسی یک ابزار است که توسط متخصصین روانشناسی برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های شناختی، عاطفی، شخصیتی و رفتاری فرد در نظر گرفته می‌شود. این تست‌ها به صورت مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. برخی از این تست‌ها توسط روانشناسان برای تشخیص اختلالات روانی و رفتاری، تحلیل شخصیت و تعیین سطح هوشی و توانایی‌های شناختی شخص استفاده می‌شوند. تست‌های روانشناسی ممکن است شامل پرسشنامه، آزمون‌های شناختی، آزمون‌های عملکردی، و آزمون‌های فیزیولوژیک باشد. این تست‌ها می‌توانند از ابزارهای ساده تا ابزارهای پیشرفته‌تری اعم از تصاویر، ویدئوها، صدا و سایر ابزارهای تشخیصی بهره بگیرند. تست‌های روانشناسی دارای شاخص‌های مختلفی هستند که در مورد هر فرد بررسی می‌شود. برخی از این شاخص‌ها شامل خصوصیات شخصیتی، قابلیت‌های شناختی، عواطف و رفتارهای فردی، اضطراب، استرس و افسردگی و سایر اختلالات روانی و رفتاری است. در نتیجه، تست‌های روانشناسی یک ابزار مهم برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های روانی فرد است، که به کمک آن می‌توان بهبود روانشناسی و رفتار فرد را مدیریت کرد.

در لیست زیر توضیح می‌دهیم که هر یک از شاهزاده خانم‌های دیزنی از چه اختلال روانی رنج می‌برند. به من بگو شاهزاده خانم مورد علاقه شما کیست و من به شما می‌گویم که از چه اختلال روانی رنج می‌برید!

شاهزاده خانم‌های دیزنی و اختلالات روانی مربوط به آن‌ها

۱. سفید برفی و اختلال استرس پس از سانحه

سفید برفی شاهزاده خانمی است که علائم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را نشان می‌دهد، بنابراین می‌توان او را به عنوان یک شخصیت مطیع و وابسته تعریف کرد، زیرا هر زمان که مشکلی داشته باشد به دنبال پناهندگی می‌رود و امنیت را با مراقبت و محافظت مبادله می‌کند.

۲. سیندرلا و اختلال شخصیت وابسته

ظاهراً این شاهزاده خانم به دنبال آزادی است اما نمی‌داند چگونه به تنهایی به آن دست یابد. به همین دلیل است که او ظاهراً از اختلال شخصیت وابسته (DPD) رنج می‌برد که مشخصه آن وابستگی عاطفی به دیگران و تلاش همیشگی برای راضی نگه داشتن آن‌هاست. او حتی زمانی که قربانی هر نوع خشونتی است، نیاز به تایید دیگران دارد و خود را پایین نگه می‌دارد.

۳. زیبای خفته و اختلال خیال‌بافی

یکی از ویژگی‌های شخصیتی این پرنسس، همبستگی همراه با بی‌علاقگی اوست. او زنی است که به دیگران وابسته است، چه پدر و مادر، چه دشمن و چه شریک زندگی. او معتقد است که عشق راه حل تمام مشکلات اوست.

۴. پری دریایی کوچک و اختلال وسواس فکری-اجباری

پری دریایی کوچولو از اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) رنج می‌برد و مشخصه آن زنی است که همه چیزش را رها می‌کند تا آنچه را که باید دنبال کند، به خصوص برای مردی که معتقد است او نیز همین کار را برای او انجام خواهد داد.

۵. بلا (دلبر) و اختلال اضطراب یا وسواس فکری

او یکی از شیرین‌ترین و تحصیلکرده‌ترین شاهزاده خانم هاست که می‌تواند مردی با خلق و خوی عصبی را رام کند. از آنجایی که هیچ دوستی ندارد، ممکن است اختلال وسواس فکری (OCD) یا اختلال اضطراب داشته باشد.

۶. یاسمین و اختلال خودشیفتگی

او شاهزاده خانمی است که تقریبا همیشه از همه چیز و از افراد اطراف خود ناراضی است. او می‌خواهد که همیشه در مرکز توجه باشد و به دنبال راه‌هایی برای به دست آوردن این توجه است. به همین دلیل قوانین را زیر پا می‌گذارد و با سرکشی و خودشیفتگی فضای خودش را پیدا می‌کند.

۷. پوکاهانتس و اختلال وابستگی عاطفی

او رفتارهای مشترک زیادی با سفید برفی دارد، اما شخصیت او متفاوت است، زیرا او با شریک زندگی خود سازگار است و می‌تواند نحوه زندگی خود را تغییر دهد تا با شریک زندگی خود موافق باشد.

۸. مولان و شخصیت قربانی

این شاهزاده خانم سعی می‌کند جنبه مثبت زندگی را ببیند، با این حال، انکار، یک مشکل است، زیرا به او اجازه نمی‌دهد واقع‌بین باشد. او برای نجات افرادی که دوستشان دارد، خود را به خطر می‌اندازد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان