حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر فوری دولت برای واریز معوقات حقوق بازنشستگان | پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز

جمعی از بازنشستگان فرهنگی که بیش از یک سال است خدمت آنها خاتمه یافته است، از عدم واریز پاداش پایان خدمت خود انتقاد کردند.

 خبر فوری دولت برای واریز معوقات حقوق بازنشستگان | پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز
کدخبر : 14719
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

 جمعی از بازنشستگان فرهنگی که بیش از یک سال است خدمت آنها خاتمه یافته است، از عدم واریز پاداش پایان خدمت خود انتقاد کردند.

این بازنشستگان می‌گویند: سال تحصیلی جدید آغاز شده اما هنوز پاداش پایان خدمت برای سال قبل پرداخت نشده است.

 این در حالیست که یکی از نمایندگان مجلس، بخشی از معضل خالی ماندن کلاس‌ها از معلم را به این موضوع مربوط دانسته است؛ محمد وحیدی نماینده بجنورد در این رابطه گفته است: «با وجود اینکه مهرماه آغاز شده، اما ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم است، در حالی که در قانون اجازه داده شده که از بازنشستگان استفاده شود، هر چند وزیر نیز مصوبه‌ای اخذ کرده که به بازنشستگان ۲۴ ساعته کلاس داده شود، اما اکنون بازنشستگان از این موضوع استقبال نمی‌کنند، زیرا ۲ سال است که پاداش خود را دریافت نکرده‌اند».

 بازنشستگان انتظار داشتند تا پایان شهریور معوقات آنها واریز شود؛ در این رابطه وعده‌هایی نیز به آنان داده شده بود.

این در حالیست که شاهد حذف بند دیگری از لایحه بودجه در مورد «محاسبه میانگین حقوق پنج سال پایان دوره خدمت به عنوان ملاک پرداخت حقوق بازنشستگی» از برنامه هفتم بودیم تا بدین ترتیب با تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس، همان قانون فعلی یعنی میانگین دریافتی دو سال حقوق، ملاک دریافتی بازنشستگی باشد. دلیل نمایندگان برای این حذف نیز کاهش حقوق بازنشستگان در صورت تصویب این بند بود؛ مثلا اگر حقوق یک بازنشسته ۱۶ میلیون تومان باشد با ملاک دریافتی پنج سال آخر خدمت، حقوقش به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ تومان کاهش می‌یابد.

برخی مواد برنامه هفتم اگر اصلاح نشود به منابع و درآمد سازمان تامین‌اجتماعی لطمه می‌زند

 در بررسی و تحلیل بیشتر لایحه با مرتضی لطفی، عضو هیات‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی برای بررسی برخی مواد و بندهای مربوط به کارفرمایان و بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی و پیشنهادات دولت در این رابطه به گفت‌وگو نشستیم که در این خبر، موضوع «بازنشستگی» مورد بررسی قرار گرفته است.

لطفی در ابتدا ضمن اشاره به جمعیت بیش از ۴۶ میلیونی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌هند، برنامه هفتم توسعه را چهارمین برش از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست که برای تحقق عدالت و با رویکرد مسئله محوری بر موضوعات انسانی و مهم کشور تمرکز کرده است.

به اعتقاد وی این برنامه با اتکا به اسناد بالادستی از جمله سند تحول دولت مردمی، برنامه‌های اولویت دار مشخصی را بر اساس پیشران‌های توسعه محور انتخاب و مبنای حرکت توسعه مستمر و باثبات در جامعه تنظیم و تدوین کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان