یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

فردا؛ واریز یارانه نقدی ۱۰ میلیونی برای مستمری بگیران | حساب این افراد پرپول شد

طرح کالابرگ الکترونیک از پنج‌شنبه زهفته گذشته با اضافه شدن ۲ دهک جدید اکنون ۵ دهک اول درآمدی را شامل می‌شود.

فردا؛ واریز یارانه نقدی ۱۰ میلیونی برای مستمری بگیران | حساب این افراد پرپول شد
کدخبر : 14199
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

دولت هر ماه مبلغی به عنوان یارانه نقدی به حساب قشر خاصی از مردم واریز میکند. یارانه نقدی با 45 هزار تومان آغاز شد و امسال شاهد افزایش مبلغ یارانه نقدی بودیم. یارانه نقدی در دولت دهم کلید خورد و رئیسی در دولت جدید قول افزایش و تغییر مبلغ واریزی یارانه نقدی را داده است. در مورد یارانه نقدی امسال بحث های زیادی وجود دارد. در ادامه به جدیدترین اخبار یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه معیشتی جدید دولت در حساب ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طرح کالابرگ الکترونیک از پنج‌شنبه هفته گذشته با اضافه شدن ۲ دهک جدید اکنون ۵ دهک اول درآمدی را شامل می‌شود.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح طرح کالابرگ الکترونیک تا دهک پنجم گفت: قیمت ۱۱ قلم کالای سبد غذایی اعلامی توسط دولت، بر اساس قیمت آن‌ها در سال ۱۴۰۱ (۵۹۳ هزارتومان) متوقف ماند و از این پس هر چقدر تورم شامل این کالاها شود، توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: تعداد دهک‌های تحت پوشش کالابرگ، از ۳ به ۵ دهک حرکت کرد بدین ترتیب این طرح حدود ۴۹ میلیون ایرانی را پوشش می‌دهد.

معاون وزیر رفاه در پاسخ به این که مردم چگونه می‌توانند متوجه دهک درآمدی خود شوند گفت: برای سرپرستان خانوار دو دهک جدید پیامک ارسال می‌کنیم و دهک آن‌ها را یادآوری می‌کنیم که مثلا شما دهک چهارم و پنجم هستید و چنانچه از سبد کالایی خرید کنید از اعتبار اضافی (۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافی) برخوردار می‌شوید.

واریزی مهم برای مردم

به گفته وی اگر سرپرستی پیامک دریافت نکرد، می‌تواند با مراجعه به سایت حمایت معیشتی (Hemayat.mcls.gov.ir)، علاوه بر دهک‌درآمدی، اطلاعات خانوار خود را ببیند.

عسگریان با بیان این که مشمولان طرح می‌توانند برای بهره‌مندی از شارژ اضافی و دریافت اطلاعات مربوط به آن علاوه بر سایت حمایت معیشتی با نصب اپلیکیشن و برنامه «شما» داده‌های مربوط به اعتبار یارانه، فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ و اطلاعات دهکی خانوارشان را مشاهده کنند

وی ادامه داد: یارانه به کارت بانکی سرپرستان خانوار واریز و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها خرید و از اعتبار اضافی یارانه بهره‌مند شوند و لازم نیست جای خاصی مراجعه کنند چرا که فروشگاه‌هایی مجهز شده‌اند؛ این در حالی است که سرپرست خانوار نه تنها از کارت یارانه بلکه می‌تواند از همه کارت‌های بانکی که به نام خودش است نیز استفاده کند چراکه این اعتبار بر اساس «کد ملی» به افراد تخصیص می‌یابد.

وی تاکید کرد: مشمولان در نظر بگیرند که اگر از ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافی ماهانه استفاده نکنند این رقم ذخیره نمی‌شود و آن را از دست می‌دهند چرا که شرط بهره‌مندی و آزاد شدن ۱۲۰ هزار تومان، خرید ۲۰۰ هزار تومان از کل اعتبار یارانه است.

وی ضمن اشاره به اتصال ۱۱۱ هزار فروشگاه به طرح کالا برگ الکترونیک گفت: درصدد هستیم تعاونی‌های شهری و روستایی و بالاخص اکثر تعاونی‌های روستایی و محروم را نیز تا پایان هفته به این طرح متصل و تجهیز می‌کنیم. در حال حاضر دسترسی به فروشگاه‌ها در ایران به کمتر از ۳۰۰ متر رسیده و اگر تعاونی‌های روستایی نیز وصل شوند این فاصله به زیر ۲۵۰ متر می‌رسد که کاربران با استفاده از برنامه «شما» می‌توانند پنجره مربوط به فروشگاه‌ها را کلیک و نزدیک‌ترین فروشگاه را پیدا کنند.

وی افزود: به این صورت که اگر خانوار‌های ۵ دهک ابتدایی، از ۱۱ قلم مشمول کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، به آن‌ها ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی داده می‌شود.

سورپرایز جدید دولت برای فرزندان بازنشستگان | وام قرض الحسنه 200 میلیونی با اقساط 48 ماهه و سود 4 درصد و بدون ضامن برای فرزندان بازنشستگان

یوسف رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هدف سازمان بهزیستی کاهش مراکز نگهداری تجمعی و گسترش خانه‌های کوچک مراقبتی است، اظهار کرد: در خانه‌های مراقبتی کوچک افراد همچون مراکز تجمعی به صورت گروهی توسط مراقبینی متخصص نگهداری می‌شوند، با این تفاوت که در این خانه‌ها افراد در تمامی بخش‌های زندگی عادی مشارکت دارند و می‌توانند از توانایی‌هایشان استفاده کنند. این درحالیست که به نظر می‌رسد بسیاری از افرادی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند علی رغم اینکه توانایی انجام کارهای حداقلی را دارند اما انجامشان از آنها دریغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در خانه‌های مراقبتی کوچک زندگی جریان دارد، گفت: البته نمی‌توان همه توان‌خواهان را در خانه‌های کوچک نگهداری کرد و قصد بر این نیست به طور کلی مراکز تجمعی جمع شود اما هدف ما کاهش مراکز تجمعی و حرکت به سمت افزایش خانه‌های مراقبتی کوچک است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر تمامی مراکز نگهداری به بخش خصوصی واگذار شده است، اما سعی می‌کنیم متقاضیان دریافت مجوز را به سمت دریافت مجوز راه‌اندازی خانه‌های کوچک ترغیب کنیم.

 

رضایی در پاسخ به این سوال که از سال ۱۴۰۰ تاکنون که سازمان بهزیستی اقدام به گسترش خانه‌های مراقبتی کوچک کرده چه تعداد خانه مراقبتی راه‌اندازی شده است؟ افزود: در سال ۱۴۰۱، ۱۱ خانه مراقبتی کوچک در استان تهران راه‌اندازی شد و این درحالیست که تعداد این خانه‌ها در سال جاری به ۲۳ خانه افزایش پیدا کرده است. البته ۲۱ خانه مربوط به خانه مراقبتی معلولان ذهنی، یک خانه مربوط به سالمندان و یک خانه برای نگهداری بیماران مزمن روان است. به عبارتی تعداد خانه‌های کوچک مراقبتی ویژه سالمندان و بیماران مزمن روان بسیار کم است و خیران و متقاضیان صدور مجوز بهتر است برای راه‌اندازی خانه‌های مراقبتی ویژه این گروه اقدام کند.

وی ادامه داد: البته گرانی خانه و بالا بودن هزینه رهن و اجاره خانه‌ها نیز بر روند گسترش خانه‌های مراقبتی کوچک به شدت اثرگذار است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان