یارانه نقدی | کالابرگ الکترونیک

خبر داغ یارانه ای شبانه برای یارانه نقدی بگیران | واریز یارانه تشویقی 240 هزارتومانی بحساب ها | چطور از دهک درآمدی‌مان مطلع شویم؟

منتظر پیامک مهم دولت برای دهک بندی یارانه نقدی باشید | چطور از دهک درآمدی‌مان مطلع شویم؟ | دو دهک جدید یارانه تشویقی می گیرند

خبر داغ یارانه ای شبانه برای یارانه نقدی بگیران | واریز یارانه تشویقی 240 هزارتومانی بحساب ها | چطور از دهک درآمدی‌مان مطلع شویم؟
کدخبر : 14187
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

دولت هر ماه مبلغی به عنوان یارانه نقدی به حساب قشر خاصی از مردم واریز میکند. یارانه نقدی با 45 هزار تومان آغاز شد و امسال شاهد افزایش مبلغ یارانه نقدی بودیم. یارانه نقدی در دولت دهم کلید خورد و رئیسی در دولت جدید قول افزایش و تغییر مبلغ واریزی یارانه نقدی را داده است. در مورد یارانه نقدی امسال بحث های زیادی وجود دارد. در ادامه به جدیدترین اخبار یارانه نقدی می پردازیم.

علیرضا عسگریان در مورد مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی و پیوستن دو دهک چهارم و پنجم درآمدی به کالابرگ الکترونیکی گفت: تاکنون سه دهک کم درآمد جامعه مشمول کالابرگ بودند و از روز گذشته دهک‌های چهارم و پنجم درآمدی هم مشمول کالابرگ الکترونیکی شده‌اند.

وی گفت: 11 قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، مرغ، حبوبات،‌ روغن، گوشت منجمد گوساله، ماکارونی، برنج و قند و شکر که با برنامه دولت قیمت آنها بر مبنای سال 1401 محاسبه و متوقف مانده است و اگر کسی همه این اقلام را به میزان مورد نظر خریداری کند هزینه آن بر اساس نرخ‌های سال گذشته 593 هزار تومان است اما هر چه تورم به این کالاها برخورد کند دولت آن را جبران می‌کند و برای دارندگان کالابرگ الکترونیک قیمت آن بر اساس سال گذشته محاسبه می‌شود.

وی گفت:تعداد دهک‌های مشمول کالابرگ الکترونیک جدید از سه به 5 دهک افزایش یافته یعنی 50 درصد جامعه به میزان حدود 49 میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط افزایش یارانه نقدی و رقم آن را اعلام کرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشارکت ۵ دهک جامعه در کالابرگ الکترونیک گفت: ۴۸ میلیون نفر از جمعیت کشور از مزایای طرح ملی کالابرگ الکترونیک بهره‌مند می‌شوند.

علیرضا عسگریان با اشاره به پوشش دهک‌های چهارم و پنجم در طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: خانوارهای دهک اول تا پنجم می‌توانند در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی یک ماه زودتر از واریز یارانه خود با خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای اعلام شده، مشمول ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف شوند.

وی گفت: هم‌اکنون در سراسر کشور و در جهت ایجاد دسترسی راحت و سریع برای مردم ۱۱۱ هزار فروشگاه به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک متصل شده‌اند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون با تأکید بر اینکه میزان دسترسی هر نفر به فروشگاه‌های طرح کالابرگ الکترونیکی به کمتر از ۳۰۰ متر رسیده است، افزود: مردم با نصب برنامه کاربردی «شما» علاوه بر اطلاع از میزان اعتبار خود می‌توانند آدرس فروشگاه‌ها را مشاهده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان