افزایش حقوق | افزایش حقوق کارمندان

واریزی ۱۰ میلیونی برای کارمندان از امروز | حقوق کارمندان در روز دوشنبه ضربدر ۳ شد + مبلغ حقوق

بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور سالیانه تا سقف ۱۰ میلیون تومان به مناسبتهای مختلف به حساب کارمندان واریز خواهد شد.

واریزی ۱۰ میلیونی برای کارمندان از امروز | حقوق کارمندان در روز دوشنبه ضربدر ۳ شد + مبلغ حقوق
کدخبر : 13542
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

در فروردین ماه سال جاری، کمیسیون های زیادی برای افزایش حقوق این قشرها صورت گرفت اما باز هم زمان قطعی از افزایش حقوق به دست نرسید. افزایش حقوق یکی از موضوعات پربحث در اواخر سال 1400 بود ولی نتیجه قطعی از آن به دست نرسید. افزایش حقوق کارمندان، کارگران، بازنشستگان و افزایش حقوق سربازان همه در دستور کار دولت قرار گرفت. حتی در موردی نه تنها افزایش حقوق صورت نگرفت، بلکه معوقه بازنشستگان مجدد دیر پرداخت شد. خبرهای جدید از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

 

بر اساس ماده 10 ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در خصوص پرداخت رفاهیات کارمندان دولت، دستگاههای اجرایی که عملکرد کلی آنها بر اساس مجموع امتیاز مکتسبه در عمومی و اختصاصی سال 1401 موضوع بخشنامه شماره 94912ـ مورخ 1401/11/23) در سطح «عالی» و «خوب» ارزیابی شده باشد، مجازند یـــکـبــار در سال پاداشی تحت عنوان پاداش تشویقی تا یکصد میلیون 100,000,000) ریال به هر یک از کارکنان خود پرداخت نمایند.

ماده -11 پرداختهای مناسبتی در سقف مبالغ مندرج در جدول زیر به مشمولان قابل پرداخت است.

 بر اساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور سالیانه تا سقف 10 میلیون تومان به مناسبتهای مختلف به حساب کارمندان واریز خواهد شد. /. منبع: تسنیم

بخشنامه جدید دولت درباره حداقل حقوق کارمندان

اصلاح تصویب‌نامه موضوع تعیین ضریب حقوق کارمندان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قضات و بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

به گزارش فارس، هیئت وزیران در جلسه اول مرداد 1402 به پیشنهاد شماره 172579/51039 مورخ 28 تیر 1402 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  تصویب نامه شماره 3607/ ت61124هـ مورخ 15 فروردین 1402 به شرح زیر اصلاح کرد.

1- در بند (3) بعد از واژه «افزایش» واژه «ضریب» الحاق میشود.

2- بند (5) به شرح زیر اصلاح و تبصره های (1) و (2) آن به قوت خود باقی و متن زیر به عنوان تبصره (3) به بند مذکور الحاق می‌شود.

5 -در اجرای جزء (4) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1402 کل کشور حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر حقوق بگیران حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوقهای وابسته به دستگاههای اجرایی به میزان بیست درصد (20) افزایش یافته و به شرح زیر تعیین میشود:

الف- برای کارمندان دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مشمولان قانون مزبور و نیز بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوقهای وابسته به دستگاههای اجرایی به میزان بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (29.658.000) ریال

ب- برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به میزان شانزده میلیون و سی و چهار هزار و چهارصد (16.034400) ریال

تبصره -3 در هر صورت رعایت حداقل مبلغ حکم کارگزینی موضوع بند (6) این تصویب نامه در خصوص کارکنان رسمی ،پیمانی، قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی است.

3- بند (6) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف- در ابتدای بند مذکور عبارت در اجرای جزء (1) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1402 کل کشور» الحاق میشود.

ب- عبارت «حداقل مبلغ حکم کارگزینی یا قرارداد افرادی که در سال جاری استخدام یا در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به کارگیری میشوند هفتاد میلیون (70.000.000 ریال تعیین میشود.» حذف میشود.

پ- در تبصره (1) بند یاد شده، عبارت و صرفاً در محاسبه پاداش پایان خدمت موضوع بند (هـ) قانون بودجه سال 1402 کل کشور و ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی احتساب می‌شود.» حذف می‌گردد./ فارس

دستور رئیس جمهور برای افزایش حقوق کارمندان | شگفتانه رییسی با واریزی تشویقی جدید چند میلیون تومانی برای کارمندان از این ماه | واریز مناسبتی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در جیب کارمندانمحمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبات شورای حقوق و دستمزد درباره مزایای جانبی کارکنان دولت و سایر نهادهای حاکمیتی را ابلاغ کرد.

واریز مناسبتی  ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در جیب کارمندان 

 محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور طی بخشنامه‌ای ضوابط اجرایی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرد.

براساس این بخشنامه که شورای حقوق و دستمزد در جلسه‌های ۱۵ اردیبهشت و ۱۶ و ۲۲ خرداد امسال و به استناد ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی و در اجرای بند «د» تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، آن را تصویب کرده، ضوابط اجرایی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، تعیین و به سازمان ها و دستگاه‌های مشمول قانون خدمات کشوری ابلاغ شده است.

این ضابطه‌نامه در ۲۱ ماده تصویب شده و شامل مزایای رفاهی، معیشتی (شامل خوراک، حمل و نقل، مسکن، بهداشت و سلامت)، رفاهی (شامل تفریحی، ورزشی، انگیزشی، تشویقی، حمایتی و هدایا)، جوانی جمعیت (از قبیل فرزندآوری، ازدواج و کمک هزینه مهد کودک)، تسهیلات قرض الحسنه، بن خرید کالا، بیمه تکمیلی، بیمه عمر و ... می‌شود.

این تسهیلات شامل کارکنان همه دستگاههای اجرایی، دولتی، تحت نظارت هر ۳ قوه و نیز نهادهای تحت نظارت رهبر معظم انقلاب خواهد شد.

حقوق کارمندان - مبالغ خدمات کارکنان به شرح زیر است:

کمک هزینه ناهار روزانه ۳۰ هزار تومان (صرفا برای کارکنان مشمول روزانه ۸ ساعت کار)

کمک هزینه ایاب و ذهاب ماهانه در تهران ۳۰۰ و سایر شهرها ۲۰۰ هزار تومان

کمک هزینه ماهانه مسکن از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالا (بسته به تعداد اعضای خانوار)

پاداش «رضایت مردم» از کارکنان بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان (حداکثر ۲ بار در سال)

پاداش «تشویقی» تا سقف ۱۰ میلیون تومان (یک بار در سال)

پاداش های مناسبتی شامل:

عید مبعث از یک تا ۳ میلیون تومان (بر اساس تعداد فرزندان)

ماه مبارک رمضان از یک تا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

اعیاد غدیر و قربان از یک تا ۳ میلون تومان

میلاد پیامبر اکرم (ص) از یک تا ۳ میلیون تومان

روز زن (میلاد حضرت زهرا "س") یک میلیون تومان

روز پدر (میلاد امیرالمؤمنین "ع") یک میلیون تومان

اعیاد شعبانیه از یک تا ۳ میلیون تومان

۲۲ بهمن از یک تا ۳ میلیون تومان

بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به ازای هر فرزند یک میلیون تومان

روزهای خاص مشاغل شامل پرستار، معلم، کارمند و ... یک بار در سال تا سقف یک میلیون تومان

حداقل حقوق کارمندان

حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان (روزانه ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان)، بن کارگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

علی بابایی کارنامی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش سقف معافیت مالیاتی سالانه کارمندان از ۸۴ میلیون به ۱۲۰ میلیون تومان در سال آینده، اظهار داشت: پیشنهاد دولت این بود که سقف معافیت مالیاتی سالانه ۸۴ میلیون تومان و ماهانه هفت میلیون تومان باشد که با مصوبه مجلس این اعداد افزایش یافت.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حقوق ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات شد که قبلاً حدود ۷ میلیون تومان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان