وام قرض الحسنه | ثبت نام وام قرض الحسنه

وام قرض الحسنه 150 میلیونی برای همه | شرایط دریافت وام قرض الحسنه

معاون اشتغال وزارت کار درباره بیمه مشاغل خانگی گفت: الزام بیمه برای مشاغل خانگی نداریم چون یک شغل به صورت خویش‌فرمایی در خانه و منزل ایجاد می‌شود. اگر خود فرد داوطلب بود می‌تواند از بیمه‌های موجود مانند تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها استفاده کند.

وام قرض الحسنه 150 میلیونی برای همه | شرایط دریافت وام قرض الحسنه
کدخبر : 12348
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام قرض الحسنه یکی از کمک هزینه هایی است که بانک ها با سود بسیار کم با شرایط خاص به مشمولان واجد شرایط اعطا می کنند. وام قرض الحسنه بسیار پرطرفدار است چون همانطور که از نام آن پیداست وام قرض الحسنه وامی با نرخ سود کمتری نسبت به دیگر وام هاست. معمولا نرخ کارمزد وام قرض الحسنه بین صفر تا 4 درصد می باشد. در ادامه اخبار جدید از وام قرض الحسنه را بخوانید.

معاون اشتغال وزارت کار درباره بیمه مشاغل خانگی گفت: الزام بیمه برای مشاغل خانگی نداریم چون یک شغل به صورت خویش‌فرمایی در خانه و منزل ایجاد می‌شود. اگر خود فرد داوطلب بود می‌تواند از بیمه‌های موجود مانند تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها استفاده کند.

به نقل از تسنیم،اینطور که محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار می گوید سال گذشته از محل اعتبارات مشاغل خانگی حدود ۱۰۳هزار شغل ایجاد شده است و امسال هدفگذاری بیشتری در این حوزه برای اشتغالزایی صورت گرفته است. اما یکی از مسائلی که برخی از صاحب نظران در حوزه کسب و کار مطرح می کنند, بیمه صاحبان این مشاغل است.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار درباره اینکه  چه میزان از اشتغال ایجاد شده مشاغل خانگی پایدار است و یا پوشش بیمه‌ای افراد دارد، گفت: الزام بیمه برای مشاغل خانگی نداریم چون یک شغل به صورت خویش‌فرمایی در خانه و منزل ایجاد می‌شود و فرد باید مهارت کسب کند، اما اگر خود فرد داوطلب بود می‌تواند از بیمه‌های موجود مانند تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها استفاده کند.

وی در ادامه در مورد سقف تسهیلات فردی در مشاغل خانگی گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات فردی در مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون و در مشاغل پشتیبان تا سقف ۴۰ نفر به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان و در سقف ۴ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

وی نرخ تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی را ۴ درصد عنوان کرد و گفت: این منابع از محل منابع خود بانک‌ها و به صورت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه با نرخ ۴ درصد خواهد بود و با تسهیلات تبصره ۱۸ که با منابع بانک‌ها اهرم می‌شود، تفاوت دارد و نرخ آن فقط ۴ درصد است.

معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه در برخی رشته‌های مشاغل خانگی مانند مواد غذایی، استانداردها و بهداشت چگونه رعایت می‌شود گفت: در رشته‌هایی که با مواد خوراکی و بهداشت افراد سر و کار دارد، هنگام گرفتن مجوز مشاغل خانگی حتما باید تأییدیه وزارت بهداشت را هم بگیرند و بهداشت بر آنها نظارت کند.

کریمی بیرانوند در مورد اینکه مشاغل خانگی برای روستاها و مناطق محروم است گفت: الزاما در مناطق روستایی نیست در برخی مناطق شهری هم مشاغل خانگی وجود دارد، در برخی استان‌ها در صنایع دستی پیشرو هستند.

معاون وزیر تعاون گفت: امسال یک‌ماه و نیم زودتر از سال گذشته از ۱۶ اردیبهشت به استان‌ها ابلاغ کردیم و فرایند پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی از اواخر اردیبهشت در استان‌ها آغاز شده است. هر سال تا بانک مرکزی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توافق می‌کند و به بانکها ابلاغ می‌شود زمان می‌برد، اما امسال یک‌ماه و نیم زودتر شروع شد.

کریمی بیرانوند تأکید کرد: ۸ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی همکاری می‌کنند و نرخ همه این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعیین شده است.

بهره‌مندی متقاضیان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی

روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام کرد: صندوق بیمه اجتماعی بر اساس اصل ۲۹قانون اساسی و همچنین قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و آئین نامه روستاییان و عشایر با هدف ترویج فرهنگ بیمه‌ای و با هدف حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی تشکیل شده است.

بر این اساس افراد ۱۸تا ۵۰سال که بدون بیمه هستند می‌توانند با عضویت در این صندوق از خدمات و مزایای آن‌ها همچون مستمری بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

بنا به این گزارش با هدف سیاست‌های ابلاغی صندوق در خصوص فراگیری و افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی، مشاغل خانگی از جمله صنعتگران و فعالان حوزه فرش هم تحت پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

امکان دریافت وام تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و اعطای آن به بنیاد مصطفی در قالب طرح نذر علم فراهم شد.

 به نقل از صدا و سیما، سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه امکان دریافت وام تا سقف 300 میلیون تومان از این بانک و اعطای آن به بنیاد علم و فناوری مصطفی در قالب طرح نذر علم فراهم شده است، اظهار کرد: دریافت این وام بدون ضامن و بدون کارمزد است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دنبال می‌کنیم، حمایت از توسعه علم و فناوری است. بر همین اساس همکاری مطلوبی را با بنیاد علم و فناوری مصطفی به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی و همچنین بزرگ‌ترین بنیاد علم و فناوری کشور داشته‌ایم.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: این بنیاد در بعد دانش‌آموزی، دانشجویی و حمایت از دانشمندان برتر جهان اسلام فعالیت می‌کند، هم جایزه علمی اعطا می‌کند و هم در توسعه علم و فناوری فعال است. ضمن اینکه اتکای این بنیاد به توان مردمی است و به هیچ عنوان از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند.

حمایت از دانشمندان تراز اول و مؤثر در سطح جهان

شمسی‌نژاد گفت: «اوگور شاهین» که در سال 1398 برنده جایزه مصطفی شد، سازنده واکسن کرونا در شرکت بایون‌تک بود و سپس امتیاز آن به شرکت فایزر آمریکا اعطا شد. وی یک دانشمند مسلمان ترک‌تبار است که در آلمان زندگی می‌کند. این یعنی نتیجه حمایت از این دانشمندان می‌تواند خدمت به کل بشریت باشد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه خوشبختانه یکی از اقداماتی که بانک پیشگام آن است، همکاری با این بنیاد در چارچوب توسعه علم و فناوری است، افزود: سال گذشته، در چارچوب صندوق نیکوکاری جایزه مصطفی، بانک همکاری خود با بنیاد را کلید زد.

شمسی‌نژاد درباره صندوق نیکوکاری بنیاد گفت: این صندوق منابعی را از آحاد مردم و شرکت‌ها جمع‌آوری می‌کند. بخشی منابع را به صندوق هبه می‌کنند، بخشی دیگر سود آن را هبه می‌کنند و برخی نیز قسمتی از سود را هبه می‌کنند. بنیاد نیز از این محل کار‌های عام‌المنفعه خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه صندوق توفیقات خوبی داشته و گزارشات آن نیز به‌صورت شفاف روی کدال وجود دارد و همه می‌توانند مشاهده کنند. اکنون اشخاص حقیقی و حقوقی مختلفی به این صندوق کمک می‌کنند.

شمسی‌نژاد با اشاره به توسعه همکاری بانک و بنیاد گفت: گام دومی که با همکاری بنیاد مصطفی پیگیری کردیم، بحث «نذر علم» بود. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شمولیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته رکورد پرداخت 3 میلیون فقره وام را شکستیم. رشد مبلغ وام نیز بیش از 91 درصد بود و از 60 همت در سال 1400 به 114 همت در سال 1401 رسید. بیش از 80 درصد نیز رشد منابع را تجربه کردیم و منابع بانک از 85 همت به 156 همت رسید که از نظر درصدی بالاترین رشد در شبکه بانکی به شمار می‌رود. معوقات این بانک نیز در سطح شبکه بانکی بی‌نظیر بوده و از 0.48 درصد به 0.38 درصد رسید. همچنین در سال گذشته 2.5 میلیون نفر به مشتریان بانک افزوده شدند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: با توجه به شمولیتی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارد و اعتمادی که مردم به این بانک دارند، تصمیم گرفتیم طرح نذر علمی را راه‌اندازی کنیم.

وام بدون ضامن و بدون کارمزد برای نذر علم

وی درباره جزئیات این طرح گفت: ما تعهد می‌کنیم هر یک از افراد جامعه بتوانند با مراجعه به شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از یک میلیون تومان تا 300 میلیون تومان که سقف وام قرض‌الحسنه در سال جاری است، وام بگیرند. این وام که به حساب بنیاد مصطفی منتقل می‌شود، بدون نیاز به ایجاد معدل حساب است و اقساط آن از 6 تا 48 ماه است. کارمزد وام یاد شده نیز صفر درصد است.

شمسی‌نژاد افزود: این وام‌ها حتی نیاز به ضامن نیز ندارد و فقط با یک قرارداد لازم‌الاجرا پرداخت می‌شود. سازوکار آن در شعب بانک تعریف شده و بخشنامه آن نیز صادر شده است. بنیاد نیز به بانک اطمینان خاطر داده که اگر بخشی از این وام‌ها نکول شد، خود بنیاد نکول و معوقات را به ما باز گرداند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان