تیرگی زیر بغل خبر ز بیماری خاموش میدهد | تیرگی زیر بغلتان را جدی بگیرید

اگر متوجه تیرگی در پوست زیر بغل شدید، نگران علامت دیابت شوید .

تیرگی زیر بغل خبر ز بیماری خاموش میدهد | تیرگی زیر بغلتان را جدی بگیرید
کدخبر : 12278
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

اگر متوجه تیرگی در پوست زیر بغل شدید، نگران علامت دیابت شوید

افراد مبتلا به دیابت ممکن است نوعی تغییرات را در پوست خود احساس کنند. مشخصا پوست اطراف چین خوردگی های زیر بغلِ این افراد وضعیتی را پیدا می‌ کند که شبیه به مخملی شدن، ضخیم شدن یا تیره شدن می باشد که ممکن است در اطراف غدد لنفاوی، گردن، آرنج، زانو، سینه یا زیر سینه هم اتفاق بیفتد و گاها همراه با بو یا خارش هم باشد. حتی افرادی که در مراحل اولیه قبل از دیابت هستند هم؛ ممکن است این علامت را داشته باشند.

گاهی اوقات بعضی از افرادی که به دیابت مبتلا نشده اند اما در مراحل اولیه قبل از ابتلا به دیابت می باشند، در موارد شدیدتر ممکن است این وضعیت را تجربه کنند که باید با تغییراتی در سبک زندگی مانند بهبود رژیم غذایی، ورزش، ترک سیگار و مدیریت قند خون، این وضعیت را کنترل کنند.

تاثیر دیابت روی پوست

حتما می پرسید که چرا دیابت روی پوست اثر گذار است و ممکن است باعث تغییراتی در پوست شود؟ دیابت باعث می شود شما جوش بزنید، لکه های پوستی پیدا کنید و نوعی تغییر در پوست تان به وجود بیاید و اگر این وضعیت جدی شود، باید سطح قند خونِ خود را بررسی کنید.

اگر پوست رنگدانه زیادی داشته باشد، سلول‌ های جدید ملانین بیشتری درخواست می‌ کنند که همین باعث افزایش تولید ملانین شده و تغییراتی در رنگ پوست به وجود می‌ آورد.

دلایل دیگر تغییرات پوست زیربغل

البته این موضوع ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد. همان طور که پیش‌تر هم ذکر شد؛ تغییرات در پوست زیر بغل می تواند علامت دیابت باشد اما گاهی اوقات نشان دهنده مشکلات زمینه ای دیگر هم هست.

ممکن است اتفاقاتی مانند چاقی یا اختلالات گلاندولار باعث این وضعیت شود یا حتی اختلال غدد درون ریز، هورمون تراپی ها، مشکلات تیروئیدی یا عوارض جانبی بعضی از دارو ها این وضعیت را به وجود بیاورند که در هر صورت باید پیگیری شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان