خوردنی هایی که به شدت برای پوست مضرند

آب و هوا تاثیر مستقیم و بسیار زیادی برروی زیبایی پوست دارد، اما به همان نسبت رژیم غذایی صحیح نیز به شما برای رسیدن به پوستی صاف و شفاف کمک خواهد کرد.

خوردنی هایی که به شدت برای پوست مضرند
کدخبر : 8298
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

گوشت فراوری شده

گوشت فرآوری شده به خاطر مقدار زیادی چربی و نیتراتی که دارد، باعث التهاب می‌ شود و متخصصان پوست هشدار می‌ دهند که هرگز از انواع گوشت های صنعتی مانند کالباس؛ سوسیس، هات داگ و غیره استفاده نکنید.

سوسیس

گوشت چرب

خوردن گوشت با مقدار زیاد چربی اشباع باعث ایجاد آکنه می شود، زیرا سطح بالایی از فاکتور رشد انسولین در آن ها وجود دارد که باعث تحریک تولید هورمون های جنسی شده و تولید سبوم را افزایش می‌ دهد. به جای آن ها به دنبال پروتئین های گیاهی باشید و مصرف گوشت چرب را کم‌تر کنید.

شیر گاو و محصولات لبنی

تحقیقات نشان می‌ دهند که مصرف زیاد لبنیات مخصوصاً شیر گاو باعث ایجاد آکنه می شود. این محصولات و همچنین ماست و پنیر باعث افزایش سطح فاکتور رشد انسولین خواهد شد که سایز غدد چربی پوست و تولید سبوم را افزایش داده و آکنه را ایجاد می کند.

شیر

پروتئین وی

پروتئین وی عامل ایجاد آکنه است و باعث افزایش سطح هورمون های جنسی اندروژن می شود، توده عضلانی را نیز قوی می کند؛ اما از طرفی هم باعث می شود که پوست بیشتر در معرض خطر تولید چربی و ابتلا به آکنه و همچنین باکتری قرار بگیرد.

غذا های ماکروویوی

وعده های غذایی که داخل مایکروویو آماده می شوند عامل آسیب به پوست هستند، زیرا پلاستیکِ آن در وعده غذایی ذوب شده و باعث می شود که سمِ پلاستیک وارد بدن شود. چنین وعده های غذایی معمولاً نمک بیشتری هم دارند که همین اتفاق؛ تاثیر منفی روی پوست خواهد گذاشت.

سس مایونز

سس مایونز چربی امگا -6 زیادی دارد و باعث تحریک فرایند التهابی شده و از زیبایی سلامت پوست کم می کند.

سس مایونز

کیک و کلوچه

کیک و کلوچه هایی مانند دونات و دیگر انواع شیرینی جات خوشمزه هستند؛ اما به خاطر شکر زیادی که دارند عامل ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست می باشند. سطح شکر و کربوهیدرات زیاد در آن ها تاثیر منفی روی تولید کلاژن دارد و از میزان سفتی و جوانی پوست هم کم خواهد کرد.

چوب شور

چوب شور به خاطر محتوای بالای سدیم؛ عامل آسیب به پوست است‌. نمک و مواد تشکیل دهنده موجود در آن باعث خشکی پوست می شود؛ مخصوصا اگر آن را در کنار قهوه استفاده کنید که قطعا چین و چروک پوست را هم زیاد خواهد کرد.

شیرین ‌کننده‌ های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی روی هورمون های بدن تاثیر منفی می گذارند و تاثیر آن ها شبیه به شکر معمولی است و بعد از مدتی؛ آکنه را به وجود می آورد.

جوش صورت

نان سفید

کربوهیدرات های صنعتی مانند نان سفید یکی از بزرگ‌ترین عوامل آسیب به پوست هستند، زیرا شکر موجود در آن ها به کلاژن چسبیده و باعث می شود که مولکول های کلاژن کار خود را به درستی انجام ندهند.

مواد غذایی با شاخص گلایسمیک بالا

شکر به خاطر شاخص گلایسمیک بالایی که دارد، دشمن پوست است که سیب زمینی سرخ شده در روغن، شکلات های معمولی، آب نبات و نوشابه هم جزء این دسته بندی محسوب می شوند و اثر التهابی روی پوست دارند، میزانِ رادیکال ‌های آزاد را افزایش می‌ دهند و باعث می‌ شوند که پوست سالم و شادابی نداشته باشید.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان