قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

صعود قیمت طلا در بازار | قیمت طلا امروز چقدر شد؟

قیمت طلا و سکه امامی روز دوشنبه بر مدار افزایش قیمت انس‌ جهانی چرخید و رشد کرد. در این میان، شب گذشته طلای جهانی قله ۲۰۰۰ هزار دلاری را ترک گفت و کانال پایین‌تر وارد شد؛ اکنون این پرسش مطرح است که آیا قیمت در بازار داخلی این بار هم از انس جهانی تبعیت می‌کند؟

صعود قیمت طلا در بازار | قیمت طلا امروز چقدر شد؟
کدخبر : 11918
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا و سکه امامی روز دوشنبه بر مدار افزایش قیمت انس‌ جهانی چرخید و رشد کرد. در این میان، شب گذشته طلای جهانی قله ۲۰۰۰ هزار دلاری را ترک گفت و کانال پایین‌تر وارد شد؛ اکنون این پرسش مطرح است که آیا قیمت در بازار داخلی این بار هم از انس جهانی تبعیت می‌کند؟

روز دوشنبه قیمت طلا و سکه هر دو روند را تجربه کرد. این بازار در نهایت با افزایش قیمت طلا و سکه امامی و کاهش قیمت سایر قطعات سکه به کار خود پایان داد. در روزهای باقیمانده از هفته آخر اردیبهشت به جهت تعطیلی سه‌شنبه، اگر خبر خاصی روانه بازار نشود، احتمال تغییر روند قیمت‌ها بسیار کم است.

روند قیمت در بازارهای مالی در آخرین هفته اردیبهشت به دلیل تعطیلی دیروز، را می‌توان در دو بخش قرار داد. فعلا بازار طلا و سکه سه روز معاملاتی را پشت سر‌گذاشته است. روند قیمت در دو روز ابتدایی هفته به جهت همگرایی با بازار ارز در مسیر نزولی قرار گرفت و روز دوشنبه این روند کمی تفاوت داشت.

دوشنبه قیمت دلار نوسان افزایشی بسیار محدودی داشت و روند قیمت طلای جهانی نیز کمی صعود کرد. این دو عامل دست به دست هم داد تا قیمت طلا و سکه در سرگیجه افزایش و کاهش قیمت قرار گیرند.

بازدهی منفی طلا و سکه

بررسی قیمت طلا از روز پنجشنبه ۲۱ تا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت نشان داد، با وجود روند صعودی قیمت در روز دوشنبه این بازار با بازدهی منفی همراه بود. قیمت طلا طی این مدت ۱.۶۲ درصد کاهش داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به هفته گذشته ۴۲ هزار و ۸۰۰ تومان افت قیمت داشته است.

در روزهای مورد بررسی سکه امامی نیز با بازدهی منفی ۳.۳۸ درصدی همراه بود. سهم این قطعه، کاهش قیمت یک میلیون و ۹۶ هزار تومانی بود.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد در بازار ارز افزایشی‌های این بازار در تلاشند تا قیمت دلار را از کانال ۵۱ و ۵۲ هزار تومانی به کانال‌های بالاتر هدایت کنند. به همین جهت خبر سوخته ممنوعیت معامله با دلار در عراق بر سر زبان‌ افتاد. این در حالی است که هر روندی برای دلار تهران بازار طلا و سکه را نیز مستقیما تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش از کانال ۲۰۰۰ هزار دلار برگشت و با قیمت ۱۹۸۹ دلار در حال معامله است.

سکه امامی از بازار تبعیت نکرد

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۳۱ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان معامله شد. همچنین سایر قطعات سکه کاهش قیمت داشتند و ربع سکه بیشترین سهم از روند نزولی بازار را از آن خود کرد.

سکه بهار کاهش ۹۷ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

روز دوشنبه نیم‌سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت. این مقدار کاهش این قطعه را به کانال ۱۷ میلیون تومانی برگرداند. نیم‌سکه به قیمت ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. ربع‌ سکه نیز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۱ میلیون تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی ۱۱۰ هزار تومان ارزان‌ شد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

طلا افزایشی شد

قیمت طلا دوشنبه برخلاف روند نزولی بیشتر قطعات سکه افزایش داشت و کاهش دو روز ابتدایی هفته را جبران کرد. یکشنبه هر مثقال طلا به کانال ۱۰ میلیون تومانی ورود کرد؛ اما دیروز این مقدار طلا به کانال ۱۱ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت دو میلیون و ۵۹۳ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۵۵۹ هزار تومان معامله شد.

روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات کاهش داشت و بیشترین مقدار کاهش حباب سهم سکه بهار با ۴۸۳ هزار تومان ریزش بود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا با کاهش قیمت ۲۵ دلاری از قله ۲۰۰۰ هزار دلاری پایین آمد و با قیمت ۱۹۹۰ دلار معامله می‌شود. در حالی که روز دوشنبه قیمت طلا در بازار داخلی روند صعودی داشت باید دید این کاهش قیمت چه تاثیری در بازار امروز می‌گذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان