قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا با سر زمین خورد | قیمت طلا در بازار امروز چقدر شد؟

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز جمعه تا 1981 دلار افزایش یافت، ولی بعد کمی پایین آمد. طلا بهترین عملکرد ماهانه خود را از ژوئیه 2020 داشته است. بحران اخیر سیستم بانکی آمریکا امید به آرام‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو این کشور را افزایش داده و جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران بیشتر کرده‌است.

قیمت طلا با سر زمین خورد | قیمت طلا در بازار امروز چقدر شد؟
کدخبر : 11062
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۹۷۸ دلار و ۶۴ سنت رسید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز جمعه تا 1981 دلار افزایش یافت، ولی بعد کمی پایین آمد. طلا بهترین عملکرد ماهانه خود را از ژوئیه 2020 داشته است. بحران اخیر سیستم بانکی آمریکا امید به آرام‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو این کشور را افزایش داده و جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران بیشتر کرده‌است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1978 دلار و 64 سنت رسید.

 طلا همچنین در آستانه دومین افزایش پیاپی فصلی قرار دارد و 8.6 درصد طی سه ماه گذشته افزایش یافته است.

 ارزش دلار هم دومین کاهش فصلی خود را تجربه می‌کند که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

 قیمت طلا پس‌از فروپاشی ناگهانی دو بانک آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی تا بیش‌از 2000 دلار افزایش یافت و این احتمال را بالا برد که فدرال‌رزرو روند افزایش نرخ بهره را برای جلوگیری از اختلال بیشتر در سیستم بانکی جهانی متوقف کند. بازارها 48.9 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را در ماه مه متوقف کند.

 با وجود این‌که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 تحلیلگران عقیده دارند علی‌رغم اقدامات آمریکا برای حل بحران بانکی، این بحران هنوز پایان نیافته و تأثیر آن بر بازار بعدها مشخص خواهد شد. بنابراین قیمت طلا بین 1930 تا دوهزار دلار باقی می‌ماند.

 قیمت نقره امروز با 0.15 درصد افزایش به 24 دلار و 3 سنت رسید و پلاتین با 0.32 درصد افزایش 987 دلار و 60 دلار سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان