قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا سقوط کرد | قیمت طلا در بازار امروز 23 اسفندماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۱۹۰۵ دلار و ۱۶ سنت رسید.

قیمت طلا سقوط کرد |  قیمت طلا در بازار امروز 23 اسفندماه
کدخبر : 10801
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا و نقره افزایش یافته چون تقاضا برای آن‌ها به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن به‌دنبال سقوط بانک سیلیکون ولی آمریکا افزایش یافته است. این بحران امید به توقف سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا را هم بالا برده است.

 ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا دیروز علی‌رغم تلاش مقامات این کشور برای کنترل بحران سیلیکون ولی و بانک سیگنیچر کاهش یافت.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد کاهش به 1905 دلار و 16 سنت رسید.قیمت طلا در روز گذشته 2.4 درصد افزایش یافته بود.

 سایر فلزات گران‌بها هم در روز گذشته افزایش قیمت داشتند. نقره 6.3 درصد، پلاتین 4 درصد و پالادیوم 7.8 درصد افزایش یافتند.

 قیمت نقره امروز با 0.63 درصد کاهش به 21 دلار و 79 سنت رسید و پلاتین با 8.81 درصد افزایش 993 دلار و 67 سنت معامله می‌شود.

 بسیاری از سرمایه‌گذاران فلزات گران‌بها را به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر بی‌ثباتی بازار و در بحبوحه‌ی فضای نرخ بهره‌ پایین‌تر و کاهش ارزش دلار انتخاب کرده‌اند که باعث افزایش قیمت آنها شده است.

 تاجران حالا انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس آینده فدرال رزرو که هفته‌ بعد برگزار می‌شود، به‌جای 50 واحد 25 واحد افزایش یابد و برخی هم پیش‌بینی می‌کنند هیچ افزایش در کار نباشد. به‌این‌ترتیب، تمایل برای خرید طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش می‌یابد.

 آینده قیمت طلا تا حد زیادی بستگی به مؤثر بودن اقدامات فدرال رزرو دارد. اگر ورشکستگی سیلیکون ولی فقط مخصوص این بانک باشد، روند افزایش قیمت طلا متوقف می‌شود. اما اگر این بحران باعث تغییر سیاست‌های فدرال رزرو شود، قیمت طلا بازهم بالا خواهد رفت.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان