رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر ویژه از رتبه بندی معلمان | صفر تا صد جذب آموزش و پرورش + جزئیات

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۲۸ هزار معلم دوره ابتدایی، از تغییرات آزمون استخدامی خبر داد.

خبر ویژه از رتبه بندی معلمان | صفر تا صد جذب آموزش و پرورش + جزئیات
کدخبر : 10220
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است. رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و اهداف مختلفی را دنبال می کند. بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. در رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین اخبار مربوط به طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۲۸ هزار معلم دوره ابتدایی، از تغییرات آزمون استخدامی خبر داد.

صادق ستاری فرد اظهار کرد: تا کنون  ۹۳۰ هزار پرونده رتبه بندی برای معلمان شاغل و بازنشسته تشکیل شده است و ۱۳۰ هزار نفر نیز نو معلم هستند.

وی افزود: احکام قطعی ۴۱۱ هزار نفر صادر شده است که ۶۶ هزار و ۲۶۳ نفر بازنشسته و ۳۴۵ هزار و ۶۰۷ نفر بازنشسته هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع فرهنگیان در رتبه‌های یک تا ۵ گفت: در رتبه یک ۳۱ هزار و ۵۹۲ نفر رتبه دو، ۸۱ هزار و ۲۸ نفر رتبه  سه، ۲۱۸ هزار و ۵۸۱ نفر رتبه  چهار، ۱۳ هزار و ۱۶۸ نفر رتبه  پنج، ۱۲۳۸ نفر، ساماندهی شدند.

ستاری فرد گفت: تا پایان سال رتبه بندی را به سرانجام می‌رسانیم و افرادی که احکام قطعی آنها صادر شد می‌توانند در سامانه شخصی خود آن را مشاهده کنند و رسیدگی به اعتراضات از روز سه شنبه ۹ اسفند آغاز می‌شود و سازوکار آن در سامانه اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون استخدامی برای جذب معلم سال آینده برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در تاریخ ۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد و شروع ثبت نام از آخر این هفته است. این آزمون برای جذب ۲۴ هزار و ۶۹۴ نفر آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ نفر آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار برای مناطق عشایری است که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ نفر آموزگار استخدام می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره منابع آزمون، عنوان کرد:   از همه جوانان علاقه‌مند به حوزه تعلیم و تربیت برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دعوت می‌کنیم، حیطه‌های آزمون تغییرات جدی دارد و به سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم شده است و شفافیت در آزمون کتبی و فرایند ارزیابی را داریم به گونه‌ای که منابع آزمون نیز به صورت مشخص و شفاف به داوطلبان معرفی می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: تا کنون انتخاب شغل محل‌ها به گونه‌ای بود که داوطلب می‌توانست یک یا دو کد رشته محل را انتخاب کند اما در آزمون جدید می‌توانند سه کد رشته محل را انتخاب کنند و اگر در رشته محل اول انتخاب نشد، دو مورد بعدی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موارد امتیازآور به صورت شفاف در مصاحبه اعلام شده است، گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم از ظرفیت ارزیابان حرفه‌ای و نیروهای خارج از بوم استان استفاده کنیم، طبق قانون حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن۴۰ سال تمام است در آزمون پیش رو تفکیکی بین دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد نکردیم و فرد با هر دو مدرک می‌تواند تا سقف ۴۰ سال در آزمون شرکت کند بنابراین فرصت مناسبی برای حضور دهه شصتی‌ها در آزمون وجود دارد و تلاش می‌کنیم با افزایش گستره داوطلبان افراد متخصص را شناسایی کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر شده است که مدت فعالیت تمام وقت در مراکز  آموزشی و تربیتی از سقف سن کسر می‌شود و این در آزمون لحاظ خواهد شد.

ستاری فرد بیان کرد: در آزمون ۱۴۰۰، ۷۰ درصد افرادی که شرکت کردند و پذیرفته شدند فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بودند از سوی دیگر در آزمون تیمز و پرلز در حوزه سواد خواندن و عملکرد ریاضی و علوم وضعیت دانش آموزان بسیار ضعیف است‌.

وی ادامه داد: تا به امروز افرادی می‌توانستند در آزمون استخدامی شرکت کنند که مدرک کارشناسی رشته علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، برنامه ریزی آموزشی و تکنولوژی آموزشی داشتند بنابراین در آزمون جدید نسبت به بسط رشته‌ها در سه سطح علوم انسانی، اسلامی و علوم پایه اقدام کردیم تا زمینه برای حضور دانش‌آموختگان این حوزه‌ها فراهم شود البته در مرحله مصاحبه ارزیابی دقیق انجام خواهد شد مثلا در حیطه تخصصی بازی وار سازی مفاهیم ریاضی و علوم، توانایی قصه گویی، شعر خوانی، داستان خوانی، تلاوت قرآن اجرا و طراحی بازی در مصاحبه بررسی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص‌های برقراری ارتباط و تعامل موثر با دانش آموزان، مثبت اندیشی، خلاقیت، تسلط بر اسناد بالادستی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد و در مجموع ۲۳ شاخص در مصاحبه رصد می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: حافظان درجه یک تا ۵ قرآن فارغ از رشته تحصیلی با شرط داشتن مدرک کارشناسی میتوانند در آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه حدنصاب نمره تغییر کرده است، بیان کرد: در گذشته ۵۰ درصد نمره نفر اول ملاک حدنصاب بود اما در آزمون پیش رو میانگین نمره سه نفر اول به عنوان حدنصاب قرار می گیرد و این باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند به مرحله مصاحبه وارد شوند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ۹ هزار و۷۰۰ صندلی خالی ماند و خواستیم تکمیل ظرفیت بگذاریم که نمرات منفی بود و این هم به دلیل محدودیتی بود که برای حضور نخبگان ایجاد کرده بودیم.

ستاری فرد گفت: سهم آزمون کتبی ۴۰ درصد و سهم مصاحبه ۶۰ درصد خواهد بود و فرصت گزینش نیز افزایش خواهد یافت، در نیمه تیر نتایج نهایی آزمون استخدامی اعلام می‌شود و فرصت گزینش برای بررسی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و فرصت سه ماهه خواهند داشت.

وی متذکر شد: قبولی نهایی سخت اما ورودی آسان‌تر است و تعداد رشته‌های بیشتری می‌توانند وارد شوند و مرحله ارزیابی و مصاحبه را سخت‌تر بررسی خواهیم کرد.

منبع: مشرق

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان