همه چیز در مورد ios16 آیفون

مراسم رونمایی جدیدترین محصولات اپل دیشب با حال‌وهوایی متفاوت برگزار شد. این مراسم با عنوان WWDC 2022 همه ساله در همین روزها برگزار شده و شرکت اپل به معرفی تازه‌ترین تولیدات خود می‌پردازد.

همه چیز در مورد ios16  آیفون
کدخبر : 1917
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

برگزارکنندگان این مراسم، غافلگیری‌های فراوانی داشتند اما رونمایی از IOS16 مهمترین خبر دنیای تکنولوژی بود که در این گزارش به معرفی برخی از ویژگی‌های آن می‌پردازیم

تغییرات صفحه قفل نسبتا ساده می‌باشد، این صفحه همان‌طور که در ios 15 مشاهده می‌کنید شامل تاریخ، زمان و اعلان‌هایی که برای شما ارسال می‌شود است. همچنین شما می‌توانید تصویر پس‌زمینه صفحه قفل را از آرشیو تصاویر یا از گالری خودتان تغییر دهید. مارک گورمن انتظار دارد در ios 16 شاهد پس‌زمینه‌های جدید که با ویجت‌ها سازگار می‌باشد، باشیم.

دو سال پیش، اپل قابلیتی را ارائه کرد که بتوانید ویجت‌ها را در صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید که این ویجت‌ها اطلاعاتی چون وضعیت آب‌وهوا، کنترل موزیک و قرار ملاقات‌های آینده را نماش می‌دهند. احتمالا این ویجت‌های صفحه قفل هم از همین ویژگی برخوردار هستند که به شما این امکان را می‌دهد، بدون اینکه قفل گوشی را باز کنید، به اطلاعات مربوطه دست پیدا خواهید کرد.

این شایعات تغییر صفحه قفل در ios 16، احتمالا زمینه‌ای را برای اپل فراهم می‌کند تا از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن استفاده کند. چیزی که در گوشی‌های اندروید به مدت چند سال شاهد بودیم. شایعات آیفون 14 حاکی از آن است که گوشی‌های آیفون 14 پرو اپل که اواخر پاییز امسال منتشر می‌شود، دارای صفحه نمایش همیشه روشن خواهد بود. ممکن است کمپانی اپل این قابلیت را در مراسم WWDC 2022 هنگام معرفی ios 16 تایید کند، اما این کمپانی تا زمانی که آماده معرفی دستگاه‌های جدید آیفون 14 نباشد، از انتشار ویژگی‌های ios 16 در این دستگاه‌ها خود داری می‌کند.

پیشرفت‌ها در قسمت اعلان‌ این بروزرسانی

به نظر می‌رسد تغییر قسمت اعلان گوشی‌های اپل، یک سنت سالانه است. ios 12 به شما این امکان را می‌داد تا اعلان‌ها را بر اساس برنامه گروه‌بندی کنید و برنامه‌های مزاحم را بی‌صدا کنید. ios 14 اندازه پنجره اعلان siri و تماس‌های تلفنی دریافتی را کاهش داد، درحالی که ios 15 اعلان‌ها را به صورت خلاصه، دو بار در روز برای شما جمع آوری می‌کرد تا از بمباران هشدارها دور بمانید. شایعات حاکی از آن است که اپل تغییراتی برای مدیریت اعلان‌ها در نظر ندارد. اما چه چیزی برای تغییر در ios 16 باقی می‌ماند؟ این تغییرات اعلان‌ها شامل حذف ایمیل، اضافه کردن به لیست خوانده شده و تغییرات این چنینی می‌باشد. همچنین اپل می‌تواند گروه‌بندی اعلان‌ها و مدیریت ‌‌آنها را بهبود بخشد.

اپلیکیشن Health در ios 16

تا زمانی که ios 16 در سخنرانی روز دوشنبه WWDC به پایان نرسد، ما دقیقا نمی‌دانیم اپل چه برنامه‌ای در این بروزرسانی جدید دارد. اما به نظر می‌رسد تغییرات در قسمت اعلان‌ها در این نسخه، برای اپل بسیار مهم است.

قابلیت مدیریت سلامت در ios 16

اپل می‌خواهد بخش‌هایی از سخنرانی و معرفی محصولات خود را به روش‌هایی که دستگاه‌های این کمپانی می‌تواند سلامتی شما را مدیریت کند اختصاص دهد. در حقیقت، گورمن قابلیت‌های جدیدی را برای اپلیکیشن Health پیش‌بینی کرده است که احتمالا با قابلیت‌های مشابه در اپل واچ ادغام می‌شوند.

علاوه بر ios 16، اپل نسخه جدیدی از سیستم‌عامل اپل واچ یعنی WatchOs 9 را در سخنرانی WWDC 2022 درنظر دارد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که راه‌های زیادی برای ارتباط بین تلفن و ساعت هوشمند شما وجود دارد که باعث می‌شود آمار سلامتی شما را ردیابی کند و به شما نمایش دهد. شاید برای دسترسی به این اطلاعات، باید به پزشک مراجعه کرد که این کار را برای شما راحت می‌سازد.

بروزرسانی پیام‌رسان

اپلیکیشن Health تنها نرم‌افزاری نیست که در این بروزرسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. شایعه شده است که تغییرات بعدی برای پیام‌رسان Messages است. جای تعجب نیست، چون این نرم‌افزار جزو یکی از پر استفاده‌ترین نرم‌افزارهای داخلی آیفون می‌باشد. بروزرسانی‌های قبلی توجه زیادی به Messages داشته‌اند، بنابراین بعید است در ios 16 آن را نادیده بگیرند.

گورمن اشاره کرد که Messages می‌تواند قابلیت‌هایی در زمینه ارسال پیام صوتی و بازتاب ویژگی‌های موجود در سایر اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی اضافه کند. شما از قبل می‌توانید صدای خود را ضبط و برای گیرنده در این پیام‌رسان ارسال کنید، در ios 16 شاید این ویژگی قابلیت‌های پیشرفته‌تری در این بروزرسانی بدست آورد.

ویژگی‌های AR/VR

کاملا برای همه مشخص است که اپل به واقعیت مجازی علاقه دارد. گزارش شده که اپل در حال توسعه یک هدست واقعیت مجازی AR/VR برای سال 2023 به همراه یک سیستم‌عامل اختصاصی برای ارتباط این دستگاه با تلفن هوشمند می‌باشد.AR/VR ios 16

گزارش‌ها ادعا می‌کنند که ما در رویداد WWDC 2022 شاهد این هدست نخواهیم بود. اما می‌توانیم در مورد برنامه‌های سازگار با واقعیت مجازی و همینطور ارائه بروزرسانی ARKit برای سازندگان برنامه‌های آیفون، بیشتر بشنویم. اینها ابزارهایی هستند که توسعه دهندگان اپلیکیشن اپل، برای اضافه کردن ویژگی واقعیت مجازی به برنامه‌های خود، استفاده می‌کنند.

ios 16 و برنامه‌های آن

طبق گزارشات، گورمن برنامه‌های جدیدی برای گوشی‌های آیفون در این بروزرسانی درنظر دارد. هیچ اشاره‌ای در مورد اینکه این برنامه‌ها احتمالا چه می‌توانند باشند وجود ندارد. در حقیقت، بعید است قبل از رویداد WWDC 2022 در مورد این برنامه‌ها بشنویم. زیرا جزئیات کامل برنامه‌ریزی‌های اپل، تنها پس از پیش‌ نمایش ios 16، در طول کنفرانس WWDC 2022 ظاهر می‌شود. خوشبختانه زمان زیادی برای انتظار نداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان