وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه ضروری

وام قرض الحسنه به چه کسانی تعلق می گیرد | جزئیات دریافت وام قرض الحسنه

هفته سوم اسفندماه بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ و جزئیات وام ازدواج و فرزندآوری را تعیین کردند.

وام قرض الحسنه به چه کسانی تعلق می گیرد | جزئیات دریافت وام قرض الحسنه
کدخبر : 384
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 وام قرض الحسنه یکی از کمک هزینه هایی است که بانک ها با سود بسیار کم با شرایط خاص به مشمولان واجد شرایط اعطا می کنند. وام قرض الحسنه هر بانک مبلغ متفاوتی داشته و هم چنین شرایط اعطای آن نیز متفاوت خواهد بود. وام قرض الحسنه تحت عناوین مختلف به مردم اعطا می شود که هر بانک هر زمان آمادگی اعطای وام قرض الحسنه را داشته باشد، آن را به از طرق مختلف به مردم اعلام می کند. وام قرض الحسنه جدید بدون ضامن به مردم اعطا می شود که جزئیات این خبر را می توانید در ادامه بخوانید.

هفته سوم اسفندماه بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ و جزئیات وام ازدواج و فرزندآوری را تعیین کردند. طبق موافقت نمایندگان، قرار شد تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰میلیون تومان پرداخت شود. برای تولد فرزندان دوقلو و بیشتر نیز به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌شود.

امروز بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. طبق آن بانک‌ها مکلف شدند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ کنند. گفتنی است این فرصت یک هفته‌ای از دهم تا هفدهم فروردین برای وام ازدواج هم تعیین شده بود اما برخی از بانک‌ها پس از پایان مهلت مشخص شده، همچنان ابلاغیه‌ای دریافت نکرده بودند. باید دید آیا این اتفاق برای وام فرزندآوری هم رخ خواهد داد؟ گفتنی است اگر چه جزئیات این وام همزمان با وام ازدواج در مجلس مشخص شده بود اما اکنون با اختلاف ۲۱روزه به شبکه بانکی ابلاغ شده است.

همان‌طور که برای وام ازدواج مشخص شده بود، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شده است از محل صددرصد  مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و پنجاه درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را با اولویت نخست از طریق بانک‌های عامل تامین کند. بنابر این بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند نیز به‌عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط گذاشته شد و عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.

همچنین بانک مرکزی موظف شد با همکاری سازمان ثبت احوال کشور، سامانه‌ای به‌منظور ثبت‌نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ایجاد کند و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند مراجعه کنند.

اعطای وام قرض الحسنه از بانک رسالت

 افرادی که مایل به دریافت این وام هستند، می‌توانند به صورت غیرحضوری، با مراجعه به سایت بانک رسالت و افتتاح حساب به صورت آنلاین، بعد از مدت زمان مشخصی نسبت به دریافت این نوع تسهیلات اقدام کنند. لازم به ذکر است که برای این مجموعه مدارک شغلی، میزان درآمد، دارایی‌ها و گردش حساب مشتریان در جریان اعطای وام اهمیت دارد. فرآیند اعتبارسنجی متقاضیان وام قرض الحسنه بانک رسالت، از طریق سامانه مرآت انجام می‌شود. در صورتی که متقاضی اعتبار لازم را داشته باشد، جریان پرداخت وام به وی آغاز خواهد شد.

مشتریانی که خواهان دریافت وام از بانک رسالت هستند باید معدل حساب مناسبی داشته و حداقل باید سه ماه از زمان خواب سپرده‌شان گذشته باشد. مبلغ وام با توجه به میزان سپرده تعیین می‌شود. اما در مجموع سقف این وام ۱۲۰ میلیون تومان است و ۲ درصد هم کارمزد سالیانه به آن تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان تسویه اقساط هم ۶۰ ماه اعلام شده است.

طبق قوانین موجود برای پرداخت وام، متقاضیان نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند.

در صورتی که بانک با توجه به سپرده یکی از متقاضیان، به وی وام ۱۲۰ میلیون تومانی را اعطا کند و مدت زمان بازپرداخت نیز همان ۶۰ ماه تعیین شود، میزان قسط برای او ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۸۱۸ تومان خواهد بود. کل سود این وام ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و جمع کل اقساط و وام ۱۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: ثبت‌نام ۳ وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن دانشجویان نیز تا ۲۵ اردیبهشت ماه تمدید شده و ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان