قیمت سکه | قیمت سکه امروز

پیش بینی مهم از قیمت سکه | هشدار جدی برای خریداران سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون تومان است.

پیش بینی مهم از قیمت سکه | هشدار جدی برای خریداران سکه
کدخبر : 2811
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه از ابتدای سال جدید روند صعودی را در پیش گرفته است. قیمت سکه در پی قیمت دلار و طلا روند صعودی خود را در پیش گرفته بود و خریداران سکه مدتی بود که از خرید آن امتناع کرده بودند. قیمت سکه کاملا متناوب با قیمت دلار روند صعودی و نزولی خواهد داشت و نظر تحلیل گران این است که اگر قیمت دلار به مرز 28 هزار تومان برسد سکه نیز افزایش قیمت شدیدی را دنبال خواهد کرد. با توجه به گرانی های اخیر قیمت سکه نیز چند روزی است روال صعودی را طی می کند. در ادامه می توانید پشت پرده گرانی قیمت سکه را بخوانید.

امروز  (۱۹ تیر  ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و  ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵   میلیون و ۲۰۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است. 
همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۴۳دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۸۳ هزار تومان معامله می‌شود.
شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:
محصول نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 15.000.000
سکه تمام طرح قدیم 14.100.000
نیم سکه بهار آزادی 8.200.000
ربع سکه بهار آزادی 5.200.000
سکه گرمی 3.000.000
اونس جهانی یک هزارو 743 دلار و 44سنت 
طلای ۱۸ عیار 1.383.200

ترس در بازار سکه

به دنبال ریزش قیمت اونس طلا فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار به بالای ۲ میلیون تومان رسید و حباب چشمگیر سکه موجب ترس سکه‌بازان شد. آنها معتقدند در شرایط فعلی در موقعیت خرید قرار گرفتن غیر منطقی است.

به باور فعالان، بازار سکه با تقاضای مازاد روبرو شده و احتمالا  قیمت سکه با ریزش همراه شود،  بنابراین خریداران با هوشیاری کامل نسبت به خرید سکه اقدام کنند که احتمال تشنج قیمت سکه وجود دارد.

شرایط سخت برای قیمت سکه

این دسته از معامله گران می گفتند شرایط برای ماندگاری فلز گران بهای داخلی در کانال ۱۵ میلیون تومان سخت شده و در صورت شکست محدوده یاد شده احتمال برگشت تا ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد.

نگاه بازار سکه به قیمت دلار

با این حال عده ای دیگر به اثرگذاری نرخ دلار را اشاره می کردند .

به باور آنها درصورتی که اسکناس آمریکایی رشد را تجربه کند از روند نزولی سکه کاسته خواهد شد.

 

 تنها راه نجات سکه از ریزش

با این حال عده ای معامله گران معتقدند تنها راه نجات سکه از ریزش افزایش قیمت دلار است. در این شرایط خاص سکه بازان  به روند نرخ دلار چشم دوخته اند .  

در صورتی که قیمت دلار ر در روز جاری شد را تجربه کند  تا حدی سکه می تواند از قیمت خود در بازار دفاع کند. با این حال هم چنان حفظ مرز ۱۵ میلیون تومانی بسیار دشوار خواهد بود. 

قیمت سکه عصر روز گذشته در محدوده ۱۵ میلیون تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. با قیمت مذکور ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار  بیش از  ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فاصله پیدا کرده بود.

شوک سنگین به قیمت طلا

دیشب بازار جهانی طلا با یک شوک سنگین‌روبرو شد. قیمت اونس طلا به یکباره نزدیک به ۵۰ دلار پایین آمد. از نظر تحلیلگران بازار سکه ریزش ناگهانی این فلز گران بها می تواند سمت و سوی بازار سکه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه را تغییر دهد.

سکه بازان محتاط شدند

از سوی دیگر معامله گران معتقدند  فاصله ۲ میلیونی‌ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن باعث شده که سکه بازان احتیاط بیشتری در خریدها انجام دهند.

دلار به کمک بازار سکه می رود؟

به باور فعالان بازار ، قیمت سکه در صورتی می تواند در مقابل ریزش طلا مقاومت کند که نرخ دلار در بازار امروز آرایش صعودی به خود  بگیرد.

سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد

در حالی که انتظار می‌رفت قیمت طلا و سکه یک کانال دیگر عقب بنشیند، ورق در بازار برگشت و روند قیمت‌ها صعودی شد.

ورود مجددا سکه به میانه کانال ۱۵ میلیون تومانی در حالی است که قیمت سکه در هفته گذشته تا ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم رسیده بود و بسیاری معتقد بودند اخبار امیدبخش برجامی می‌تواند سکه را به کانال ۱۳ میلیون تومانی هدایت کند.

قیمت طلا هم روز گذشته ، ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و ۴۳۳ هزار تومان رسید. 

قیمت سکه تمام بهار آزادی به ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید، نیم‌سکه هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه میلیون و ۱۰۰ تومان شد.

قیمت انس جهانی طلا دو دلار کاهش پیدا کرد و به هزار و ۸۱۳ دلار رسید.

روز پنجشنبه گذشته قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار  به علت اخبار منفی درباره نشست دو روزه مذاکرات هسته ای در دوحه به پرواز درآمد و بیش از یک میلیون تومان گران شد.

حباب ۱۳ درصد در بازار سکه

نکته قابل توجه در شرایط کنونی فاصله چشمگیر ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار است که موجب شده حباب سکه در محدوده ۱۳ درصد قرار بگیرد.

 پیش بینی مهم از قیمت سکه در بازار امروز (۱۱ تیر)

 قیمت جدید مرغ در بازار ( ۱۱ خرداد )

 مهمترین دلایل نوسان قیمت در بازار رمزارز

سکه بازان در انتظار افزایش قیمت دلار

حباب سکه در واقع نشان دهنده تقاضای مازاد در این بازار است و از طرفی شرایط را برای خرید سکه پر ریسک کرده است. با این حال عده ای از معامله گران با توجه به شکست نسبی مذاکرات دوحه در انتظار رشد قیمت دلار هستند.

پیش بینی بازار سکه امروز ۱۱ تیر از مسیر دلار

برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه بیفزاید و احتمال رسیدن سکه به مقاومت جدید ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز وجود خواهد داشت.

با افت بهای اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی نیز تا محدوده ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان پایین رفته است که فاصله حدودا ۱۴ درصدی با قیمت بازار دارد. حباب سکه در سال جاری هرگز به این محدوده نرسیده بود و این موضوع می تواند زنگ خطری برای افزایشی های بازار باشد. 

با وجود خطرات حباب سنگین سکه، برخی از فعالان باور دارند که در شرایط کنونی فلز گران بهای داخلی چندان توجهی به میزان حباب ندارد و بیشتر بر اساس انتظارات تورمی آتی مورد معامله قرار می گیرد. از نگاه این گروه، شرایط خرید و فروش در بازار دلار دشوار شده است و این موضوع می تواند زمینه ساز ورود برخی از سرمایه گذاران به بازار سکه شود.

حباب سکه به حدود ۱۱.۸ درصد رسیده است. این سطح از حباب در شرایطی که دلار در مسیر افزایشی حرکت نمی کند، برای بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی پیام مساعدی ندارد. به باور برخی تحلیل گران در زمانی که قیمت دلار در مسیر صعودی قرار دارد، می توان گفت که سکه بازان به استقبال بیشتر نرخ ارز رفته اند. ولی در شرایطی که اسکناس آمریکایی در وضعیت افزایشی قرار ندارد، روز به روز احتمال شکست حباب سکه نیز بیشتر خواهد شد.

روز گذشته ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در نزدیکی محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت. این در حالی بود که در بازار ازاد فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شد و در بازار خرد سکه نیز کمتر معامله گری تمایل به فروش زیر  محدوده ۱۵میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نداشت. به این ترتیب می توان گفت بین قیمت بازار و ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در روز یک شنبه حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاصله وجود داشت.

به باور برخی تحلیل گران اگر قرار باشد سکه امامی در مسیر نزولی قرار نگیرد، دلار باید رشد کند  در غیر این صورت، در روز جاری احتمال دارد فلز گران بهای داخلی به راحتی به زیر حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود. البته امید برخی سکه بازان این است که تقاضا از بازار محدود شده دلار به بازار فلز گران بهای داخلی سرازیر شود. این عده به دلیل محدودیت های بازار ارز، حباب سکه را چندان غیرعادی تلقی نمی کنند.

در بازار سکه امامی، روز گذشته این فلز گران بها به کانال ۱۶ میلیون تومان نزدیک تر شد و در محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. این در حالی بود که بخشی از معامله گران حاضر بودند که سکه بهار آزادی خود را در ساعات انتهایی روز زیر مرز ۱۵ میلیون تومان به فروش برسانند. در حجم خرد، بیشتر فروشندگان، قیمت خود را بالای مرز یاد شده قرار داده بودند.

به گفته فعالان، سکه بهارآزادی بیشتر بر مبنای ارزش طلای به کار رفته در آن معامله می شود، حال آنکه سکه امامی جدا از این موضوع، تابع رفتارهای معامله گران قرار دارد. به همین دلیل است که سکه امامی معمولا از حباب برخوردار است و با ارزش ذاتی خود فاصله دارد. حال آنکه سکه بهار آزادی حباب زیادی ندارد و بیشتر بر مبنای طلای به کار رفته در آن و قیمت دلار خرید و فروش می شود.

مهاجرت به بازار سکه

به نظر می رسد به دلیل افزایش کنترل ها در بازار ارز،  برخی معامله گران به بازار سکه مهاجرت کرده اند. آن ها قصد دارند از طریق خرید فلز گران بهای داخلی از ارزش دارایی خود دفاع کنند. روز گذشته اسکناس آمریکایی جان زیادی برای رشد نداشت و بیشتر خبرگزاری ها نیز عنوان می کردند که قیمت دلاری موسوم به دلار توافقی به کانال ۲۹ هزار تومانی سرازیر شده است.

به باور تحلیل گران، اگر در روزهای آینده قیمت سکه در مسیر صعودی قرار بگیرد، شرایط کنترل بازار ارز نیز دشوار خواهد شد. با این حال، توقف سکه امامی می تواند سمت و سوی انتظارات در بازار دلار را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به نظر می رسد در شرایط کنونی این سکه است که به دلار سیگنال خواهد داد.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه به بالای خط ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برود، شانس صعود تا محدوده ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را خواهد داشت. سکه تا زمانی که زیر خط ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است،‌می تواند به سوی سطح ۱۵ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان نیز حرکت کند.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا نیز تا حدی فضای ذهنی معامله گران سکه را تحت تاثیر قرار داده است. بلینکن از تغییر نسبی سیاست های آمریکا خبر داده و عنوان کرده است که در نبود یک توافق، ما از اختیارات تحریمی‌مان برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی به خارج از ایران ادامه خواهیم داد. افزایشی ها سعی دارند با جوسازی پیرامون این اظهارات، سکه را در کانال ۱۵ میلیون تومانی جلو ببرند.

در سوی دیگر، افت قیمت فلز گران بهای داخلی به زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می تواند کاهشی های بازار را قدرت مندتر کند. ارزش ذاتی سکه زیر خط ۱۴ میلیون تومانی قرار دارد و از لحاظ بنیادی ظرفیت زیادی برای رشد ندارد. ولی به نظر می رسد تا زمانی که دلار رو به سوی سطوح بالاتر داشته باشد، سکه به حباب خود چندان اهمیت نمی دهد.

به باور برخی تحلیل گران، بالا رفتن حباب سکه در شرایطی که دلار در مسیر نزولی قرار گرفته است، می تواند زنگ خطری برای دارندگان فلز گران بهای داخلی باشد. در واقع در شرایط کنونی ارزش ذاتی سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پایین رفته است و فاصله بالای یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با قیمت بازار دارد. در این شرایط در صورتی که دلار افت بیشتری را تجربه کند، می تواند شاهد افزایش سرعت نزول در بازار سکه بود.

تنها عاملی که می تواند سکه را بالای کانال ۱۵ میلیون تومان نگه دارد، افزایش بهای دلار در روزهای آتی است. بدون اهرم دلار، سکه کار دشواری برای ماندن در کانال ۱۵ میلیون تومانی دارد.

دیشب روند بهای دلار نزولی بود و این مساله می تواند رفتار سکه در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد. سکه برای اینکه بتواند در مسیر صعودی باقی بماند، حداقل باید بتواند که محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را حفظ کند.

سکه امامی تحت تاثیر فشار متغیرهای نزولی قرار گرفته است. دیروز فلز گران بهای داخلی از یک سو تحت تاثیر افت بهای اونس طلا از کانال ۱۶ میلیون تومانی دورتر شد و از سوی دیگر، کاهش قیمت اسکناس آمریکایی موجب شد که عمق افت سکه بیشتر شود.

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که دلار افت بیشتری را تجربه کند، حتی احتمال افت قیمت سکه به زیر حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وجود دارد. این مرز برای بازار اهمیت زیادی دارد و در صورت از دست آن، فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رفت. سکه برای اینکه به مسیر صعودی برگردد، نیاز دارد که بتواند خود را بار دیگر بالای محدوده ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت کند.

حباب سکه نیز در روز دوشنبه کاهش پیدا کرد. در شرایطی که در روزهای قبل فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری فلز گران بهای داخلی روز به روز بیشتر می شد، روز دوشنبه این فاصله کمتر شد. حباب سکه دیروز نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان افت کرد و این از نگاه فعالان به معنای آن است که هیجان خریداران کاهش پیدا کرده است و فضا برای افت قیمت فلز گران بهای داخلی فراهم تر شده است.

افت قیمت سکه رفاه دیگر عاملی است که انتظارات کاهشی را افزایش داده است. با این حال، در صورتی که دلار رشد کند ، سکه نیز به حرکت در مسیر کاهشی ادامه نخواهد داد.

با وجود رشد قیمت سکه در بازار نقدی، به نظر می رسد که بازیگران فردایی تا حدی نسبت به احتمال ادامه رشد دوباره دلار خوشبین نیستند و به همین دلیل با احتیاط بیشتری رفتار می کنند. در این میان،‌ شماری از فعالان باور دارند که بازارساز ارزی اجازه رشد بیشتر قیمت دلار را نخواهد داد و به همین دلیل در انتظار افت ارزش اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۳۳ هزار تومانی هستند. دیروز گفته می شد که با همکاری بانک‌مرکزی ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند. ممکن است چنین اخباری نیز در احتیاطی تر شدن بازار فردایی سکه اثر داشته باشد.

دیروز رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد که در حال حاضر میزان اسکناس و ارزی داریم که هیچ موقع به این میزان در اختیار بانک مرکزی نبوده است.این اظهار به نوعی طغیان بازارساز در برابر معامله گران را نشان می داد و زمینه ساز عقب نشینی سکه بازان شده است. سکه فردایی در صورتی که وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی نشود،‌ انتظارات بازیگران نقدی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

قیمت سکه

ر ونزوئلا از ابرتورم‌ها و از سرگیری رشد اقتصادی نشانه خوبی است که به همه ثابت می‌کند، مقاومت و ایستادگی جواب می‌دهد. دیروز این بخش از صحبت های رییس جمهور ایران مورد توجه بخشی از معامله گران بازار سکه شد و سعی کردند با جوسازی پیرامون آن، قیمت فلز گران بهای داخلی را در کانال ۱۵ میلیون تومانی جلو ببرند.

به نظر می رسد سکه بازان تصور می کنند که ایران نیز قصد دارد مانند ونزوئلا مسیر مقابله با آمریکا را طی کند. با این حال، بخشی از معامله گران نیز باور دارند، ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام مقاومت سنگینی را بروز داده است تا خیلی زود در برابر طرف غربی خود را نبازد. این دسته باور دارند که به زودی توافق جدید هسته ای امضا خواهد شد و سکه نیز از کانال ۱۶ میلیون تومانی فراتر نخواهد رفت. این گروه بیشتر به صحبت های نماینده روسیه در مذاکرات وین اشاره می کنند که احتمال رسیدن به توافق هسته ای را دور از ذهن ندانسته است.

در حالی که برخی معامله گران انتظار اصلاح قیمت سکه امامی را دارند، در بازار بورس کالا، قیمت فلز گران بهای داخلی به محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جهش کرده است. افزایش خریدها در این بازار موجب شده است که توقعات افزایشی در بازار نقدی نیز بیشتر از قبل شود.

عبور قیمت سکه از مرز مقاومتی

سکه در ۲۸ اردیبهشت ماه بر روی آخرین پله کانال ۱۳ میلیون تومان قرار داشت و در محدوده ۱۳ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان به فروش رسید اما در روز ۳۱ اردیبهشت به بالای محدوده مقاومتی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه بیش از ۵۰۰ هزار تومان گران شد

با عبور سکه از مرز مقاومتی یاد شده انتظارات صعودی در بین سکه بازان برای رسیدن فلز زرد رنگ به محدوده مقاومتی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تقویت شد

قیمت سکه در اولین روز خرداد محدوده یاد شده را لمس کرد  اما در نهایت با ۱۴ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان به کار خود پایان داد. قیمت سکه از ۲۸ اردیبهشت تا اول خرداد بیش از ۵۰۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد.

سیگنال منفی برجام به بازار سکه

سکه بازان از اول خرداد تا روز پنجم ماه جاری در تلاش برای تثبیت سکه در محدود   ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بودند . در پنجمین روز خرداد ماه سیگنال های منفی برجامی باعث  رشد ارزش دلار شد و به تبع آن قیمت سکه هم  ۱۵۰ هزار تومان بر ارزش خود افزود و با ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد .

سقف مقاومت سکه شکست

روز هفتم خرداد ماه معامله گران بازار سکه  همزمان با افزایش قیمت دلار به سمت شکستن سقف مقاومتی کانال ۱۴ میلیون تومان حرکت کردند و در نهایت در هشتمین روز سقف ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شکست و سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت نسبت به اولین روز خرداد تقریبا ۴۱۵ هزار تومان رشد را نشان می دهد.

 زمزمه های درباره رسیدن سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان

با شکست سقف مقاومتی زمزمه های درباره رسیدن سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان در بین معامله گران شکل گرفت .  مدت زیادی طول نکشید که سکه به کانال یاد شده نفوذ کرد.  در نیمه معاملات نقدی روز دهم خرداد  قیمت سکه تا ۱۵ میلیون و ۸۵ هزار تومان پیشروی کرد. قیمت یاد شده نسبب به اولین روز خرداد ماه ۶۴۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد. آخرین باری که سکه در کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شده بود  به تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۹۹ بر می گشت.

الاکلنگ در بازار سکه

در روز های دهم تا دوازدهم خرداد فلز زرد  بر روی الاکلنگ قرار گرفت و بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان بالا و پایین شد. سکه بازان در روزهای یاد شده نسبت به صعود اسکناس آمریکایی بیشتر از قبل خوشبین بودند و کمتر درموقعیت فروش سکه قرار گرفتند.

حباب قابل توجه در بازار سکه

 نکته مهم بازار سکه از ابتدای خرداد تا زمان نوشتن این گزارش حباب چشمگیر قیمت سکه بود. حباب سکه در روزهای یاد شده بالای ۵ درصد بود و حتی در بعضی از روزها به بالای ۱۰  هم رسید اما رشد دلار باعث شده بود که ریسک پذیری در بین معامله گران  افزایش پیدا کند.

از طرفی عده ای دیگر از فعالان بازار معتقد بودند با توجه به تعطیلات پیش  در پی برجسته کردن احتمال اصلاح در بازار بودند. 

 قیمت دلار در صرافی ملی دیروز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد. نرخ فروش اسکناس آمریکایی در شروع معاملات نقدی دیروز با ۲۵ هزار و ۹۶۵ تومان معامله شد . دلار صرافی قبل از ظهر وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و در نیمه ظهر با ۲۶ هزار و ۲۹ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به  روز سه‌شنبه ۵۰ تومان بالاتر  بود. در پایان کار صرافی ملی قیمت فروش دلار ۲۶ هزار و ۴۰ تومان بود که  در مقایسه با روز گذشته ۶۱ تومان رشد کرده بود.

نرخ دلار  در بازار متشکل ارزی در ابتدای معاملات با ۲۵ هزار و ۸۲۹ تومان معامله شد و در نیمه ظهر امروز به ۲۵ هزار و ۹۰۵ تومان رسید. این قیمت نسبت به دیروز ۵۵ تومان رشد کرده بود نرخ دلار متشکل عصر امروز ۲۵ هزار و ۹۱۰ تومان بود.

 الاکلنگ قیمت سکه بین دو کانال

قیمت طلای جهانی عصر دیروز نزدیک به ۱۴ دلار کاهش را تجربه کرد. قیمت اونس طلا امروز با ۱۸۲۹ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم دو فلز زرد رنگ تحت تاثیر افزایش نرخ دلار  به علت احتمال صدور قطعنامه علیه ایران و توقف مذاکرات برجام  افزایش را تجربه کردند.

قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با روز قبل از آن ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان بالا تر بود و در محدوده ۱ میلیون  و ۴۳۹ هزار تومان  مبادله شد.

بازار سکه هم در دو روز اخیر شاهد الاکلنگ قیمت سکه بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان بود. فلز زرد رنگ داخلی روز سه‌شنبه برای ساعاتی در کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد اما در انتهای معاملات به کانال ۱۴ میلیون تومان برگشت.

سکه بازان در بازار دیروز دوباره با قدرت  وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شدند. قیمت هر قطعه سکه امامی عصر دیروز با ۱۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان مبادله  شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۱۵۵ هزار تومان افزایش را نشان می دهد. ارزش ذاتی سکه  ۱۳ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان بود  که نسبت به قیمت بازار ۱ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان فاصله را نشان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان