قیمت طلا | کاهش قیمت طلا | افزایش قیمت طلا

قیمت طلا 18 عیار گرمی چند | روند نزولی قیمت طلا طی چند روز گذشته

قیمت طلا امروز با ۲.۳ درصد کاهش، به ۱۷۶۹ دلار و ۸۸ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از دسامبر سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد

قیمت طلا 18 عیار گرمی چند | روند نزولی قیمت طلا طی چند روز گذشته
کدخبر : 2723
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

 افزایش ارزش دلار در بحبوحه بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی باعث سقوط سرمایه‌های مخاطره‌آمیز شده و قیمت طلا را هم تا پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته کاهش داده‌ است.

ارزش دلار به‌خاطر تمایل سرمایه‌گذاران نسبت‌به آن به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسیده و قیمت طلا را پایین آورده‌است. بازار سهام آمریکا یک کاهش ۲ درصدی را در بحبوحه ترس از افزایش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو جهت پایین آوردن تورم تجربه کرده‌است. این اقدام فدرال‌ رزرو باعث رکود بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا خواهد شد.

این احتمال که بانک مرکزی اروپا در سخت کردن سیاست‌های پولی آهسته‌تر از فدرال رزرو عمل می‌کند ارزش یورو را پایین آورده و باعث قدرت گرفتن بیشتر دلار شده‌است. ترس از نگرانی در اروپا به‌خاطر احتمال توقف عرضه گاز طبیعی روسیه بسیار شدید است.

قیمت طلا امروز با ۲.۳ درصد کاهش، به ۱۷۶۹ دلار و ۸۸ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از دسامبر سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد. شاخص دلار آمریکا هم یک درصد بالا رفته‌است.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۱۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۱ درصد کاهش، ۸۶۶ دلار و ۹۱ سنت معامله می‌شود.

علیرغم دو روز افزایش متوالی قیمت طلا، ارزش این فلز گرانبها امروز کمی کاهش یافت. دلیل این کاهش قیمت را شاید بتوان تیره و تار بودن آینده اقتصاد دنیا دانست.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۱۱ سنت رسید.

گزارش بالا رفتن نرخ اشتغال در آمریکا برای طلا بدین معناست که فدرال‌رزرو به سیاست‌های سخت‌گیرانه خود در مورد بالا بردن نرخ بهره ادامه خواهد داد. سیاستی که قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با ادامه شرایط فعلی، قیمت این فلز گرانبها به پایین‌تر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برسد.

نرخ تورم هم هنوز در سراسر دنیا بسیار بالاست که باعث می‌شود سیاست افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی ادامه داشته باشد.

اطلاعات خوش‌بینانه اقتصادی ارزش طلا را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن از بین می‌برد، اما پیش‌بینی سخت‌تر شدن شرایط اقتصاد هم ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را در بلندمدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 تیره و تار شدن دورنمای اقتصاد دنیا می‌تواند در کوتاه‌مدت از قیمت طلا حمایت کند. تورم بالا در تابستان جاری سرمایه‌گذاران را به سمت طلا سوق می‌دهد تا سرمایه‌گذاری ایمن‌تری داشته باشند. در تمام فضاهای تورمی وقتی مردم نگران از دست دادن اشتغال و ارزش ثروت خود هستند، طلا یک جایگزین منطقی برای پول جهت حفظ ارزش است.

اما درنهایت سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا قیمت طلا را پایین خواهد آورد.

قیمت طلا پس‌از ۳ هفته کاهش و در تلاش برای حفظ محدوده ۱۸۰۰ دلار، در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه کمی افزایش داشت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

خبر کاهش شاخص مدیران خرید در بخش تولید در آمریکا به پایین‌ترین رقم طی ۲ سال گذشته ترس از تورم را بالا برده‌ است. افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین و ناتوانی چین در جذب خریداران باعث شده ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تحت تاثیر قرار بگیرد.

شاخص مدیران خرید در آمریکا در ماه ژوئن تا ۵۳ پایین آمده است، یعنی کمتر از ۵۶.۱ که در ماه گذشته گزارش‌ شده بود و پایین‌ترین رقم طی دوساله گذشته. شاخص اشتغال تا ۴۷.۳ کاهش‌یافته و شاخص سفارش‌های جدید تا ۷۸.۵ پایین آمده‌ است.

به‌علاوه، ادعای روسیه در مورد کنترل کامل شهر لیسیچانسک و تردید نسبت‌ به توانایی چین در ازسرگیری روند تحول اقتصادی بیش‌از پیش بر قیمت طلا فشار می‌آورد.

در بحبوحه این اتفاقات، سوده ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا بیشترین کاهش هفتگی را از ماه فوریه تجربه کرده‌ است. شاخص سهام وال‌استریت پس‌از افزایش شگفت‌آور در روز جمعه هنوز نتوانسته مسیر واضحی را در پیش می‌گیرد. شاخص سهام اس‌پی۵۰۰ هم نیم درصد پایین آمده است.

قیمت نقره امروز با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۷۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۴ درصد کاهش، ۸۹۰ دلار و ۵۹ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا امروز جمعه ثابت بود اما در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی خود قرار داشت زیرا نگرانی‌ها از بانک‌های مرکزی بزرگ که به طور بالقوه افزایش نرخ بهره را برای هدف قرار دادن تورم غیرمجاز که بر تقاضای شمش تاثیر می‌گذارد، اعمال می‌کنند.

بهای هر اونس طلا در ساعت ۸ و ۱۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۱۰ درصد افزایش به ۱۸۲۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و این در حالی بود که اوایل جلسه به کمترین میزان در یک هفته اخیر یعنی ۱۸۲۰ دلار و ۹۹ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت طلا در این هفته حدود ۰.۹ درصد کاهش یافته است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنج‌شنبه به قانونگذاران گفت: تعهد فدرال‌رزرو ایالات‌متحده برای مهار تورم بدون قید و شرط است، در حالی که او اذعان داشت که نرخ‌های بهره بالاتر ممکن است باعث افزایش بیکاری شود.

دلار آمریکا ثابت است و انتظارات اکنون به سمت افزایش ۷۵ واحدی فدرال رزرو در ماه جولای متمایل شده است. دلار قوی، طلای با قیمت دلار را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، گران‌تر می‌کند.

شاخص بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده امروز جمعه تقویت شد و تقاضا برای طلا را محدود کرد. نرخ‌های بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد.

به گزارش رویترز، سهام در بازارهای جهانی روز پنج‌شنبه افزایش یافت زیرا بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر رسید، در حالی که مس به پایین ترین حد در ۱۶ ماه گذشته رسید زیرا سرمایه گذاران نگران کاهش احتمالی اقتصاد جهانی بودند.

حجم دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار طلا در روز پنج‌شنبه از ۱۰۷۱.۷۷ تن روز گذشته با ۰.۸۱ درصد کاهش به ۱۰۶۳.۰۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۱.۰۲ دلار رسید و پلاتین ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۹۱۵ دلار و ۱۱سنت رسید، اما هر دوی این قیمت‌ها برای کاهش هفتگی تعیین شده بودند. پالادیوم با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۸۷۰ دلار و ۲۹ سنت رسید و در این هفته حدود ۳ درصد افزایش یافت.

 قیمت جهانی طلا به‌دنبال سقوط بازارهای جهانی کاهش یافته است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۸۲۸ دلار و ۱۳ سنت رسید. افزایش ارزش دلار و بالا رفتن سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا از دیگر عوامل کاهش قیمت طلا بوده‌اند.

در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جدید جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در مورد سیاست‌های جدید پولی و تورم هستند، ترس از رکود اقتصاد دنیا بالا گرفته است که می‌تواند طلا را باز هم پایین بیاورد.

عکس‌العمل طلا نسبت‌ به دو نیروی مخالف افزایش نرخ بهره و بالا رفتن تورم، می‌تواند محدوده قیمت آن را بین ۱۸۰۵ تا ۱۸۵۰ دلار نگه دارد. بالا رفتن قیمت طلا از ۱۸۰۰ دلار نشان‌دهنده جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران و کاهش آن نسبت‌به سطح ۱۸۵۰ دلار نشان‌دهنده عدم تمایل آن‌ها به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن است، اما کاهش امروز قیمت طلا را بیشتر می‌توان نتیجه‌ قدرت گرفتن دلار آمریکا و بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی دانست.

فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرده است احتمالاً نرخ بهره را ۱.۲۵ درصد دیگر طی ۲ ماه آینده افزایش می‌دهد، این اقدام شرایط را برای سرمایه‌گذاران طلا سخت می‌کند، اما بالا رفتن نرخ بهره به‌همراه کند شدن روند رشد اقتصاد می‌تواند اقتصاد جهان را وارد رکود کند که از قیمت طلا حمایت می‌کند و یک حداقل قیمت برای آن ایجاد می‌کند.

قیمت نقره امروز با ۱.۷۰ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۴۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۲ درصد کاهش ۹۴۰ دلار و ۴۲ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا

 قیمت طلا در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه پس‌از شدیدترین سقوط هفتگی قیمت از اوایل ماه مه، افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۸۴۴ دلار و ۳۳ سنت رسید.

در شرایطی که خبرهای مربوط به چین خوش‌بینی نسبت‌به قیمت طلا را افزایش داده، ترس از رکود اقتصاد جهان و نرخ بهره بالاتر فدرال‌رزرو آمریکا خریداران این فلز گران‌بها را همچنان محتاط نگه داشته‌است.

انتشار این خبر که دولت بایدن در حال بررسی برداشتن بخشی از عوارض بر واردات کالاهای چینی است به خبرهای خوشحال‌کننده در مورد مهار کرونا در پکن و شانگهای اضافه شده و خوش‌بینی در بازار طلا را بالا برده‌است که به نفع خریداران این فلز گران‌بهاست.

از طرف دیگر، ترس از سیاست‌های مالی سختگیرانه‌تر فدرال‌رزرو آمریکا و افزایش دوباره نرخ بهره بالا گرفته‌است.جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا انتظار کند شدن بیشتر رشد اقتصاد را دارد و نگران رکود اقتصادی است.

بالا بودن ارزش دلار آمریکا و افزایش سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا تمایل خریداران به طلا را پائین آورده و باعث بی‌ثباتی آن شده‌است.

اما تحلیلگران عقیده دارند ضعف بازار سهام آمریکا و تنش‌های ژئوپولیتیکی تأثیر افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو را تا حدی کنترل کرده و می‌تواند قیمت طلا را کمی افزایش دهد.

قیمت نقره امروز با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۷۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۴ درصد افزایش ۹۳۹ دلار معامله می‌شود.

بانک‌های مرکزی سراسر دنیا راه‌حل خود برای مقابله با غول تورم را در این هفته ارائه داده‌اند و اکثر آنها نرخ بهره را بالا برده‌اند. به‌این‌ترتیب ترس از افزایش تورم بیشتر شده‌است. طلا معمولاً پشتوانه‌ای ایمن در زمان تورم بالا در نظر گرفته می‌شود، اما درحالی‌که قیمت طلا طی چند روز گذشته روبه‌افزایش بود، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۹ درصد کاهش به ۱۸۴۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. سرمایه‌هایی که با ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران مرتبط هستند به‌شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند.

به‌نظر می‌رسد سرنوشت طلا به پویایی بازار دلار گره‌خورده است. کاهش ارزش دلار در روزهای اخیر می‌تواند به بالا رفتن قیمت این فلز گران‌بها کمک کند.

 نگران ریزش قیمت طلا نباشید!

با توجه به افزایش شدید نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا، تحلیلگران نسبت‌به قیمت طلا خوش‌بین بوده و پیش‌بینی خود از ارزش این فلز گران‌بها در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را تا حدود ۲۱۰۰ دلار بالا برده‌اند. این تحلیلگران عقیده دارند ۲۱۰۰ دلار اوج قیمت طلا خواهد بود و تا سه‌ماهه دوم سال آینده میلادی به ۱۸۰۰ دلار بازمی‌گردد. آن‌ها اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده در بازار طلا را نرخ بهره بانک‌های مرکزی می‌دانند.

طبق گفته‌ی تحلیلگران بازار طلا، سقوط بازار سهام و اوراق‌قرضه قیمت طلا را ۲.۳ درصد بالاتر خواهد برد و سرمایه‌گذاران تشویق می‌شوند سرمایه‌های طلای خود را برای دوری کردن از این بازارهای متزلزل افزایش دهند. اما قیمت بالای طلا کوتاه‌مدت خواهد بود و در صورت کاهش فشار تورم و تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌تواند تا ۱۶۰۰ دلار پایین بیاید.

قیمت نقره امروز با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۹۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۹۰ درصد کاهش ۹۴۶ دلار و ۷۳ سنت معامله می‌شود.

بازار طلا با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، آرایش صعودی به خودگرفت. با رسیدن تورم به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر، بانک مرکزی آمریکا به سرعت انتظارات بازار را برآورده کرد و نرخ بهره را افزایش داد.

بازار طلا در پی آخرین حرکت بانک مرکزی و پیش‌بینی‌های به‌روز شده، به رشد اندکی ادامه می‌دهد. طلای آگوست با ۰٫۲۲ درصد افزایش در روز به ۱۸۱۷٫۵۰ دلار در هر اونس معامله شد.

در حالی که فدرال رزرو از تشدید سیاست های پولی تهاجمی بیشتر خبر می دهد، پیش بینی های رشد خود را برای سال جاری و ۲۰۲۳ کاهش داده و چشم انداز تورم خود را افزایش داده است. این بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۹۴ تاکنون است. این اقدام نشان می‌دهد که نهاد ارشد پولی آمریکا به بالاترین سرعت در دهه‌های اخیر به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد.

امروز به‌خاطر افزایش نرخ سود خزانه‌داری آمریکا قبل‌از انتشار اطلاعات مربوط به اشتغال و تورم در این کشور کاهش یافت. این اطلاعات می‌تواند بر تصمیم فدرال‌رزرو جهت افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم تاثیر بگذارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۸۴۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.

افزایش نرخ بهره ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا تمایل خریداران به طلا را کاهش می‌دهد. از طلا همواره به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را افزایش می‌دهد.

بالا رفتن ارزش دلار آمریکا و ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو همچنان قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد.

بانک جهانی و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در مورد رکود جهانی اقتصاد هشدار داده‌اند. به‌علاوه، وضع دوباره قرنطینه‌های کرونایی و تست‌های گسترده کرونا در چین به‌خاطر افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در این کشور بر حساسیت بازار تاثیر گذاشته و قیمت طلا را پایین می‌آورد.

دراین‌بین، بازار سهام وال‌استریت بیشترین سقوط را در هفته گذشته داشته و شاخص دلار بیشترین افزایش را طی یک هفته گذشته تجربه کرده‌است. بنابراین تمایل به دلار به‌عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش‌یافته و تمایل برای طلا کاهش می‌یابد.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۲ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۶۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۳ درصد کاهش، ۹۷۰ دلار و ۹۱ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا بازهم تحت تاثیر سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا کاهش یافت. قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۸۳۹ دلار و ۵۶ سنت رسید. افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت و سود اوراق‌قرضه آمریکا هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را بالا برده‌ و بالا رفتن ارزش دلار هم تمایل دارندگان سایر ارزهای دنیا به خرید طلا را کاهش داده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند بهترین زمان برای افزایش قیمت طلاست، اما بالا رفتن ارزش دلار و مهم‌تر از آن سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا نه‌تنها مانع این افزایش شده بلکه روند آن را نزولی کرده‌است. طلا در کشمکشی بین تقاضای بالا به‌خاطر شرایط تورم و سیاست‌های فدرال رزرو برای کنترل تورم گیر افتاده‌است. بنابراین سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی ترجیح می‌دهند تجارت این فلز گران‌بها را کنار بگذارند.

طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان افزایش تورم بوده‌است. بنابراین شدت گرفتن نگرانی در مورد روند صعودی تورم در اروپا و سایر مناطق دنیا می‌تواند از قیمت این فلز گران‌بها در بحبوحه افزایش چالش‌ها در اقتصاد دنیا حمایت کند.

جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را تا جایی که لازم است بالا می‌برد تا تورم را کنترل کند، چون تورم زیربنای اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

قیمت نقره در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۸۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۳ درصد کاهش ۹۵۹ دلار و ۱ سنت معامله می‌شود.

یمت طلا دیروز پس از ثبات در ساعات اولیه، کاهش یافت زیرا ارزش دلار آمریکا و افزایش بازدهی خزانه‌داری بر شمش با قیمت دلار تاثیر گذاشت و در حال حاضر چشم‌انداز فلز گرانبها به دلیل موضع تهاجمی فدرال رزرو در مورد تورم کاهش یافته است.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه عصر با ۲.۸۰ درصد کاهش به ۱۸۱۴ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد کاهش ۱۸۱۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 خبر روز  اخبار بورس  قیمت دلار امروز

 قیمت طلا چقدر افزایش یافت؟

 قیمت جدید دلار و یورو در بازار ( ۲۹ اردیبهشت)

 کمین خالی فروشان در بازار دلار

به نظر می‌رسد طلا تا حد زیادی حرکت‌های روزانه دلار و معیار بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده را در هفته‌های اخیر دنبال می‌کند، با بالاترین رقم ۲۰ سال اخیر در دلار آمریکا که قیمت طلا را در روز دوشنبه به کمترین میزان در بیش از سه ماه گذشته رساند.

قیمت دلار پس از افزایش شدید در روز چهارشنبه ثابت ماند. دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلا برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

عملکرد و چشم‌انداز طلا نیز تحت تاثیر سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بوده است زیرا این بانک برای مهار تورم فزاینده فشار می‌آورد. نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت و بازده اوراق قرضه بالاتر ایالات متحده، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو متعهد شد که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌های بهره را تا جایی که لازم است افزایش می‌دهد تا از افزایش تورمی که به گفته او پایه‌های اقتصاد را تهدید می‌کند، جلوگیری کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۱.۳۱ دلار رسید، پلاتین با ۱.۲ درصد کاهش به ۹۲۴.۶۱ دلار رسید، در حالی که پالادیوم حدود دو درصد کاهش یافت و به ۱۹۷۶ دلار و دو سنت رسید.

قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی دیروز ۲۹ اردیبهشت برای فروش ۲۵ هزار و ۶۴۱ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۳۸۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۰۹ تومان اعلام شد. دیروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۱۱۸ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۸۳۹ تومان است.

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

در بازار دیروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۶۷ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان