بازنشستگان معترض به سایت اعتراض به یارانه مراجعه کنند | سایت اعتراض به یارانه همچنان فعال است

بازنشستگانی که یارانه نگرفته‌اند می‌توانند به سامانه اعتراضات مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. بهترین راهی که این افراد دارند و باید انجام دهند، همین است.

بازنشستگان معترض به سایت اعتراض به یارانه مراجعه کنند | سایت اعتراض به یارانه همچنان فعال است
کدخبر : 1469
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

راه اندازی سایت اعتراض به یارانه برای جاماندگان  ومعترضان یارانه جدید رئیسی یکی از معضلاتی است که مردم و دولت هم اکنون درگیر آن هستند. با توجه به تغییر در شیوه پرداخت یارانه ها و حذف یارانه های نقدی و انجام دهک بندی ها، خانوار های زیادی بودند که به این وضعیت اعتراض کردند. دولت نیز تصمیم گرفت برای حل دغدغه مردم اقدام به راه اندازی سایت اعتراض به یارانه کند. سایت اعتراض به یارانه و سامانه تلفنی از روش هایی است که مردم می توانند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند. در کلیپ زیر نحوه ثبت درخواست خود در سایت اعتراض به یارانه آموزش ببییند.

 سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند، اعم از مجرد و متاهل می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت‌نام کنند.

متاهلین، اعضای خانوار خود را در زیرمجموعه قید می‌کنند و برای آن‌ها نیز می‌توانند درخواست یارانه دهند. مجردها نیز به تنهایی ثبت‌نام و درخواست دریافت یارانه را ثبت می‌کنند.

بر اساس گزارش اقتصادآنلاین، طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: عده‌ای یارانه‌شان حذف شده است. این افراد فعلا باید به سامانه حمایت وزارت تعاون مراجعه و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند. اقدامات آتی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

حسینی افزود: افرادی که یارانه نمی‌گرفتند نیز باید به سامانه my.gov.ir مراجعه کنند. این سامانه برای افرادی است که به هر علتی یارانه نمی‌گرفتند.

برخی بازنشسته‌ها نیز به دلیل فرزندان خود مشمول یارانه نشده‌اند. این افراد می‌توانند به سامانه اعتراضات مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. بهترین راهی که این افراد دارند و باید انجام دهند، همین است.

وی خاطر نشان کرد: اعلام نتایج مربوط به وزارت رفاه است. افرادی که مشمول شوند، یارانه برایشان واریز می‌شود، اما باقی افراد می‌توانند به همان سامانه مراجعه کنند و علت را ببینند.

او در پاسخ به این سوال که یارانه اتباع چه می‌شود، توضیح داد: فعلا به افرادی که دارای کدملی باشند یارانه خواهیم داد و هنوز دراین باره چیزی مشخص نیست.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند و از دریافت یارانه جامانده‌ بودند می‌توانند به سامانه my.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

اگر هم قبل مراجعه به سامانه می‌خواهند وضعیت دریافت یارانه را سوال کنند، می‌توانند کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کدملی مربع را بگیرند. در اینجا متوجه می‌شوند که یارانه بگیر هستند یا نه.

 تا چه زمانی به اعتراضات یارانه رسیدگی می‌شود؟

 

 احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره «اعتراض مردم به دهک‌بندی‌ها» و این‌که آیا پایگاه داده‌ای وجود نداشته تا خطاهای دهک‌بندی‌ها کمتر شود توضیحاتی داد.

او گفت: مسئله استحقاق‌سنجی، سال‌ها است از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، به همین جهت تلاش‌هایی انجام شده و اطلاعات بسیار خوب اقتصادی از خانوارها در وزارت رفاه وجود دارد.

او ادامه داد: اما این به این معنا نیست که هیچ خطایی وجود ندارد و در مترقی‌ترین نظام‌های اقتصادی هم ممکن است چون اطلاعات برخط نیست و ماه گذشته یا هفته گذشته خرید و فروش دارایی انجام شده، اما هنوز در سیستم ثبت نشده باشد خطایی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پس امکان این‌که در سامانه رفاه ایرانیان خطایی وجود داشته باشد حتما هست و مهلت یک ماهه‌ای که رئیس جمهور به وزیر کار داد تا ایشان به تمام اعتراضات ظرف یک ماه رسیدگی کند و اگر جزو دهک دهم نیستند، حتما مشمول قرار گیرند، به همین دلیل است.

جزئیات پرداخت یارانه به فرزندانی که درآمد دارند

خاندوزی در پاسخ به سوالی در ارتباط با فرزندانی که درآمد دارند و این موضوع باعث شده تا به خانواده یارانه‌ای تعلق نگیرد نیز گفت: این سوال جزو موارد اعتراضی چند روز اخیر بوده است، علی رغم این‌که اطلاعات اقتصادی خانوارها در سامانه رفاه ایرانیان در سال‌های اخیر حتی تا سال گذشته نیز ثبت می‌شده است.

او افزود: اما به جهت تفکیک خانوارها و اضافه شدن خانواده‌های جدیدی که شکل می‌گرفته است تقریبا در طول ۷-۸ سال گذشته و دولت قبل این سامانه اجازه نمی‌داد که خانواده‌های جدید به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ورود کنند.

برای رفع این ایراد مقرر شده است که مراجعه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها آزاد باشد و از دیروز مردم به سایت مراجعه می‌کنند و برای اولین بار بعد از چند سال خانواده‌هایی که مشمول نبودند یا مشمول بودند اما در دولت قبل انصراف دادند و خود را اکنون مستحق دریافت یارانه می‌بینند مراجعه کنند و امروز وزیر ارتباطات گزارشی اعلام کردند که از دیروز تا امروز که سایت باز شده ۵۰۰ هزار نفر مراجعه کردند و آن هم در مهلت یک روزه پاسخ داده شده است.

توضیحات خاندوزی درباره کالابرگ الکترونیکی

وی در پاسخ به سوالی درباره تکلیف کالابرگ الکترونیکی نیز تصریح کرد: کالابرگ الکترونیکی که تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ است مقدماتش فراهم شده اما برای این که این‌طرح به شکل ملی اجرا شود می‌دانید که یکی از شیوه‌های سیاست‌گذاری ما در دولت این است که حتما به شکل آزمایشی اجرا کنیم و بعد از رفع ایرادات آن به لحاظ فنی، نسخه آزمایشی آن به کل کشور تعمیم داده ‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون در استان اول بحث فنی آن بسیار خوب بوده و امروز صبح به رکورد خوبی در میزان تراکنشات رسیدیم و امیدوار هستیم تا اول خرداد و پایان مرحله آزمایشی برای ۳۰ استان دیگر نیز تصمیم گرفته می‌شود.

ترجیح دولت و خود رئیس جمهور نیز این است که تاجایی که ممکن است کالای اساسی را به شکل ویژه به مردم برسانیم و بعد از دوره آزمایشی در استان آزمایشی به کل کشور تعمیم داده می‌شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا درست است که شما به بهانه بالا رفتن نرخ تورم با افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت مخالفت کرده‌اید؟ بیان کرد: افزایش حقوق بازنشستگان هنوز در جلسه هیات دولت مطرح نشده است و به دوستان اطلاع دهید که خبر صحیح به مردم منتقل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده شما موافق افزایش ۱۰ درصد هستید تصریح کرد: من این موضوع را تکذیب می‌کنم و اساسا حتی یک بار هم افزایش حقوق بازنشستگان در دولت مطرح نشده است و اصل بر این است که تمام اختلافات در کمیسیون اجتماعی حل و فصل شود و چیزی به صحن دولت بیاید که حداقل اختلافات را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان