سایت اعتراض به یارانه | ادرس سایت اعتراض به یارانه

نحوه کار با سایت اعتراض به یارانه | ثبت اعتراض در سایت به جاماندگان یارانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا چند روز آینده پیامکی برای سرپرست خانوار ارسال و از آنها خواسته می‌شود به سایت مراجعه و صورتحساب شناسنامه اقتصادی خود را ملاحظه کنند. سرپرست خانوار نسبت به هر کدام از بندها اعتراضی دارد، در همان سایت اعتراض خود را ثبت کند تا بررسی مجدد صورت گیرد.

نحوه کار با سایت اعتراض به یارانه | ثبت اعتراض در سایت به جاماندگان یارانه
کدخبر : 1115
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

راه اندازی سایت اعتراض به یارانه برای جاماندگان  ومعترضان یارانه جدید رئیسی یکی از معضلاتی است که مردم و دولت هم اکنون درگیر آن هستند. با توجه به تغییر در شیوه پرداخت یارانه ها و حذف یارانه های نقدی و انجام دهک بندی ها، خانوار های زیادی بودند که به این وضعیت اعتراض کردند. دولت نیز تصمیم گرفت برای حل دغدغه مردم اقدام به راه اندازی سایت اعتراض به یارانه کند. سایت اعتراض به یارانه و سامانه تلفنی از روش هایی است که مردم می توانند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند. در کلیپ زیر نحوه ثبت درخواست خود در سایت اعتراض به یارانه آموزش ببییند.

 جاماندگان یارانه جدید حدود سه ماه زمان دارند که به شیوه دهک‌بندی اعتراض کنند اما حالا رئیس جمهور در خصوص جاماندگان دریافت یارانه، دستور فوری داده است.

ابراهیم رئیسی دستور داده «هر چه سریع تر، جاماندگانی را که استحقاق واقعی دریافت یارانه دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.»

بر این اساس جاماندگان یارانه بعد از اعتراض می‌توانند منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی باشند، مشروط به اینکه اعتراض آنها پذیرفته شود. به عبارت دیگر، پرونده واریز یارانه جدید بسته نشده و احتمالا برخی از جاماندگان، مشمول یارانه می‌شوند.

اگرچه رئیسی دستور داده که هر چه سریع‌تر یارانه جاماندگان واریز شود،‌ اما هنوز زمان بررسی و واریز یارانه این گروه مشخص نیست.

از طرف دیگر،‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده هر فردی به هر دلیلی مشمول دریافت یارانه نشده، ۳ ماه فرصت دارد تا اعلام کند.داما مشخص نیست زمان واریز یارانه جاماندگان سه ماه دیگر است و یا این افراد احتمالا زودتر می‌توانند یارانه نقدی جدید را کامل دریافت کنند.

اما چیزی که مشخص است اینکه جاماندگان می‌توانند در صورت اعتراض مشمول یارانه جدید شوند. برای اعتراض به شیوه دهک‌بندی جامعه و خط خوردن از لیست یارانه‌ها افراد می‌توانند به دو شیوه اقدام کنند.

یکی مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir و ثبت اعتراض است. راهکار دوم تماس با شماره ۶۳۶۹-۰۲۱ است.

اعتراض به تقسیم و پرداخت یارانه جدید، هنوز از موضوعات مورد توجه مخاطبان است.

بعد از اینکه دولت سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مسئول رسیدگی به اعتراضات کرد، از معترضان خواسته شد تا برای ثبت و پیگیری اعتراض خود اقدام کنند.

در همین راستا از مردمی که در فاصله زمانی سال ۸۹ تا ۹۳ از جمع یارانه‌بگیران خط خورده‌اند خواسته شد تا از طریق سامانه اعلامی پیگیر اعتراض خود باشند.

این فراخوان درحالی است که حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هفته پیش ۹۰ درصد جامعه را مشمول دریافت یارانه اعلام کرد.

هفته گذشته عنوان شد که قریب ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در دهک دهم قرار دارند. دولت برای این گروه یارانه نان، بنزین و دارو را درنظر گرفته است.

در ادمه این تحولات رئیس جمهور نیز دستور رسیدگی به درخواست معترضان را صادر کرد و بر برقراری یارانه مشمولان حذف شده تاکید کرد.

در برنامه اصلاح ارز ترجیحی، به غیر از دهک دهم برای سایر دهک های درآمدی یارانه درنظر گرفته شده است.

مبلغ این یارانه به نسبت دهک درآمدی، ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر است و قرار است به صورت کالابرگ پرداخت شود.

با این حال تا زمان راه اندازی سامانه جدید به صورت نقدی واریز خواهد شد.

با این حال پیگیری معترضان برای قرار گرفتن در لیست یارانه بگیران یا جابه‌جایی آن هنوز موضوع داغ مخاطبان تجارت نیوز است.

 حامد آرامش افزود: با اجرای طرح اصلاح نظام یارانه که با هدف افزایش قدرت خرید مردم و جلوگیری از خروج ارز از کشور در دولت سیزدهم انجام شد، ۹ دهک از افراد جامعه مشمول دریافت یارانه شدند.

وی اظهار داشت: بر این اساس برای دهک ۱ تا ۳، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک ۴ تا ۹، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر از افراد خانواده بحساب سرپرست خانوار واریز شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: افرادی در این بین هستند که نسبت به دهک بندی و یا حذف از دریافت یارانه ابهامی دارند یا معترض هستند، بنابراین می‌توانند به مدت ۳ ماه از طریق سامانه حمایت به نشانی  https://hemayat.mcls.gov.ir این موارد را دنبال کنند.

آرامش بیان کرد: یارانه و مبلغ آن برای این افراد محفوظ است و در صورت تایید اعتراض، به آنها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: اما شهروندانی که از ابتدای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ یارانه نقدی دریافت نکرده‌اند یا به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام از سال ۱۳۹۳ مشمول یارانه مذکور نبوده‌اند و متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود برای دریافت یارانه کمک معیشتی جدید هستند، می‌توانند طی سه ماه آینده نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانه‌ای که به زودی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای این موضوع نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های اجرایی نیست و موضوع صرفا از طریق سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به زودی در دسترس قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

آرامش در خصوص برخی ابهامات درباره حذف افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هم گفت: ملاک پرداخت یا عدم پرداخت یارانه به افراد، تحت پوشش بودن نهادهای حمایتی نیست و صرفا قرارگیری در دهک دهم منجر به حذف یارانه می شود.

وی افزود: در حال حاضر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز تماس 6369 و تلفن گویای 0920006369 در کنار سایت «حمایت» آماده پاسخگویی به دغدغه های مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان