قیمت سکه | قیمت سکه امروز

قیمت سکه روز اعلام شد | قیمت سکه گران شد

در بازار امروز سکه امامی نسبت به روز قبل ، با ۹۵۰۰۰ تومان افزایش، ۱۴,۵۹۰,۰۰۰ (چهارده میلیون و پانصد و نود هزار) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه روز اعلام شد | قیمت سکه گران شد
کدخبر : 1457
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه از ابتدای سال جدید روند صعودی را در پیش گرفته است. قیمت سکه در پی قیمت دلار و طلا روند صعودی خود را در پیش گرفته بود و خریداران سکه مدتی بود که از خرید آن امتناع کرده بودند. قیمت سکه کاملا متناوب با قیمت دلار روند صعودی و نزولی خواهد داشت و نظر تحلیل گران این است که اگر قیمت دلار به مرز 28 هزار تومان برسد سکه نیز افزایش قیمت شدیدی را دنبال خواهد کرد. با توجه به گرانی های اخیر قیمت سکه نیز چند روزی است روال صعودی را طی می کند. در ادامه می توانید پشت پرده گرانی قیمت سکه را بخوانید.

قیمت سکه

قدرت نمایی خریداران سکه

از نظر تحلیلگران با وجود افت قیمت سکه در معاملات پشت خطی،  عبور سکه از مرز مقاومتی یاد شده موجب خوش بینی و قدرت نمایی خریداران  سکه شده بود.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر طلا و دلار

به باور معامله گران در صورتی که امروز سرنوشت دلار نزولی شود سکه می تواند به زیر خط ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برگردد و خریداران سکه با زیان روبرو شوند.

البته عده ای از معامله گران معتقد بودند قیمت اونس طلا به نزدیک ۱۸۵۰ دلار رسیده  و با این قیمت نباید انتظار افت چشمگیر قیمت سکه را داشت.

خوشبینی سکه بازان به دلار

به گفته بیشتر فعالان، سکه بازان نسبت به آینده قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل خریدهای خود را به شکل معناداری بالا برده اند. از نگاه فعالان با شکست مرز ۳۰ هزار تومانی دلار، برخی از سکه بازان حتی چنین تصوری پیدا کرده اند که اسکناس آمریکایی تا مرز ۳۲ هزار تومانی نیز در کوتاه مدت رشد پیدا خواهد کرد.

در شرایط کنونی اگر قیمت دلار دچار نزول شود، سکه امامی به راحتی می تواند افت قابل توجهی را تجربه کند،‌ چرا که این حباب این فلز گران بها به نزدیک سطح ۹ درصدی رسیده است.تنها صعود قیمت دلار در روز جاری می تواند زمینه ساز ادامه مسیر صعودی در بازار سکه شود.

وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافت که کمترین افزایش از ماه اوت است، در مقابل افزایش ماهانه ۱.۲ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس که بزرگ‌ترین افزایش از سپتامبر ۲۰۰۵ است.

بر اساس گزارش رویترز، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از اینکه داده‌ها نتوانست نگرانی‌ها را کاهش دهد که برنامه فدرال رزرو برای کاهش افزایش قیمت‌ها ممکن است باعث رکود شود، کاهش یافت.

فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره خود را نیم درصد افزایش داد که بزرگ‌ترین افزایش در ۲۲ سال گذشته است زیرا به سمت کاهش سیاست پولی بسیار آسان دوران همه‌گیری و تلاش برای مبارزه با تورم فزاینده حرکت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۵۷ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۹۰.۶۴ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۰۲۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۲ ادریبهشت تا ساعت ۱۸، به رقم ۳۰ هزار و ۵۸۲ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۷۱۸ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۴۶۲ تومان خریداری می‌کنند.

‌‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۲۴ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۴۱۵ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۳۲ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

 قیمت بازاری سکه فاصله معناداری با ارزش ذاتی خود گرفته است. روز سه شنبه در شرایطی که سکه در بازار آزاد حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت، ارزش ذاتی این فلز گران بها در محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی قرار گرفته بود.

چنین فاصله قیمتی انتظارات کاهشی را در بازار فعال نگه داشته است، ولی به نظر می رسد سکه بازان چنان به افزایش بهای دلار در بازار داخلی خوشبین هستند که به راحتی دست به فروش سکه نخواهند زد.

اگر قرار باشد که بهای اونس طلا حتی تا محدوده هزار و ۹۰۰ دلار افزایش پیدا کند، سکه در شرایط کنونی برای اینکه دنیای بدون حباب را تجربه کند، نیاز دارد که ارزش دلار در بازار داخلی تا مرز ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. این در حالی است که در شرایط فعلی اسکناس آمریکایی بالاترین قیمتی که در سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است، محدوده ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

به نظر می رسد سکه بازان در حال پیش خور کردن محدوده های قیمتی در بازار ارز هستند که برای بازارساز در سال های اخیر خط قرمز بوده است. دلار در ۲ سال اخیر هرگز به مدت طولانی نتوانسته است بالای مرز ۳۰ هزار تومان نوسان کند و هر زمان به بالای این مرز رفت به تدریج با فشار فروشندگان ارزی مواجه شد. با این حال، سکه بازان با توجه به افزایش بهای این فلز گران بها در بازارهایی چون بورس کالا، انتظار خود نسبت به آینده دلار را منطقی تصور می کنند.

بازار سکه بیشتر از بازار دلار لحظه های شگفتی آور را تجربه می کند. به عنوان مثال، روز پنج شنبه فلز گران بهای داخلی در شرایطی با حجم معاملات محدود توانست تا محدود۱۳ میلیون و ۴۰۰هزار تومان پیش روی کند که تا بعدازظهر روز چهارشنبه، بیشتر تحلیل گران احتمال می دادند که روز آخر هفته فلز گران بهای داخلی در مسیر نزولی قرار بگیرد.

با وجود چنین انتظاراتی، سکه با توجه به احتمال شایعه افزایش قیمت دلار به کانال ۲۹ هزار تومان و برگشت موقت طلا به بالای مرز هزار و ۹۰۰ دلاری توانست به محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نزدیک شود. اگر قرار باشد که بازار روند روز پنج شنبه را دنبال کند، احتمال زیادی وجود دارد که در روز شنبه، فلز گران بهای داخلی به بالای سطح مقاومتی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نفوذ کند.

قیمت سکه دلالان را مردد کرد

از نظر برخی معامله‌گران ماندن در کانال ۱۳ هنوز علامتی از امید به صعود است اما پس دادن سطح مقاومتی ۱۳ و چهارصد هزار تومان بازار با تردیدهای جدی‌ای درباره افزایش‌های آتی روبرو کرد.

قیمت دلار هتریک کرد

دلار در این هفته برای سومین بار نزولی شد تا به قول فوتبال دوستان هتریک کند. معامله‌گران اعتقاد داشتند خاک شدن قیمت دلار در بازار از جناح طلای آبشده بود.

قیمت هر مثقال طلای آبشده طی معاملات سه‌شنبه 48 هزار تومان پایین آمد. معامله‌گران به محض نزول آبشده در ابتدای بازار گفتند قیمت دلار نیز کاهش پیدا می‌کند.

تعقیب و گریز قیمتی در راه است؟

در نتیجه چنین اتفاقی خیلی‌هایشان می‌گفتند هزار تومان هم کار نکردیم. روند معاملات سه‌شنبه در بازار، انتظارات افزایشی را تضعیف کرد، اما در بازار معامله‌گران تصور می‌کنند بعد از هر تعقیب و گریز انتظامی امکان یک تعقیب و گریز قیمتی وجود دارد.

نکته بازار به نرخ دلار پشت‌خطی برمی‌گردد که دوباره نرخ پشت‌خطی در سلیمانیه بالاتر از تهران رفت.

به باور برخی تحلیل گران افزایش نرخ انتهای وقت سکه نشان می‌دهد که بازیگران این بازار نسبت به آینده نرخ دلار خوشبین هستند و تصور می‌کنند که اسکناس امریکایی به راحتی از مرز ۲۸ هزار تومانی عبور خواهد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که اونس طلا را در محدوده هزار و ۹۷۵ دلار در نظر بگیریم، حباب سکه ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، با دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، صفر خواهد شد.

 این اتفاق برای بازیگران فنی اهمیت زیادی داشت و زمینه ساز تقویت انتظارات افزایشی این دسته شد. از نگاه بازیگران فنی در صورتی که فلز گران بهای  داخلی بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی باقی بماند،‌ شرایط حتی برای صعود تا محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فراهم خواهد شد. سکه امامی در صورت عبور از محدوده ۱۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می تواند خود را آماده ورود به کانال ۱۳ میلیون تومانی کند. کف قیمت سکه نیز از نگاه تحلیل گران فنی در شرایط فعلی در محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد.

در کنار مرز شکنی سکه، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در روز دوشنبه بالا رفت و این دومین اتفاقی بود که از احتمال بهبود شرایط سرمایه گذاری در بازار سکه خبر می داد. روز گذشته ارزش ذاتی سکه به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صعود کرد و موجب شد که حباب سکه تا محدوده یک درصدی کاهش پیدا کند. به طور سنتی کاهش حباب سکه می تواند زمینه ساز ورود معامله گران بلند مدت به بازار شود.

با توجه به شرایط یاد شده به نظر  می رسد که سکه امروز از توان لازم برای رشد قیمت برخوردار باشد. با این حال سودگیری معامله گران می تواند کار را برای افزایشی های بازار دشوار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان