قیمت دلار | قیمت دلار امروز

قیمت دلار روز اعلام شد | ورود قیمت دلار در کانال 30 هزار تومانی شدن

تحلیل گران فنی باور دارند که معامله گران ارزی به دنبال شکست مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی هستند و انتظار دارند که با شکست مقاومت یاد شده، حرکت دلار به سوی مرز ۳۰ هزار تومانی آغاز شود.

قیمت دلار روز اعلام شد | ورود قیمت دلار در کانال 30 هزار تومانی شدن
کدخبر : 804
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 28 هزار تومان را طی کند. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. قیمت دلار در 6 اردیبهشت ماه اعلام شده است و نسبت به روز گذشته تغییر کمی داشته است. هم چنین می توانید پیش بینی عجیب از قیمت دلار را نیز بخوانید.

صرافی بانک ملی ایران امروز قیمت فروش دلار آمریکا را دلار آمریکا ۲۵,۷۰۸ (بیست و پنج هزار وهفتصد و هشت تومان) اعلام کرد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۵,۴۵۲ (بیست و پنج هزار و چهارصد و پنجاه و دو تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۷۰۸ (بیست و پنج هزار و هفتصد و هشت تومان) اعلام شد.

اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی شب گذشته حرکت به سوی مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی را آغاز کرد. دلار که حدود ساعت ۱۷ در محدوده ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشت، حوالی ساعت ۲۱ در محدوده ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می شد. این افزایش قیمت می تواند شرایط بازار در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد و در ابتدای روز زمینه ساز رشد بیشتر اسکناس آمریکایی شود.

تحلیل گران فنی باور دارند که معامله گران ارزی به دنبال شکست مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومانی هستند و انتظار دارند که با شکست مقاومت یاد شده، حرکت دلار به سوی مرز ۳۰ هزار تومانی آغاز شود.دو نقطه ۲۸ هزار و ۵۰۰ و ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان نیز برای کاهشی های بازار اهمیت دارند. با این حال، به نظر می رسد تا زمانی که دلار بالای خط ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد، انتظارات افزایشی در میان معامله گران قوی خواهد بود.

در کنار این، برخی خبرها احتمال کاهش صادرات نفت ایران به چین را مطرح می کرد. خبرگزاری رویترز عنوان کرده بود، که چین رو به خرید نفت بیشتر از روسیه آورده است و نفت ایران را کمتر از قبل خریداری می کند. این خبر از این جهت اهمیت داشت که تعداد زیادی از معامله گران باور دارند که دلیل عدم حضور دلار بالای مرز ۳۰ هزار تومان، عرضه ارز قابل توجه بازارساز بوده است. احتمال کاهش فروش نفت و کاهش قدرت عرضه ارز می تواند افزایشی های بازار ارز را تقویت می کند.

روند قیمت دلار در بازار سلیمانیه و هرات

در معاملات پشت خطی دیروز قیمت درهم در ساعاتی به ۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید اما در نهایت با ۷ هزار و ۷۲۰ تومان معامله شد. برخی از تحلیلگران معتقدند با قیمت یاد شده درهم احتمال رسیدن اسکناس آمریکایی به محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان وجود دارد.

در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار بالای ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان بود. از طرفی هم قیمت دلار هرات بالای ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد که این امر  می تواند احتمال کاهش نرخ دلار در بازار امروز را ضعیف تر کند.

برخی از معامله گران معتقدند در صورتی که دلار امروز بالای مرز مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود این امر می تواند زمینه ساز ورود خریداران به بازار شود.

ترس معامله گران از بازارساز

مذاکرات برجام هم همچنان در حالت توقف است و با  توجه به سیگنال های رسیده به نظر می رسد معامله گران نسبت به احیای برجام دچار شک و تردید شده باشند .

با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به رفتار بازار ساز در گذشته می گفتند بازارساز نسبت به محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان حساس است و اجازه نخواهد داد که اسکناس آمریکایی بالای این محدوده تثبیت شود.

با افزایش قیمت دلار معامله گران تسلیم می شوند؟

رشد دلار در حالی اتفاق افتاد که عرضه ارز در بازار افزایش چشمگیری پیدا کرده و این می تواند نشانه افزایش سطح تقاضا باشد. عده ای از تحلیلگران معتقدند که معامله گران درصدد این هستند تا دلار را در کانال ۲۸ هزار تومانی تثبیت کنند و به راحتی تسلیم بازارساز نشوند. آنها به دنبال شکست قطعی محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان هستند.

پیش بینی بازار ارز از مسیر دلار هرات

برخی از تحلیلگران فنی معتقدند دلار هرات در کانال ۲۶ هزار یک گپ دارد و تا آن را پر نکند نمی توان انتظار صعود داشت. نگاه دوم که نظر افزایشی دارد، معتقد است اگر دلار هرات بالای ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان تثبیت بدهد پتانسیل این را دارد که در بازه ۱۰ روزه به سقف ۲۸ هزار و ۹۰۰ برسد. البته معامله‌گران اعتقاد دارند بازارساز از تمام تلاشش استفاده می‌کند که دلار در این کانال باقی نماند.

قیمت دلار در بازار شبانه

قیمت دلار فردایی در بازار پشت خطی شب گذشته به کانال ۲۷ هزار تومان برگشت که می تواند نشانه نزول دلار در بازار امروز باشد اما از طرف دیگر تا محدوده ۷ هزار و ۶۴۰ تومان رشد کرده است. با درهم ۷ هزار و ۶۴۰ تومان ارزش دلار در بازار داخلی می تواند به بالای مرز ۲۸ هزار تومان برود.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در بازار آزاد هفته اول اردیبهشت را با افت ۱۰۰ تومانی آغاز کرد. یکشنبه چهارم اردیبهشت که اولین روز کاری هفته جاری محسوب می‌شد، قیمت دلار آزاد به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید درحالی که هفته قبل اسکناس آمریکایی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان ارزش داشت. نوسان قیمت دلار طی دو هفته گذشته به نیمه دوم کانال ۲۷ هزار تومان محدود شده و دیروز افت‌وخیز اسکناس آمریکایی در جریان معاملات بازار آزاد از ۱۰۰ تومان بیشتر نشد. افت قیمت دلار سایر ارز‌های رایج را به مسیر نزولی کشاند.

قیمت یورو ۲۵۵ تومان کاهش پیدا کرد. با این حال اسکناس اروپا در کانال ۳۰ هزار تومان باقی ماند و ۳۰ هزار و ۲۰ تومان قیمت خورد. درهم امارات ۲۵ تومان و لیر ۱۰ تومان ارزان و به‌ترتیب هفت هزار و ۵۷۰ تومان و هزار و ۸۸۵ تومان فروخته شدند. در بازار طلا هم قیمت سکه امامی با افت ۱۵۰ هزار تومانی روی پله ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آرام گرفت.

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی یکشنبه چهارم اردیبهشت حدود ۲۰ تومان کاهش پیدا کرد. بانک مرکزی قیمت دلار دولتی را ساعت ۱۶ دیروز ۲۵ هزار و ۳۲۵ تومان اعلام کرد درحالی که هفته گذشته این اسکناس با نرخ ۲۵ هزار و ۳۴۵ تومان عرضه می‌شد. دیروز بیشترین و کمترین قیمت دلار دولتی در صرافی‌های زیرنظر بانک مرکزی به‌ترتیب ۲۵ هزار و ۴۲۵ تومان و ۲۵ هزار و ۳۲۵ تومان بود و این موضوع از نوسان محدود و ۱۰۰ تومانی این اسکناس خبر می‌داد. با توجه به کاهش قیمت ۱۰۰ تومانی دلار آزاد و افت ۲۰ تومانی آن در صرافی‌ها، اختلاف قیمت اسکناس آمریکایی بین این دو بازار به حدود دو هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

از نگاه برخی معامله گران این افزایش پشت خطی می تواند روند ابتدایی بازار در روز شنبه را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از تحلیل گران باور دارند که اسکناس آمریکایی در انتهای هفته تحت تاثیر اخبار مبنی بر آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران قرار گرفت ولی این خبر در روز جمعه تکذیب شد و زمینه افزایش دوباره فعالیت سفته بازان را فراهم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، گزارش ها درباره این که پول های ایران در حساب های مسدود شده در کشورهای دیگر آزاد شده اند، نادرست هستند. نه شرکای ما این پول ها را به ایران داده اند و نه آمریکا انتقال این پول های بلوکه شده را مجاز یا تایید کرده است

برخی فعالان اعتقاد دارند اگر در انتهای هفته گذشته شایعه آزادسازی پول های بلوکه شده، اسکناس آمریکایی را به زیر مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برد، تکذیب این خبر می تواند اسکناس آمریکایی را به محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی ببرد که در اواخر هفته گذشته در آن قرار داشت.

اگر دلار قصد ورود دوباره به کانال ۲۸ هزار تومان را داشته باشد، در گام اول باید از محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کند.

قیمت روز دلار صرافی ملی

بر اساس اطلاعات به‌روزرسانی شده در سایت صرافی ملی، قیمت دلار برای خرید ۲۵۰۶۶ تومان و قیمت دلار برای فروش ۲۵۳۱۸ تومان است.

ارزش پول ملی بر قیمت دارایی‌ها، بهای کالا و خدمات تاثیر دارد

«وحید شقاقی» کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با ایرنا در این خصوص اظهارداشت: دولت‌های گذشته همواره در تقویت و حفظ ارزش پول ملی موفق نبودند و در دهه گذشته با تشدید تحریم‌ها ارزش پول ملی کاهش یافت.

وی گفت: ارزش پول ملی از این جهت مهم است که بر قیمت دارایی‌ها، بهای کالا و خدمات تاثیر دارد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد کشور واردات محور است، افزود: بخش عمده‌ای از مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای وارداتی است و هرگاه که قیمت ارز افزایش یافته است، کالاها نیز رشد قیمت داشته‌اند و این گران شدن‌ها بر زندگی مردم تاثیر گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه ارزش پول ملی متاثر از عوامل گوناگونی است، گفت: نخستین عامل تورم است و شکاف تورم بین اقتصاد ایران و شرکای تجاری تاثیر بسزایی در ارزش پولی ملی کشور دارد.

شقاقی اظهار داشت: نرخ تورم در اقتصاد ایران در این سال‌ها افزایشی بوده است در حالیکه تورم شرکای تجاری اندک بوده است و شکاف و تفاوت این نرخ‌ها انباشته می‌شود و به تدریج بر کاهش ارزش پول ملی تاثیر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود اگر به دنبال حفظ و تقویت ارزش پول ملی هستیم باید تورم را مهار کنیم و فاصله تورم ایران با شرکای تجاری را کاهش دهیم البته اینکه تورم چگونه کنترل شود خود موضوع مهمی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان