قیمت نان | قیمت نان افزایش

اخرین خبر در مورد قیمت نان و نان یارانه ای | افزایش قیمت نان به کجا رسید

وزیر اقتصاد با اشاره به آخرین تصمیمات در خصوص یارانه نان اعلام کرد، به ازای فروش نان، یارانه به حساب نانوا واریز می‌شود

اخرین خبر در مورد قیمت نان و نان یارانه ای | افزایش قیمت نان به کجا رسید
کدخبر : 801
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت نان یکی از معضلاتی است که در حال حاضر مردم و دولت با آن درگیر هستند. افزایش ناگهانی قیمت آرد و گندم موجب شد که قیمت نان و سایر اقلام مانند ماکارانی و ... در پی آن افزایش پیدا کند. قیمت نان افزایش بی سابقه ای را داشته و این افزایش قیمت ناگهانی علی الخصوص در نان های فانتزی دیده می شود. افزایش قیمت نان از سوی مسئولین رد شده بود اما اخرین اخباری که به گوش می رسد خبر از افزایش قیمت نان به صورت ناگهانی را می دهد که این خبر نیز بعد از چند ساعت تکذیب شد.

خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه، دولت اجرای طرح در خصوص نان سنتی را به خود ما سپرده است: تاکید کرد، نرخ نان افزایش نمی‌یابد.

وی همچنین نوشت، تعدیل نرخ آرد موجب کاهش قاچاق می‌شود، به ازای فروش نان، یارانه به حساب نانوا واریز می‌شود.

قیمت نان

 شاید افزایش قیمت گوجه یا بادمجان در ابتدای امسال اعتراض چندانی را به دنبال نداشت، اما حالا دولت روی کالاهای استراتژیک دست گذاشته است. چنانکه طی روزهای اخیر شاهد ارائه مجوز برای چند برابر شدن قیمت نان فانتزی، آرد، ماکارونی و … بودیم.

حتی وعده پرداخت یارانه نان هم دیگر پاسخگو نیست. حتی طرفداران پول‌پاشی‌های دولت هم دیگر نسبت به آثار تورمی یارانه نقدی آگاه شده‌اند و می‌دانند که اگر امروز یارانه‌ای دریافت کنند، روز آینده باید آن را در قالب تورم به بازار پس دهند.

یارانه آرد وعده‌‌ای قابل اجراست؟

در این بین عده‌ای پرداخت یارانه کالا را وعده‌ای می‌دانند که هیچ‌گاه رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد. در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را در رابطه با افزایش قیمت نان فانتزی و حذف سهمیه آرد می‌خوانید.

باز هم دروغ یارانه. همه وسایل رو برداشتید بعد هم می‌گید یارانه رو دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسونید. کدوم مصرف‌کننده؟ این کار فقط فشار روی ما مردم میاره که تا گردن توی فقر و بدبختی هر روز داریم دست و پا می‌زنیم. این یارانه‌ای که برمی‌دارید فقط دست آقازاده و بچه‌هاشون می‌رسه. فقط کمتر دروغ بگید.

می‌گویند یارانه آرد صرف قاچاق می‌شه و سر سفره مردم نمیاد. آخه یکی به اینا بفهمونه فکر کردید یارانه را کم کنید دزداتون قاچاق نمی‌کنند؟ فقط یکم یارانه‌ای که سر سفره مردم نیومد را هم این جوری قطع کردید.

آقا من یه فانتزی‌پزم. می‌گید مشکل آرد نداریم. این همه هم تولید می‌شه. چرا آرد کیسه‌ای ۷۰ هزار تومن بشه هشت برابر ۶۷۰ تومن؟ می‌گید به نفع مردمه. کدوم یکی از مردم می‌تونه نون ۳۰۰۰ تومنی بخره دیگه؟ یه خانواده متوسط چطوری یه کیک تولد یک کیلویی ساده بخره ۳۰۰ هزارتومن؟ من نونوا ۹۰ درصد مشتریام رو از دست می‌دم.

قراره فقر ریشه‌کن بشه یا فقیر؟!

سلام. من کارگر از کجا بیارم؟ یه نان ارزون بود که اونم گران شد. خدایی این انصافه؟ زندگی ما تکراری شده. همه‌ش کار و کار. کی وقت برای خانواده بذاریم؟

آخه نون گرون بشه به دنبالش همه چی گرون می‌شه. مرسی که موج گرانی جدید برای همه چی راه انداختید. شما از همون یارانه‌تون درس نگرفتید که دوباره یارانه نان می‌خواید بدید؟ خدایا چه گناهی کردیم اینجا زندگی می‌کنیم؟

حالا یارانه واقعی به دست مردم می‌رسد؟ مردم بیچاره نانی را که ۲۰۰۰ می‌خرید الان باید ۱۲۰۰۰ بخرد. یعنی یارانه آن به دست مردم می‌رسد؟

این هم وعده‌های آقای رئیسی، تازه اول راه هستید. دیگه نان هم نمی‌تونیم بخوریم.

در مورد یارانه آرد و نان اشکالات زیادی وجود داره. برای مثال پناهندگان مصرف نان‌شون چند برابر مردم ماست.

افزایش قیمت نان فانتزی ساندویچ را گران می‌کند؟

گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز نیز از تاثیر افزایش قیمت نان فانتزی بر بازار ساندویچ سخن می‌گویند. از گران‌شدن آن تا شوخی‌های تلخ.

نان باگت معمولی امروز خریدم بسته‌ای ۲۷ هزار تومان.

از این بعد تو خرید ساندویچ باید بگیم سوسیس یا همبرگر اضافه به جای نون اضافه. یا اصلا بگیم همبرگر بدون نون. خدایا چه میخواستیم چه شد!

دیگه نون نمی‌ذارن دم در ساندویجی‌ها

مردم بیچاره می‌خوان چیکار کنند؟ یه ساندویچ فقط ۱۰تومن نانش بشه دیگه یه ساندویچ فلافل می‌شه ۵۰ تومن.

مبارزه با قاچاق بهانه است یا برنامه؟

عده زیادی نیز معتقدند مبارزه با قاچاق بهانه‌ای بیش برای بالابردن قیمت نان فانتزی و حذف سهمیه آرد نیست. چه بسا پس از این اقدام نیز قاچاق آرد و نان شکل تازه‌ای به خود بگیرد و با قوت غالب مردم بازی می‌شود.

قوت غالب مردم رو گرون کردید و توجیه کارتون اینه که دلال‌های آرد رو دارید حذف می‌کنید؟ احسنت به شما. کار حذف این دلال‌ها با این همه نهاد امنیتی که داریم هست. تو یک خیابون میری تابلوهای از چهار جای مختلف می‌بینی که خودشون رو مسئول حفظ امنیت و مبارزه با هر گونه فساد می‌دونند، ولی در عمل هیچی.

چرا کسی پاسخ‌گوی این نابسامانی و گرانی نیست؟ اگر دولت قبل بود که حضرات کفن‌پوش می‌شدند. کو آن دولت محرومان که شعار می‌دادید؟

بابا یه دفعه بگید می‌خوام نون مردم رو هم قطع کنیم همه خیالشون راحت بشه. کم خودتون رو به این ور و آن ور بزنید.

بعضی از نانوایی‌ها و بعضی از کارخانه‌های آرد و هرکسی دستی تو آرد داره به راه‌های مختلف یارانه‌ای که حق مردمه رو با فروش آزاد آرد به جیب می‌زنند.

حالا نانواها ۱۰۰ برابر بیشتر آرد می‌فروشند. هر روز وزن نان کمتر در عوض ۴ صبح وانت نیسان‌ها بار می‌زنند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان