سهام عدالت | سود سهام عدالت

واریزی جدید سود سهام عدالت به حساب این افراد | سود سهام عدالت متوفیان به حساب وارث واریز خواهد شد

جدیدترین اخبار پرداخت سود سهام عدالت را در ادامه بخوانید.

واریزی جدید سود سهام عدالت به حساب این افراد | سود سهام عدالت متوفیان  به حساب وارث واریز خواهد شد
کدخبر : 9964
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود. اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند. در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند.با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را ادامه بخوانید.

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت به زودی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود که برابر با مرحله اول خواهد بود.رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود.

وی در مورد رقم سود پرداختی در مرحله دوم گفت: مجموع سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 به مبلغ حدود 60 هزار میلیارد تومان بود که در مرحله اول حدود 30 هزار میلیارد تومان سود به سهامداران عدالت در اوایل پاییز پرداخت شد و در مرحله دوم هم به همین میزان تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسؤولیت اصلی جمع‌آوری و توزیع سود، با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه است.

سود سهام عدالت متوفیان تا زمان مشخص شدن انحصار وراثت در حسابی مشخص نگهداری و پس از تعیین‌تکلیف به حساب ورثه واریز خواهد شد.

برخی از افراد در زمان پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ به دلیل نقص در اطلاعات مانند مسدودی حساب از دریافت سود جاماندند؛ به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir و یا تماس با شماره ۱۵۶۹ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

حیدری همچنین تصریح کرد: افرادی که از دریافت سود جامانده‌اند در صورت تکمیل اطلاعات تا پایان اسفند تمام سود خود را دریافت خواهند کرد.

مبلغ سود مرحله دوم چقدر است؟

وی در رابطه با مبلغ سود مرحله دوم گفت: مشمولان همانند مرحله اول سود دریافت خواهند کرد. در صورتی که شرکت‌های غیر بورسی اقدام به پرداخت سود سال ۱۴۰۰ کنند احتمال افزایش سود نیز وجود دارد.

سبد سهام عدالت شامل ۴۹ شرکت بورسی و غیربورسی است که ۳۶ شرکت از این شرکت‌ها در زمان آزادسازی سهام عدالت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی بوده‌اند.

جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شدند؟

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اگر ایراد هیات تطبیق مجلس رفع شود، امکان تخصیص سهام برای مشمولان تا پایان امسال وجود دارد.

حسین قربان زاده در خصوص اینکه آیا زمان اعطای سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال نهایی خواهد شد،گفت: در این زمینه هیات تطبیق مجلس ایراداتی را گرفته و با ایراد هیات تطبیق مجلس عملا آیین نامه‌ای که هیات وزیران تصویب کرده است باید به تصویب شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ برسد، در غیر این صورت امکان تخصیص سهام وجود ندارد.

او افزود: اگر جلسه شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ که از سه قوه در آن عضو هستند ( البته امسال تنها یکبار جلسه آن‌ها تشکیل شده است) تا پایان سال تشکیل شود و فرصتی اگر باقی بماند، امکان تخصیص سهام عدالت به جاماندگان وجود دارد.

قربان زاده در خصوص چرایی تاخیر در عملیاتی شدن طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان بیان کرد: ما در تاریخ ۲۲ خرداد امسال پیشنهاد خود را ارائه کردیم و بخشی در دولت، کمیسیون‌ها و نهایت در رفت و برگشت معاونت حقوقی ریاست جمهوری معطل ماند و در آخر نیز در هیات تطبیق مجلس مورد ایراد واقع شد که همه این موارد سبب تاخیر این روند شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: به هر حال اگر شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ تشکیل جلسه دهد و ایراد هیات تطبیق مجلس رفع شود، امکان تخصیص سهام برای مشمولان کمیته امداد و بهزیستی حدود ۳.۵ میلیون نفر تا پایان امسال وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان