زلزله ترکیه در راه تهران

جدیدترین اظهارنظر کارشناسان درباره ابعاد زلزله تهران را در ادمه بخوانید.

زلزله ترکیه در راه تهران
کدخبر : 9689
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

هشدار چمران درباره بافت‌های فرسوده در صورت وقوع زلزله در تهران

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در شهرها و روستاهای کشور، گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران در بافت‌های فرسوده خرابی‌های فراوانی خواهیم داشت.

مهدی چمران با اشاره به زلزله‌ای که در کشورهای ترکیه، سوریه و لبنان رخ داده است و آنچه که باید در کشور در مقابله با زلزله انجام شود، گفت: این موضوع یک حرکت جمعی و عمومی را می‌طلبد. در کشورمان روستاهایی که زلزله به وقوع پیوسته پس از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم براساس یک طرح مقاوم سازی صحیح انجام شده قطعا در زلزله‌های بعدی خرابی‌های آنها بسیار کمتر خواهد بود چرا که بازسازی و نوسازی صحیح انجام شده بود.

به گفته وی، اگر در شهری مثل تهران زلزله‌ای به وقوع بپیوندد در بافت‌های فرسوده خرابی‌های فراوانی خواهیم داشت و در این خصوص هشدارهای مرتب و پشت سرهم داده می‌شود هشدارهایی به مردم و مسئولین که این مقاوم‌سازی‌ها انجام شود.

مجموعه داده‌های اطلاعاتی یک واقعیت عریان را برای کشورهایی که به نوعی با این پدیده طبیعی دست به گریبانند، یادآور می‌شود و آن اینکه زلزله از آنچه که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است. مدیران ایرانی هم باید بدانند این خطری است که امکان وقوع آن، هر لحظه ممکن است.

تهران و تبریز مستعد زلزله امروز ترکیه هستند‌ ‌

متخصص ژئومورفولوژی گفت: با توجه به اینکه پوسته عربی در حال حرکت و بالا آمدن است پیش بینی می شد در ترکیه شاهد وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت زیاد باشیم.

علی اصغر هدایی، متخصص ژئومورفولوژی اظهار کرد: هشت سال قبل نیز در دریای سرخ زمین لرزه پر قدرتی رخ داد که باعث ایجاد آتشفشان در دریا شد. در حال حاضر در منطقه اوراسیا به علت این حرکت پوسته،رشته کوههای ترکیه تحت فشار قرار دارند.

براساس سوابق زلزله های قدرتمند ایران، شهرهای تهران و تبریز مستعد رخ داد زلزله ۷.۸ ریشتری مانند زلزله امروز ترکیه را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان