روانشناسی | سبک زندگی

روانشناسی | چگونه دیگران را به خود علاقه مند کنیم؟ + روش های طلایی

اگر شما نیز یکی از آن افراد هستید و جلب علاقه دیگران دغدغه ذهنی تان شده است، مطالعه این یادداشت را بر شما توصیه می کنیم.

روانشناسی | چگونه دیگران را به خود علاقه مند کنیم؟ + روش های طلایی
کدخبر : 8979
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

شگردهای مناسب برای به دست آوردن احترام و علاقه دیگران:

بدست آوردن احترام و عزت نفس در طول یک روز ایجاد نمی شود اما نابود کردن آن با رفتارهای نسنجیده کمتر از یک ثانیه زمان می خواهد، پس عادت های اشتباه را بشناسید و در خود اصلاح کنید .

اینکه برخی از مردم مورد توجه و علاقه دیگران قرار دارند و به اصطلاح مهره مار دارند به شرایط بسیاری بستگی است .

در وهله اول رفتار، نوع شخصیت ، آراستگی و تیپ ظاهری، شیوه برخورد با دیگران همگی در واکنش های مثبت یا منفی دیگران موثر است و می تواند باعث پذیرفته شدن در جمع و یا برعکس پس زدگی در اجتماع شود .

کارشناسان برای بدست آوردن احترام و علاقه دیگران توصیه می کنند افراد این کارها را انجام دهند :

هم به خود و هم به دیگران احترام بگذارید، با الفاظ بد و نادرست یکدیگر را صدا نکنید، کنایه نزنید، انتقاد در حد منطقی و سنجیده از دیگران داشته باشید، با صدای بلند در محیط های عمومی صحبت نکنید مگر در زمانی که باید سخنرانی انجام دهید، هنگامی که با شخصی صحبت می کنید کاملاً به او توجه داشته باشید، هنگام صحبت با گوشی تلفن همراه به محیط اطراف توجه داشته باشید و بلند صحبت نکنید .

در جمع های خانوادگی به دیگران احترام بگذارید و در حد توان خود از آنها پذیرایی و مراقبت کنید .اگر دارای یک دانش یا تخصص ویژه هستید آن را به دیگران آموزش دهید تا در نشر علم و دانش سهیم باشید و به عنوان یک فرد دانشمند و ترویج کننده علم در سطح جامعه و دنیا شناخته شوید .

امانت داری یکی دیگر از کارهایی است که به شدت در بازخوردهای مثبت و منفی دیگران موثراست، اگر به شما امانتی سپرده می شود به دقت از آن مراقبت کنید، اگر کلامی به صورت راز به شما گفته شده خیانت در امانت نکنید، آن مطلب را به دیگران نگویید تا مورد اطمینان اطرافیانتان قرار بگیرید .

قدردان زحمات دیگران باشید و از آنها تشکر کنید، تنها استفاده از حاصل دسترنج دیگران و ناسپاس بودن به شدت می تواند باعث افتادن شما ازچشم دیگران شود و باعث شود دیگران به شما اعتماد نکنند و در آینده کاری برای شما انجام ندهند .

بد قولی هم یکی دیگر از کارهای اشتباه است، همیشه سر قول خودتان بایستید، قرارهای کاری، زمان ورود و خروج از شرکت، حضور به موقع در دانشگاه ، مهمانی و جلسات را جدی بگیرید و اگر هم به دلایلی مجبور به تاخیر یا حضور دیرهنگام در مراسم شدید حتماً اطلاع دهید زیرا بد قولی در این حالت می تواند باعث افت شدید محبوبیت و مقبولیت شما در اجتماع شود .

کنجکاو باشید و جستجو گر، سوال بپرسید، در جمع ها مشارکت داشته باشید،به فعالیت های گروهی، داوطلبانه و خیریه بپیوندید تا مورد توجه دیگران قرار بگیرید و شخصیتی با ارزش در اجتماع خود باشید، بی علاقه گی به مشارکت ها، تنبلی و رخوت سبب می شود تا مورد اطمینان دیگران قرار نگیرید .

شانس و فرصت ها را غنیمت بشمارید و نگذارید از دست بروند، همچنین به دیگران نیز امکان نشان دادن توانایی ها و استعدادها را بدهید تا مورد توجه آنها قراربگیرید، انحصار طلبی و رفتارهای کنترل کننده شما را در چشم دیگران خراب می کند .

هنر نه گفتن را بیاموزید، به هر خواسته و خواهشی از سوی دیگران توجه نکنید، بویژه اگر آن با معیارهای شما در تضاد باشد، ضعف اراده و نداشتن اعتماد به نفس آفتی جدی است و می تواند باعث آسیب شدید به شخصیت اجتماعی و کاری شما شود .

علاوه بر توانایی برای نه گفتن، عذر خواهی کردن بابت اشتباهات انجام شده هم یکی دیگر از مواردی است که باید انجام دهید، غرور و تکبر، نپذیرفتن اشتباهات و متهم کردن دیگران نیز از مواردی است که می تواند به شدت باعث افتادن شما از چشم دیگران شود .با رعایت نکات بالا می توانید شخصیت اجتماعی مطلوبی در محل کار، تحصیل و خانواده خود بدست آورید و مورد اعتماد و مقبولیت همه قرار بگیرید .

پنج زبان ابراز محبت و احترام عبارتند از:

واژگان تائید کننده:فرد صاحب این زبان،نیازمند تصدیق است و طالب آن است که دیگران بر گفته های او مهر تائید و صحت بزنند.

زبان کیفی:در این زبان،فرد عشق را در زمانی که دیگران با آنان سپری می کنند،تعریف می کند به عنوان مثال،زمانی که با هم گفتگو می کنند، کار مشترکی را انجام می دهند،راه می روند،به مسافرت و یا تفریح می روند و... .

تماس فیزیکی:کسانی که عشق را بدین طریق دریافت می کنند،شدیدا نیازمند تماس بدنی و فیزیکی می باشند به عنوان مثال، در آغوش گرفتن فرزند ،دست دادن با دوست تان هنگامی که اورا ملاقات می کنید و...

گرفتن هدیه: این افراد به دریافت هدایای شخصی که همراه با تزئینی خاص باشند و یا با اندیشه ای هدفمندانه انتخاب شده باشند، تمایل فراوانی نشان می دهند. هدف آنان دریافت هدیه است توجه به یک هدیه خاص و یا گران قیمت به هیچ وجه مد نظر آنان نمی باشد.

خدمت کردن: این گروه از افراد، عشق و محبت را مترادف با کار یا خدمتی که دیگران برای آنان انجام می دهند، می دانند مانند:تمیز کردن اتاق خوابشان، آماده کردن غذای مورد دلخواه شان، و یا انجام بخشی و یا تمامی کارهای شخصی فرد، که به شدت از آنها فراری است و دوست ندارد آنها را انجام دهد مثل، مرتب کردن رخت خواب.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان