قیمت گوشی در بازار امروز | چند پیش بینی جالب از قیمت گوشی در روزهای آینده

مهدی عبقری گفت: برای تمامی وارداتی که در کشور انجام می‌شود باید گواهی‌هایی صادر شود و در سامانه گمرکات ثبت شود که تا به امروز در خصوص آیفون ۱۴ این گواهی‌ها صادر نشده است و درنتیجه اجازه واردات رسمی به آن داده نمی‌شود؛ اما گوشی‌های دیگر این برند طبق روال گذشته وارد کشور می‌شود و مشکلی برای این گوشی‌ها وجود ندارد.

قیمت گوشی در بازار امروز | چند پیش بینی جالب از قیمت گوشی در روزهای آینده
کدخبر : 7910
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت انواع تلفن همراه امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.آخرین قیمت موبایل و تلفن همراه در بیست و هفتم آذر ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قیمت SAMSUNG مدل گوشی سامسونگ

۱۰,۳۵۰,۰۰۰ Samsung Galaxy A۵۲s سامسونگ گلکسی آ۵۲ اس ۱۲۸ گیگ

۴,۶۲۰,۰۰۰ Samsung Galaxy A۱۳ سامسونگ گلکسی آ ۱۳ - ۶۴ گیگ

۴.۸۲۰.۰۰۰ Samsung Galaxy A۱۲ سامسونگ گلکسی آ۱۲- ۶۴ گیگ ناچو

۸.۲۴۰.۰۰۰ Samsung Galaxy A۳۲ ۵g سامسونگ گلکسی آ۳۲- ۵ جی رم۸

۸,۵۰۰,۰۰۰

Samsung Galaxy A۵۱ سامسونگ گلکسی آ۵۱

۳.۳۵۰۰.۰۰۰ Samsung Galaxy A۰۲ سامسونگ گلکسی آ۲۰- ۳۲ گیگ

۱۰,۷۰۰,۰۰۰

Samsung Galaxy A۷۱ سامسونگ گلکسی آ۷۱- ۱۲۸گیگ

۱۱.۴۰۰.۰۰۰ Samsung Galaxy A۵۳-۲۵۶ سامسونگ گلکسی آ۵۳- ۲۵۶

۱۳,۴۹۰,۰۰۰

Samsung Galaxy S۱۰ LITE سامسونگ گلکسی اس ۱۰ لایت

۱۵.۱۰۰.۰۰۰ Samsung Galaxy S۲۰ FE - ۱۲۸ سامسونگ گلکسی اس ۲۰اف ای-۱۲۸

۲۷.۹۰۰.۰۰۰ Samsung Galaxy Note۲۰ - ۲۵۶ سامسونگ گلکسی نوت۲۰ -۲۵۶

۳۰,۵۰۰,۰۰۰

Samsung Galaxy S۲۲ plus - ۱۲۸ سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس - ۱۲۸

قیمت APPLE مدل گوشی آیفون

۱۸.۱۵۰,۰۰۰

Apple iPhone SE ۲۰۲۲-۱۲۸ آیفون اس ای ۱۲۸-۲۰۲۲

۳۸.۴۰۰.۰۰۰ Apple iPhone ۱۳ -۱۲۸ آیفون ۱۳ -۱۲۸

۶۱.۸۰۰.۰۰۰ Apple iPhone ۱۳ Pro- ۵۱۲ آیفون ۱۳- پرو ۵۱۲

۵۴,۹۰۰,۰۰۰

Apple iPhone ۱۳ Pro Max . ۲۵۶ آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۵۶

۱۶.۲۵۰,۰۰۰

Apple iPhone SE ۲۰۲۰-۱۲۸ آیفون اس ای ۱۲۸-۲۰۲۰

قیمت HUAWEI مدل گوشی هواوی

۹,۹۰۰,۰۰۰

Huawei nova ۸ هواوی نوا ۸

۱۰,۴۰۰,۰۰۰

Huawei nova ۹ هواوی نوا ۹

۴,۰۴۰,۰۰۰

Huawei Y۶ Prime ۲۰۱۹ هواوی وای۶ پرایم ۲۰۱۹

۴.۶۰۰.۰۰۰ Huawei Y۷ A هواوی وای ۷ ای - ۲۰۱۹

۶,۵۰۰,۰۰

Huawei Y۹ A هواوی وای۹ ای

قیمت Nokia مدل گوشی نوکیا

۳.۳۴۰.۰۰۰ Nokia G۱۰ نوکیا جی ۱۰

۶۴۰.۰۰۰ Nokia TA۱۱۷۴ نوکیا تی ای ۱۱۷۴

۱.۴۵۰.۰۰۰ Nokia C۱ نوکیا سی وان ۲۰۲۱

۴.۲۰۰.۰۰۰ Nokia G۲۰ نوکیا جی ۲۰

قیمت xiaomi مدل گوشی شیائومی

۷,۵۵۰,۰۰۰

Mi note ۱۰ pro ۱۲۸ GB می نوت ۱۰ پرو شیائومی

۵,۶۸۰,۰۰۰

Redmi note ۱۱-۱۲۸ GB ردمی نوت ۱۱ شیائومی

۶,۹۵۰,۰۰۰

Red POCO X۳ ۲۵۶GB ردمی پوکو ایکس ۳ شیائومی

۴,۶۰۰,۰۰۰ Redmi note ۸ ۶۴ GB ردمی نوت ۸ شیائومی

--- Mi a۳ ۱۲۸GB می ای ۳ شیائومی

۳,۲۹۰,۰۰۰

Redmi ۹A ۶۴ GB ردمی ۹ ای شیائومی

۷,۷۰۰,۰۰۰

Mi note ۱۰ pro ۱۲۸ GB می نوت ۱۰ پرو شیائومی

پیش‌بینی مهم از آینده قیمت موبایل / چرا گوشی گران شد؟

مهدی عبقری گفت: برای تمامی وارداتی که در کشور انجام می‌شود باید گواهی‌هایی صادر شود و در سامانه گمرکات ثبت شود که تا به امروز در خصوص آیفون ۱۴ این گواهی‌ها صادر نشده است و درنتیجه اجازه واردات رسمی به آن داده نمی‌شود؛ اما گوشی‌های دیگر این برند طبق روال گذشته وارد کشور می‌شود و مشکلی برای این گوشی‌ها وجود ندارد.

آمارهای هشت ماهه نخست امسال نشان دهنده این است که بازار تلفن همراه با افت قابل توجه واردات روبه روست و به اعتقاد کارشناسان بازار همین موضوع یکی از دلایل رشد قیمت موبایل است. از سوی دیگر سیاست دولت درزمینهٔ برخی برندهای خاص هم به رشد قیمت‌های بازار دامن زده است. به‌رغم گذشت چندین ماه از ورود آیفون‌های ۱۴ به بازار ایران هنوز مسیر رجیستری این گوشی مشخص نشده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط گمرک ایران در آبان ماه حدود ۵ میلیون دلار معادل ۱۴۰ میلیارد تومان واردات گوشی همراه انجام شده است. این میزان شامل گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های غیرلمسی  و گوشی‌های همراه به صورت قطعات منفصله هم می‌شود. در مهر ماه ۱۴۰۱، این عدد برابر ۲۳۹ میلیارد تومان (معادل ۹ میلیون دلار) بود که آمار جدید منتشر شده از سوی گمرک نشان دهنده کاهش ۴۲ درصد واردات گوشی تلفن همراه است. گسترش نیوز پیرامون این موضوع با مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

مهدی عبقری با تکذیب افت قابل توجه واردات موبایل در ۸ ماهه اخیر خاطر نشان کرد: در بازار تلفن همراه کاهش خرید کالا از سمت مردم وجود دارد که از جمله عدم اولویت خرید موبایل در لیست خرید مردم را می‌توان نام برد. در ۲ سال گذشته به علت مجازی بودن مدارس و استفاده از برنامه شاد مردم به سمت خرید تلفن همراه کشیده می‌شدند که امسال این بحث با حضوری شدن مدارس از بین رفت. در حال حاضر میزان واردات گوشی های همراه مناسب و جوابگو است. در بازار کمبودی وجود ندارد و هرچقدر که این کالا را نیاز داشته باشید در دسترس است.

گوشی‌های میان رده تغییر قیمت نداشتند

وی در ادامه گفت: نرخ ارز تا این لحظه تأثیر چندانی بر بازار موبایل ندارد. واردکنندگان گوشی‌های همراه بر اساس ارز نیمایی کالای خود را وارد کرده و قیمت گذاری انجام شده است. در گوشی‌های میان رده و پایین‌تر تفاوت قیمت آن‌چنانی در بازار به همین علت وجود ندارد. اما در رابطه با گوشی‌های ۶۰۰ دلار ممکن است نرخ ارز تأثیرگذار باشد؛ به این دلیل که روی این گوشی‌ها ارز حاصل از صادرات محاسبه می‌شود که قیمت این نوع ارز باقیمت ارز آزاد تطابق قیمتی وجود دارد که باعث می‌شود شاهد افزایش قیمت این گوشی‌ها در بازار باشیم.

مهدی-ابقری

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل پیش‌بینی خود را از بازار تلفن همراه تا پایان سال این‌طور بیان کرد: تلفن همراه یک کالای وارداتی است. قیمت کالای وارداتی بر اساس نرخ ارز است. اگر نرخ ارز نیمایی کاهش پیدا کند ما شاهد کاهش قیمت این کالا هستیم و اگر شاهد افزایش ارز نیما باشیم قیمت تمام‌شده موبایل هم گران می‌شود.

عبقری پیرامون رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ گفت: در رابطه با واردات گوشی به‌ خصوص آیفون ۱۴ دو بحث مهم وجود دارد. ما پس از صحبت‌های سخنگوی وزارت صمت شاهد موج‌سواری در میان بازاریان و مردم بودیم. بحثی که جناب آقای قالیباف مطرح کردند در خصوص کالای مسافرتی است که به صورت مسافر وارد کشور شده و در گمرک ها ورودی کشور بر اساس قانون ثبت شده است. کالایی که در برخی از واحد‌های صنفی و یا سایت‌های نامعتبر به عنوان آیفون ۱۴ فروخته می‌شود کالای مسافرتی نیست زیرا کالای مسافرتی تجاری نیست.

خوش اقبالی برای واردات کالاهای مسافری

وی ادامه داد: مسافران واقعی که کالای خود را اظهار و کد رجیستری را دریافت کرده اند اما به آن‌ها اعلام نشده است تا هزینه رجیستری را پرداخت کنند، هنوز گوشی‌های آن‌ها قطع نشده است و هرماه تمدید شده است. مسافرانی که آیفون ۱۴ را برای استفاده شخصی آورده اند در حال حاضر نمی‌توانند کد آن را ثبت کنند اما فعلاً می‌توانند از آن استفاده کنند تا پیام هزینه رجیستری برای آن‌ها ارسال شود.

عبقری در پایان گفت: سیاست‌های جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سامانه همتا به‌عنوان متولی رجیستری بر این موضوع تأکید دارد که کالاهایی که از راه قاچاق وارد می شود و با سوءاستفاده از مسافر فعال می‌شوند در حال حاضر دیگر امکان فعال شدن ندارد. در خصوص تمامی واردات که در کشور انجام می‌شود باید یک سری گواهی‌ها صادر شود و در سامانه گمرکات ثبت شود که تا به امروز در خصوص آیفون ۱۴ این گواهی‌ها صادر نشده است و در نتیجه اجازه واردات رسمی به آن داده نشده است اما گوشی‌های دیگر این برند طبق روال گذشته وارد کشور می‌شود و مشکلی برای این گوشی‌ها وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان